قوانین سفر حیوانات خانگی به کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

از آنجایی که هر ایرلاین قوانین خاص خود را برای سفر حیوانات دارد حتما با شرکت هوایی خود تماس گرفته و الزامات را بررسی نمایید.قبل از سفر سلامتی و آمادگی حیوان خود را مورد بررسی قرار دهید.امکان دارد در هنگام ورود به کانادا از شما مدارک مانند گواهی بهداشت حیوان و … درخواست نمایند.مطمئن شوید که آنها را به همراه دارید.مدارک مورد نیاز را می توانید از وب سایت بازرسی مواد غذایی کانادا مشاهده نمایید.

مطمئن شوید قفسی که برای حمل کردن حیوان انتخاب می کنید جای لازم را برای فعالیت حیوان داشته باشد.

 
با مراجعه به وب سایت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی می توانید استاندارد های لازم را برای قفس حیوانات مشاهده نمایید.

در صورت نداشتن واکسن مجبور به قرنطینه حیوان خواهید بود پس حتما قبل از سفر تمامی موارد مربوط به واکسیناسیون حیوان را چک نمایید.نظارت بر ورود حیوانات به کانادا توسط سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا انجام می گیرد در ادامه به بررسی شرایط ورود هر یک از حیوانات به کانادا می پردازیم.

سگ

ورود تمامی سگ ها باید قبل از رسیدن به کانادا توسط مالک آنها به سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا اعلام شود. سگ ها توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و تمام سگ های بالای 3 ماه واکسینه خواهند شد.

پرندگان

دفاتر بازرسی مواد غذایی تنها به پرندگانی اجازه ورود به کانادا را خواهند داد که مبدا آن برای دولت کانادا به عنوان یک کشور عاری از هرگونه آنفولانزا پرندگان شناخته شده باشد.

خرگوش

خرگوش هایی که مبدا آنها غیر از ایالات متحده بوده باید قرنطینه شده و مالک آنها باید حداقل سی روز قبل از ورود به کانادا از CFIA مجوز بگیرید و اظهارنامه ای را که شامل موارد زیر می شود را امضا کند:

  • تایید می کنید که این خرگوش به عنوان حیوان خانگی شما بوده است.
  • شخصاً خرگوشها را از کشور مبدا تا کانادا همراهی خواهید کرد.

 

انتقال حیوانات خانگی ( سگ ، گربه و .. ) به کانادا

نقل مکان کردن به کانادا با حیوانات می‌تواند کار بسیار آسانی باشد در صورتی که حیوان خانگی شما تمام واکسن های مورد نیاز را زده باشد و از نژاد های خاص ( نژادهایی که ورود آن به کانادا ممنوع است ) نباشد.

قوانین فدرال برای واردات حیوانات خانگی

آژانس بازرسی محصولات غذایی کانادا ( CFIA ) مسئولیت واردات حیوانات مخصوصا حیوانات اهلی خانگی را بر عهده دارد.

سایت CFIA (ستاد ملی)

http://www.inspection.gc.ca

 

مدارک مورد نیاز برای واردات حیوانات اهلی و خانگی از جمله دوزیستان، خزندگان ، پرندگان ، گربه ، سگ ، ماهی ، روباه ، راسو ، راکون ، خوکچه هندی، جوندگان شامل موش ، رت (نوعی جانور جونده است ) همستر و سایر جوندگان ، اسب ( از ایالات متحده آمریکا ) ، خرگوش ، پستانداران ، عقرب و یا عنکبوت را در وبسایت CIFA پیدا کرد.

ورود به کانادا با حیوانات خانگی

اطمینان حاصل کنید از اینکه در هنگام ورود چه کاری باید انجام دهید و به کجا باید بروید و این مسائل را چگونه به راحتی پشت سر بگذارید.

هیچ نیازی به قرنطینه حیوانات به هنگام ورود حیوانات وجود ندارد با این حال واکسن های مختلفی برای حیوانات مسافرانی که از کشور های مختلف می‌آیند وجود دارد لازم به ذکر است که در صورت نیاز واکسن هاری به صورت رایگان به حیوانات زده می‌شود.

 

در حال حاضر هاری در کانادا وجود دارد اما CIFA در حال کنترل بیماری می‌باشد .برای گربه ها و سگ ها همان چکاب هواپیمایی کفایت می‌کند و دیگر نیازی به چک کردن توسط CFIA نیست اما سلامتی واکسیناسیونی آن ها بررسی خواهد شد.توجه داشته باشید که ورود چند حیوان هم زمان هیچ مشکلی ندارد.

آوردن گربه ی خانگی به کانادا :

گربه های کوچک تر از ۳ ماه را می توان بدون واکسیناسیون و پاسپورت به کانادا آورد .

گربه های بزرگ تر از۳ ماه که وارد کانادا می شود به شرح ذیل است .

۱.حیوان دارای گواهی سلامت معتبر است که باید دارای اسم ،فامیل و شماره شناسنامه و عکس و همچنین سریال واکسن باشد.

۲.گربه ها در تمامی سنین برای ورود به کانادا نیاز به واکسن ضد هاری دارند.

آوردن سگ خانگی به کانادا :

۱.سگ هایی که به همراه صاحبان خود به کانادا می آیند اگر بین ۳ تا ۸ ماه می باشند باید دارای گواهی واکسینه شدن ضد هاری باشند.

۲.سگ های کمتر از سه ماه نیازی به گواهی ندارند.

۳.گواهی سلامت معتبر باید صادر شده از یک دامپزشک رسمی دولت باشد و ثابت کند که حیوان در یک محیط عاری از بیماری در شش ماه گذشته بوده است .

۴.گواهی باید دارای اسم و فامیل و شماره ی شناسنامه ی حیوان ، عکس و همچنین سریال واکسن باشد.

۵.برای ورود حیوانات به کانادا نیاز به پرداخت هزینه برای بازرسی و مالیات است .

 بردن حیوان خانگی به خارج از کشور

اگر میخواهید حیوان خانگی خود را از کشور خارج کنید حتما قبل از رزرو بلیط خود با دامپزشک خود مشورت کنید و موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

1.شناسنامه و گواهی سلامت:

برای خروج حیوان خانگی از ایران حیوان مورد نظر حتما باید واکسینه و دارای گواهی سلامت باشد که شما می‌توانید این گواهی را از کلینیک دامپزشکی تهیه کنید و با استفاده از آن نامه خروج از کشور را از اداره دامپزشکی بگیرید.

موارد ذکر شده در بالا به صورت عمومی نوشته شده است و قبل از سفر حتما شرایط کشور را به دقت مطالعه کنید تا حیوان خانگی شما به قرنطینه نرود.

 

2_ میکروچیپ:

هرحیوان خانگی برای خروج از کشور حتما احتیاج به میکرو چیپ (تراشه ایی که زیر پوست تزریق می‌شود) و کارت میکروچیپ که شامل یک کد 15 رقمی و مشخصات حیوان و صاحب حیوان می‌باشد دارد.

 

3_ تیتر هاری:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و استرالیا حتما تیتر هاری کشور مقصد یا یک کشور مورد تایید (غیر از ایران) را می‌خواهند ولی بعضی از کشورها تیتر هاری ایران را نیز قبول دارند در نتیجه قبل از سفر حتما قسمت کارگو سفارت کشور مقصد را چک کنید.

 

4_ باکس:

از شرکت هواپیمایی مورد نظر اندازه باکس مورد نظر تایید شرکت را بپرسید و این نکته را در نظر داشته باشید که برای بردن حیوانات خانگی در قسمت داخل هواپیما باکس سافت و در قسمت بار باکس هارد لازم دارید و معمولا شرکتهای هواپیمایی به حیوانات زیر 8 کیلوگرم اجازه بردن به داخل کابین را می‌دهند و باکس حتما باید استاندارد پرواز را داشته باشد.

دیگر نکات حائز اهمیت هنگام مهاجرت به کانادا با حیوان خانگی

هنگامی که قصد مهاجرت به کانادا با حیوان خانگی داشته باشید به احتمال زیاد به بردن غذای حیوان خانگی خود نیز فکر می کنید. بسیاری از افراد به هنگام بردن حیوان خانگی مقداری غذای حیوان را به همراه میبرند تا به هنگام رسیدند قادر به سیر کردن حیوان خود باشند. به خاطر داشته باشید که ورود برخی از مواد غذایی به کانادا ممنوع است ممکن است هنگام ورود به کانادا مصادره شود.

پیش از به همراه بردن غذایی حیوان خانگی جستجو های لازم را به عمل بیاورید و مطمئن شوید که مجاز به بردن غذای مورد نظر هستید. در غیر این صورت بهتر است پس از رسیدن به کانادا غذای مورد نیاز حیوان خود را خریداری کنید. در اکثر فرودگاه های بین المللی میان وعده های کوچک برای حیوانات خانگی به فروش می رسد. در فرودگاه مبدا و مقصد غذای مورد نیاز برای حیوان خود را خریداری کنید.

 

کانادا از ایران می توانند شما را برای مهاجرت به کانادا با حیوان خانگی راهنمایی کنند. آنها بر اساس شرکت هواپیمایی مورد نظر قوانین و شرایط مورد نیاز را به شما اطلاع می دهند. چرا که بسیاری از خطوط هواپیمایی گونه های خاصی از سگ و گربه را حمل نمی کنند.

♦️آيا اين اطلاعات براي شما مفيد بود؟نظرات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.

🔵سوالات خود را در بخش نظرات از ما بپرسيد؛مجموعه ي كانادا از ايران در سريع ترين زمان ممكن پاسخگوي شما خواهد بود.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
1+

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا