سوالات متداول: به‌روزرسانی‌های قوانین ویزای دانشجویی کانادا

زمان مطالعه: 11 دقیقه

سوالات متداول: به‌روزرسانی‌های قوانین ویزای دانشجویی کانادا

بسیاری از قوانین ویزای دانشجویی کانادا، از دسترسی به برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی PGWP گرفته تا افرادی که از سقف مجوز تحصیلی معاف هستند، در اوایل سال 2024 به طور قابل توجهی تکمیل شده است. در حالی که برخی تغییرات هنوز در حال بروزرسانی شدن هستند، ما در این پست تمامی سوالات احتمالی شما را پاسخ میدهیم.

سوالات مربوط به مجوز تحصیلی (Study Permit)

در ژانویه 2024، دولت کانادا سقف موقت دو ساله برای مجوزهای تحصیلی کانادا را اعلام کرد. این بدان معناست که تعداد درخواست‌ها برای مجوزهای تحصیلی جدید کانادا در سال 2024 به حدود 606250 نفر محدود می‌شود که در نتیجه 360000 مورد انتظار مجوز تحصیل را دریافت می‌کند.

درخواست های مجوز تحصیل بر اساس جمعیت هر استان یا منطقه تخصیص داده می شود.

دانشجویان در دوره های 12 ساله تحصیلی، کارشناسی ارشد و دکترا از سقف مجوز تحصیل معاف هستند. بنابراین، این سقف بیشتر بر دانشجویان در مقطع کارشناسی دانشگاه و کالج تأثیر می گذارد.

دانشجویانی که در حال حاضر دارنده مجوز تحصیلی هستند یا متقاضی تمدید مجوز تحصیلی هستند نیز معاف هستند.

سقف مجوز تحصیل برای دانشجویان بین المللی K-12 اعمال نمی شود. دانش‌آموزان K-12 همچنین نیازی به اضافه کردن گواهینامه استانی (PAL) با درخواست مجوز تحصیلی خود ندارند.

خیر. برنامه‌های کوتاه‌مدت تحصیلات تکمیلی، مانند دیپلم‌ها و گواهی‌های تحصیلات تکمیلی، در فهرست معافیت‌های IRCC گنجانده نشده است. فقط دانشجویان مدرک کارشناسی ارشد، دکترا و K-12 از سقف مجوز تحصیل معاف هستند.

کالج ها و دانشگاه های خصوصی مانند کالج ها و دانشگاه های دولتی مشمول قوانین و محدودیت هایی خواهند بود.

از آنجایی که مؤسسات تنها مجاز به تعداد معینی پذیرش تحت سقف خواهند بود، برنامه های خاصی احتمالا رقابتی تر خواهند شد. مؤسسات می خواهند تا حد امکان مطمئن باشند که نامه پذیرش را فقط به داوطلبانی می دهند که احتمالاً تأیید مجوز تحصیل را دریافت می کنند.

این بدان معنی است که یک برنامه کاربردی قوی و معدل برای دانش آموزان، به ویژه در استان های محبوب مانند انتاریو و بریتیش کلمبیا، مهم تر از همیشه خواهد بود.

بعید است که معیارهای مدرک کارشناسی ارشد، دکترا و دانشجویان K-12 تغییر کند، زیرا این برنامه ها تحت تأثیر سقف قرار نمی گیرند.

توجه: اگرچه این تغییر در ابتدا اعلام شده بود که از 1 سپتامبر 2024 اجرایی می شود، اداره مهاجرت کانادا از آن زمان این تاریخ لازم را به 15 می منتقل کرده است.

تخصیص نهایی استادی پرمیت برای هر استان کانادا

استان ها

تعداد استادی پرمیت

درصد تغییر نسبت به سال 2023

آلبرتا

40,894

+10

بریتیش کلمبیا

83,000

-18

منیتوبا

15,233

-10

نیوبرانزویک

9,279

-10

نیوفاندلند و لابرادور

2,365

+10

قلمرو شمال غرب

333

+4900

نوااسکوشیا

12,906

-10

نوناوات

333

+6567

انتاریو

235,000

-41

جزیره پرنس ادوارد

2,004

-10

کبک

72,716

+10

ساسکاچوان

12,043

+10

یوکان

417

+205

جمع کل

486,523

-28

سوالات مربوط به تاییدیه نامه استانی PAL

گواهی نامه استانی (PAL) یک سند الکترونیکی است که بیان می کند که دانش آموز حق دارد درخواست خود را برای مجوز تحصیل تحت سقف یک استان ارسال کند.

درخواست های مجوز تحصیل بر اساس جمعیت هر استان یا منطقه تخصیص داده می شود.

فرآیندهای PAL ممکن است بسته به استان یا منطقه متفاوت باشد و توسط هر دولت استانی تنظیم می شود. در بیشتر موارد، PAL مستقیماً توسط مؤسسات دانشگاهی برای دانشجویان صادر می شود.

دانشجویانی که در حال حاضر دارنده مجوز تحصیلی هستند یا متقاضی تمدید مجوز تحصیلی هستند نیز معاف هستند.

فرآیندهای PAL برای هر 10 استان در وب سایت IRCC فهرست شده است.

 

کبک اولین استانی بود که فرآیند PAL را به طور کامل اجرا کرد. روند بریتیش کلمبیا در 4 مارس اجرایی شد. همه استان‌های دیگر از 28 مارس 2024 فرآیندهایی را تنظیم کرده یا صدور PAL را آغاز کرده‌اند.

از تاریخ 22 ژانویه 2024، اکثر متقاضیان باید یک گواهی نامه استانی برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا ارائه دهند. تنها دانشجویانی که از نیاز به PAL معاف هستند، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا و دانشجویان K-12 هستند.

از 1 آوریل 2024، استان ها و مناطق زیر فرآیندهایی را در دست اجرا دارند یا به طور فعال PAL را صادر می کنند:

بریتیش کلمبیا

آلبرتا

ساسکاچوان

مانیتوبا

انتاریو

کبک

نیوبرانزویک

نوا اسکوشیا

نیوفاندلند و لابرادور

جزیره پرنس ادوارد

در اغلب موارد، دانشجویانی که دارای نامه پذیرش هستند و به سرعت ودیعه شهریه خود را پرداخت می کنند، یک PAL دریافت می کنند. در موارد نادری که دانشجو این کار را نکند، ممکن است درخواست بازپرداخت ودیعه شهریه کند. دانش آموزانی که از نیاز به PAL معاف نیستند، نمی توانند در آن استان یا منطقه بدون آن تحصیل کنند.

بستگی دارد. درخواست های مجوز تحصیل که قبل از 22 ژانویه 2024 ارسال شده اند، نیازی به PAL ندارند.

برخی از دانش آموزان نیازی به PAL ندارند، از جمله دانشجویانی که برای برنامه های K-12، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست می کنند. دانشجویان معاف می توانند طبق معمول برای مجوز تحصیل اقدام کنند.

 

همه دانش آموزان و دانشجویان غیرمعاف باید منتظر بمانند تا PAL داشته باشند. درخواست‌های مجوز تحصیلی که در تاریخ 22 ژانویه 2024 یا بعد از آن ارسال شده‌اند، بدون PAL بازپرداخت شده و به دانشجو بازگردانده می‌شوند. پس از آن، دانشجو باید درخواست خود را با گواهی نامه پس از در دسترس بودن مجدداً ارسال کند.

 

بله. در اسرع وقت پرداخت را در نظر بگیرید. هر چه زودتر دانشجویان هر گونه ودیعه شهریه مربوطه را پرداخت کنند، زودتر در نوبت گرفتن گواهی نامه خواهند بود که باید برای مجوز تحصیل درخواست دهند.

این باعث می شود که آنها کمتر تحت تأثیر سقف مجوز تحصیلی قرار بگیرند.

اگر دانش آموزی از PAL خود استفاده نکند، موسسه ممکن است بتواند از آن PAL مجدد استفاده کند یا مجدداً منتشر کند (چه برای همان دانش آموز یا برای دانش آموز دیگر). با این حال، این امکان به فرآیند PAL هر استان و آنچه که آنها اجازه می دهند بستگی دارد.

سوالات مربوط به جدول زمانی

به یاد داشته باشید، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا K-12 نیازی به PAL ندارند و از سقف مجوز تحصیل معاف هستند. فرآیندهای این دانش آموزان تغییر نکرده است، بنابراین آنها نباید به تعویق بیفتند.

سایر دانشجویان، مانند کسانی که در برنامه های کارشناسی یا گواهی های دوره های کوتاه مدت هستند، اگر نگرانند که مجوز تحصیل خود را به موقع دریافت نکنند، باید تاریخ شروع آوریل یا اوایل ماه مه را به تعویق بیندازند.

بله. اکثر موسسات دانشجو را ملزم می‌کنند تا قبل از صدور PAL، مبلغ شهریه خود را پرداخت کند، که به آنها امکان می‌دهد برای مجوز تحصیل خود درخواست دهند.

علاوه بر این، در حالی که به صراحت در وب سایت IRCC ذکر نشده است، اثبات پرداخت ودیعه شهریه بخشی از مدرک تمکن مالی دانشجو در هنگام درخواست مجوز تحصیل است.

سوالات مربوط به آوردن خانواده به کانادا با مجوز تحصیل

از 19 مارس 2024، قوانین جدید مجوز کار اکنون اجرایی شده است.

اکنون، همسران و پارتنر دانشجویان با مجوز تحصیلی معتبر تنها در صورتی می توانند مجوز کار آزاد دریافت کنند که دانشجو در برنامه های خاصی ثبت نام کرده باشد. برنامه های واجد شرایط شامل یک دوره کارشناسی ارشد یا دکترا در یک دانشگاه یا موسسه پلی تکنیک، یا یکی از این برنامه های مدرک حرفه ای در یک دانشگاه است:

دکترای جراحی دندان (DDS, DMD)

لیسانس حقوق یا دکترای حقوقی (LLB, JD, BCL)

دکترای پزشکی (MD)

دکترای بینایی سنجی (OD)

داروسازی (PharmD، BS، BSc، BPharm)

دکترای دامپزشکی (DVM)

لیسانس علوم پرستاری (BScN, BSN, BNSc)

لیسانس آموزش و پرورش (B. Ed.)

لیسانس مهندسی (B. Eng., BE, BASc)

دانشجویان لیسانس و کالج که قصد دارند همسر یا شریک زندگی مشترک خود را به کانادا بیاورند باید از این تغییر آگاه باشند، زیرا اگر دانشجو در یکی از برنامه های ذکر شده در بالا تحصیل نکند، شرکای آنها دیگر واجد شرایط کار نخواهند بود.

بله، دانشجویان هنوز هم ممکن است فرزندان تحت تکفل خود را به کانادا بیاورند. کودک یا کودکان باید برای ویزیت یا اجازه تحصیل خود (یا مجوز کار، در صورت واجد شرایط بودن) درخواست دهند.

کودکان خردسال (17 ساله یا کمتر) باید یا به همراه والدین یا قیم قانونی خود به کانادا بیایند یا یک سرپرست تعیین شده داشته باشند.

داشتن فرزند در یک برنامه تحصیلی K-12 در کانادا، والدین یا قیم را فورا واجد شرایط دریافت مجوز کار کانادا نمی کند. والدین یا سرپرستان باید جداگانه برای مجوز کار یا تحصیل خود درخواست دهند.

سوالات مربوط به مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

دانشجویانی که از یک برنامه تمام وقت واجد شرایط به مدت حداقل هشت ماه از یک موسسه آموزشی مشخص در کانادا فارغ التحصیل شده اند، می توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) درخواست دهند.

از 15 مه 2024، برنامه PGWP دیگر برای دانشجویان جدید در مؤسسات مشارکت دولتی و خصوصی (PPP) باز نخواهد بود. با این حال، دانشجویانی که قبلاً قبل از 15 مه 2024 در یک برنامه تحصیلی در PPP ثبت نام کرده اند، همچنان می توانند برای PGWP درخواست دهند.

از 15 فوریه 2024، فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد کمتر از دو سال، حتی اگر حداقل هشت ماه طول می کشند، ممکن است واجد شرایط PGWP سه ساله باشند.

همچنین، از 15 می 2024، برنامه PGWP دیگر برای دانشجویان جدید در موسسات مشارکت دولتی و خصوصی (PPP) باز نخواهد بود. با این حال، دانشجویانی که قبل از 15 می 2024 در یک برنامه تحصیلی در PPP ثبت نام کرده اند، همچنان می توانند برای PGWP درخواست دهند.

بله، تا زمانی که هر دو برنامه حداقل هشت ماه (یا 900 ساعت برای اعتبارنامه کبک) و واجد شرایط PGWP باشند. اگر پس از اتمام اولین برنامه تحصیلی قبلاً PGWP داشته اید، نمی توانید دوباره برای PGWP اقدام کنید.

بر اساس سیستم جدید، متقاضیان ویزای تحصیل اکنون بجز نامه پذیرش به گواهی‌نامه استانی نیز نیاز دارند تا برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. قبلاً دانشجویان بین‌المللی فقط به مورد اول نیاز داشتند. تخصیص‌های داده شده به هر استان یا منطقه بر اساس جمعیت مربوطه آنها خواهد بود

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا