رشته رسانه و خبرنگاری

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

معرفی رشته رسانه و خبرنگاری

🎬 مقدمه ای بر عصر رسانه :

🎞️ در حالیکه شغل های رسانه های چاپی سنتی ممکن است به همان سرنوشت دایناسورها سوق داده شوند.مسیرهای شغلی عصر جدید مانند بازاریابی دیجیتال، تولید رسانه دیجیتال، طراحی تعاملی و غیره همه چیز را در بر گرفته اند.
🎞️ در سال 2017 درآمد عملیاتی صنعت تلویزیون کانادا به 7 میلیارد دلار رسید و از سوی دیگر صنعت رادیو درآمد 1.9 میلیارد دلاری را به ارمغان آورده است.
🎞️ با این حال، از آن زمان، صنایع شاهد کاهش تدریجی قابل ملاحظه ای بودند. اما پیدایش اینترنت فرصت های جدیدی را برای آن ها فراهم کرده است تا حجم گسترده تری از مخاطبان را داشته باشند و مشترکان بیشتری را بدست بیاورند.
🎞️ یکی دیگر از واقعیت های شناخته شده صنعت رسانه در کانادا این است که بسیاری از سریال های مشهور آمریکایی مانند ماورالطبیعه ، خاطرات خون آشام و برنامه های دیگر در کانادا فیلم برداری می شوند.

 

🎞️ با ظهور اینترنت رسانه های دیجیتال به سرعت تبدیل به نیروی غالب آنلاین شدند در نتیجه تقاضا برای متخصصان ماهر و خلاق در این زمینه نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

 

🎬 کسب تخصص در رشته رسانه و فیلم :

🎞️ کسب تخصص در گرایش فیلم و رسانه ها، توانایی و مهارت های بسیار عالی در صنعت فیلم، تولید فیلم، نمایشنامه نویسی، ادیت فیلم و یا نقادی را می طلبد.
🎞️ دوره های مرتبط با این گرایش با تمامی فعالیت های نظری و عملی در آمیخته است و امکان کسب مهارت های حرفه ای و تجزیه و تحلیل های بسیار قوی را برای افراد فراهم کرده است.
🎞️ با تحصیل در این گرایش شما با دامنه گسترده ای از جوانب صنعت فیلم، شناخت گذشته و حال صنعت فیلم، شناخت شیوه های سینمایی، تمرکز بر فیلم ها در یک برهه ای از زمان و به کارگیری تم ها آشنا خواهید شد.

🎞️ علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، شما ملزم به اخذ دامنه گسترده ای از مهارت ها برای فیلم سازی، نمایشنامه نویسی، تولید، کارگردانی، فیلمبرداری، نورپردازی و یا ویرایش خواهید بود.

🎞️ دیگر عناوین مرتبط با گرایش رسانه ها و ارتباطات مواردی نظیر: تبلیغات، شناخت رفتار مخاطبان، گزینش فرهنگ ها، شناخت کمدی، بازی های رایانه ای، محیط های مجازی، ارتباطات بین فرهنگ های مختلف، بازاریابی، رسانه های قانونی، تحقیقات رسانه ای، فرهنگ های پسا مدرن، تئاتر، فرهنگ های بصری، طراحی وب سایت ها و فرهنگ جوانان را در بر خواهد گرفت.

🎬 در زیر برخی از برترین دوره های رسانه و روزنامه نگاری که در کانادا وجود دارد، قید شده است:

 

🎬 موارد زیر برخی از گزینه های برتر شغلی برای فردی که بعد از اتمام دوره تحصیلات خود در کانادا به دنبال شغل در این زمینه می باشند :

💠 تولید رسانه دیجیتال
💠 تبلیغات
💠 بازاریابی
💠 رسانه اجتماعی
💠 خبرنگاری
💠 طرح تعاملی رسانه
💠 طراحی تجربه کاربر/رویت کاربر UX, UI
💠 انیمیشن و اثر بصری
💠 طراحی گرافیکی و خلاقیت

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا