روز ملی کانادا:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روز ملی کانادا در تمامی استان‌ها به عنوان تعطیل رسمی شناخته شده ‌است. این روز سالگرد تصویب قانون بریتانیایی آمریکای شمالی در تاریخ اول ژوئیه سال ۱۸۶۷ است و به موجب آن، چهار استان کبک ، آنتاریو، نووااسکوشیا، و نیو برانزویک متحد گردیدند و کشور کانادا را تشکیل دادند. سالگرد این روز ، هر ساله در روز اول ماه ژوئیه در سراسر کانادا و از سوی کانادایی‌ها، در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. این روز در سراسر کانادا تعطیلی عمومی است. اگر روز 1 ژوئیه شنبه یا یکشنبه باشد، روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

تاریخچه:

حدود ۴۷۰ سال پيش فرانسویان وارد این سرزمين شده و در ایالت فعلی کبک ساکن شدند. مدت‌ها پس از آن، در سال ۱۷۶۰ انگليسي‌ها این سرزمين را فتح کردند و در سه منطقه (استان‌های فعلی آنتاریو، نووااسکوشيا، و نيوبرانزویک) ساکن شدند. در آن زمان بيش از ۶۰ هزار فرانسوی در ایالت فعلی کبک ساکن بودند. پس از جنگ‌های ۷ ساله و به‌دنبال پيروزی امپراتوری بریتانيای کبير بر فرانسه، مناطق مستعمره نشين کبک وآنتاریو، تحت عنوان استان کانادا و در قلمرو امپراتوری بریتانيای کبير قرار گرفت. استان‌های کانادا، نووااسکوشيا، و نيو برانزویک در واقع استان‌های متعلق به بریتانيای کبير در آمریکای شمالی بودند. در سال 1867، به همت مردی به نام سر جان مک دانلد (اولين نخست وزیر کانادا) و پس از چند سال رایزنی، پارلمان بریتانيا حکمی را وضع کرده و به تایيد ملکه ویکتوریا رسانید . بر این اساس، استان کانادا (مجموعه استان‌های فعلی کبک و آنتاریو)، نوااسکوشیا و نیوبرانزویک به هم پیوستند تا هسته اصلی کشور کانادا را شکل دهند. در پی این شکل‌گیری استان کانادا به دو استان کبک و آنتاریو تقسیم شد و در مجموع هر چهار استان، کشور کانادا را به وجود آوردند. در همان زمان قانون اساسی کانادا که در آن هنگام British North American Act بود و بعدها Constitution Act خوانده شد، تبیین و در تاریخ اول ژوئیه ۱۸۶۷ در پی امضای ملکه ویکتوریا، به اجرا درآمد. از سال 1868، همه ساله کانادایي‌ها در روز اول ژوئیه، سال‌روز تشکيل کانادا را جشن مي‌گيرند.

در این روز، مردم و دولت کانادا، سالگرد شکل‌گيری اين کشور را جشن می‌گيرند. مهم‌ترين بخش جشن رسمی روز ملی کانادا در آتاوا، پايتخت اين کشور، برگزار می‌شود. مراسم رسمی با حضور بالاترين مقام کشور (نخست وزير) و گاهی اوقات ملکه انگلستان، برخی از اعضای هيئت دولت، نمايندگان مجلس فدرال و نمايندگان ديگر کشورها در کانادا، در فضای بيرونی پارلمان کشور که محل رسمی تجمعات گسترده است برگزار می‌شود.

در اين مراسم که رسماً ساعت 12 ظهر آغاز می‌شود، هزاران کانادايی با لباس‌هايی به رنگ پرچم کانادا و همچنين سربازان و نظاميان باقي‌مانده از جنگ‌هايی که کانادا در آن شرکت داشته، از جمله جنگ جهانی دوم، با لباس‌های فرم و مدال‌های خود حضور می‌يابند. مهم‌ترين برنامه‌های اين مراسم عبارتند از: نمايش دسته‌های سواره نظام در لباس تشريفات و سنتی ارتش کانادا در ميدان چمن مقابل پارلمان که انبوه جمعيت آن را احاطه کرده است، تجليل بالاترين مقام کانادا از فداييان کشور با اهدای نمادين گل، تجليل از نظاميان به جا مانده با اهدای گل و مدال به نمايندگان آنها، شليک توپ در ساعت 12، مانور جنگنده‌های ارتش برفراز آسمان و سپس جشن و پايکوبی مردم با اجرای کنسرت با حضور خوانندگان مشهور کانادا.

در اين مراسم، پرچم کانادا جايگاه ويژه‌ای دارد. اکثر مردم پرچم در دست دارند يا لباس و صورت‌های خود را به رنگ پرچم کانادا در می‌آورند. کودکان علاوه بر پرچم و رنگ صورت، بادکنک‌هايی نيز به رنگ پرچم در دست دارند. اين مراسم به صورت زنده از شبکه‌های تلويزيونی و راديويی کانادا پخش می‌شود.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا