دستورالعمل جدید مهاجرت به کانادا در طول شیوع ویروس کرونا

زمان مطالعه: 7 دقیقه
کانادا برای جلوگیری از شیوع ۱۹-CoVID و اسکان مهاجران که تحت تأثیر اختلال در خدمات و محدودیت های مسافرتی قرار قرار گرفته اند، در حال انجام اقدامات مناسبی می باشد.
 

🟥 خلاصه ای از سیاست هایی که اخیرا توسط دولت فدرال اعلام شده است🟥

🔻 محدودیت سفرهای خارجی به کانادا

روز دوشنبه، ۱۶ مارس، کانادا اعلام کرد که مرزهای خود را برای بیشتر افرادی که تابعیت کانادا با اقامت دائم ندارند، می بندد. استثنا برای اعضای خانواده درجه یک کانادایی ها، شهروندان ایالات متحده، کارمندان و خلبانان هواپیما و دیپلمات ها وجود دارد.
دولت فدرال اظهار داشته است که اطلاعات بیشتری را در مورد وضعیت کسانی که دارای مجوز تحصیلی و کار معتبر هستند و در حال حاضر در خارج از کشور هستند، در اختیار عموم قرار خواهد داد. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا چنین افرادی مجاز به بازگشت به کانادا خواهند بود یا خیر.
محدودیت های مرزی در مورد حمل بار و کالا اعمال نمی شود.

علاوه بر این، به خطوط هوایی دستور داده شده است که همه مسافران را برای علائم ۱۹-COVID بررسی کنند و به کسی که دارای این علائم می باشد، اجازه پرواز به کانادا داده نخواهد شد.
از چهارشنبه ۱۸ مارس، فقط چهار فرودگاه کانادا برای پروازهای بین المللی باز است: فرودگاه بین المللی تورنتو پیرسون، فرودگاه بین المللی Montreal – Pierre Elliott Trudeau، فرودگاه بین المللی کلگری و فرودگاه بین المللی ونکوور.

در حال حاضر پروازها از ایالات متحده، مکزیک، Caribbean و همچنین Saint-Pierre و Miquelon تحت تأثیر این اقدام قرار نخواهند گرفت. پروازهای داخلی کانادا نیز همچنین متاثر نخواهد شد.

 

🔻 اقدامات ویژه IRCC

اداره مهاجرت کانادا همچنین یکشنبه ۱۵ مارس دستورالعمل های جدیدی را برای مقامات و مهاجران متضرر به دلیل شیوع ۱۹-COVID منتشر کرد.
اداره مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرد که کلیه مراسم، آزمون های شهروندی و سفرهای گردشگری تا اطلاع ثانوی لغو خواهند شد.
دستورالعمل های جدید تلاشی است برای جلوگیری از شیوع ویروس و کمک به کسانی که درخواست مهاجرت آنها دچار اختلال شده است، از جمله افرادی که متقاضی اقامت موقت، اقامت دائم و تابعیت کانادا هستند.

✅ قرار ملاقاتهای حضوری جهت اقامت دائم و درخواست پناهندگانی تا ۱۳ آوریل بسته خواهد شد.

طبق این روند، به دلیل اینکه برخی از مراکز درخواست ویزا تا اطلاع ثانوی بسته شده اند، پردازش پرونده ها با تاخیر صورت خواهد گرفت.
IRCC ممکن است هرگونه اسناد اضافی لازم برای پردازش کلیه برنامه های شهروندی و مهاجرتی را درخواست کند. این موارد شامل گواهينامه های پلیس، بایومتریک، پاسپورت، معاینات پزشکی و مدارکی است که باید توسط مقامات چین، ایران یا کره جنوبی صادر شود.

در صورت نیاز به مستندات اضافی، افسران مهاجرت درخواستی برای متقاضی ارسال می کنند که ۹۰ روز اجازه پاسخگویی دارد. اگر درخواست برای اسناد اضافی قبلا ارسال شده باشد، اما متقاضی تاکنون قادر به ارائه مدارک نشده است، به ایشان ۹۰ روز فرصت بیشتر داده می شود تا پاسخ دهد.
✅ اگرچه نامه بایومتریک همچنان اشاره دارد که متقاضیان ۳۰ روز فرصت دارند، اما در حقیقت به جای آن ۹۰ روز برای انجام این مرحله، مهلت دارند.

 
 

🔻 زمان بیشتر برای برنامه های اقامت دائم

کسانی که قادر به ارائه درخواست کاملی برای اقامت دائم قبل از مهلت مقرر نیستند، ۹۰ روز اضافی توسط IRCC در نظر گرفته شده است.
اگر متقاضیان قبل از پایان ۶۰ روز اختصاص داده شده، یک اپلیکیشن کامل ارائه ندهند، باید توضیحی در مورد این که چرا همه مدارک لازم را ارسال نکرده اند بدهند. آنها همچنین باید کلیه هزینه های مربوطه را پرداخت کنند تا مهلت آنها ۹۰ روز دیگر تمدید شود.

علاوه بر این، کسانی که تأییدیه اقامت دائم و ویزای اقامت دائم را دارند، ممکن است واجد شرایطی این زمان اضافی باشند، تا زمانی که از طریق web form ،IRCC را از وضعیت خود آگاه کنند.
✅ در اوایل این ماه، IRCC اعلام کرد که می تواند اقدامات ویژه ای را که برای اولین بار برای اتباع چینی انجام شد را برای ساکنان ایران و کره جنوبی نیز اجرا کند.

 
 

🔻 افراد با ویزای موقت نیز می توانند برای زمان اضافی اپلای کنند

افرادی که در کانادا هستند و به زودی اقامت موقت آنها منقضی می شود، می توانند برای حفظ وضعیت خود درخواست تمدید کنند.
افراد دارای ویزای موقت که مایل به تمدید هستند باید بصورت آنلاین اقدام کننده کلیه شرایط را رعایت کنند و هزینه های مربوطه را بپردازند.

🔻 مراسم های شهروندی و آزمون های علمی لغو شد

کانادا به طور موقت کلیه مراسم شهروندی و همچنین آزمون های علمی را لغو می کند.
این رویدادها در “آینده نزدیک” برنامه ریزی خواهند شد، اما IRCC هنوز تاریخ مشخصی را برای این موارد اعلام نکرده است.
به کسانی که تحت تأثير لغو قرار گرفته اند، در هفته های آینده تاریخ و زمان جدید ارائه می شود.

IRCC پردازش فوری را به صورت موردی بررسی میکند. کسانی که احساس می کنند پرونده آنها فوری است می توانند با بخش مهاجرت در IRCC.Rescheduling-RVreporteCOVID.IRCC@cic.gc.ca تماس بگیرند.

IRCC همچنین اقدامات لغو شده برنامه های شهروندی مانند مصاحبه، تشریفات سوگند و همچنین آزمونهای علمی و آزمونهای مجدد را دوباره تنظیم می کند. هنگامی که متقاضیان به IRCC اطلاع دهند که به کانادا برگشته اند، این برنامه ها در یک بازه زمانی مناسب تنظیم خواهند شد تا پردازش اپلیکیشن به تاخیر نیوفتد.
✅ مأمورین ۴۵ روز پس از بازگشت به کانادا به متقاضیان فرصت می دهند تا درخواست های فرم پزشکی را ارائه دهند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که متقاضیان طبق روال عادی باید شرایط حضور فیزیکی را برآورده کنند.

 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا