لایسنس و رگیولیشن انجمن مهندسان حرفه ای کانادا (P.Eng)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

☑️ دوستان توجه کنید که مشاغل مهندسی در کانادا جزو مشاغل نظام مند (Regulated) هستند و برای اینکه فرد بتواند به عنوان مهندس مشغول به کار شود بایستی لایسنس و رگیولیشن انجمن مهندسان حرفه ای کانادا (P.Eng) را دریافت کند. در کانادا هر استان شرایط خود را برای عضویت و دریافت لایسنس P.Eng دارد و فرد مهاجر بایستی پس از ورود به استان محل اقامت خود در کانادا، شرایط استانی دریافت لایسنس را مطالعه کرده و برای آن اقدام کند( اگرچه به غیر از استان کبک، شرایط دریافت لایسنس در بقیه استان های کانادا تقریبا یکی هست).

⚠️ توجه شود که دریافت لایسنس P.Eng ممکن است تا دوسال به طول بیانجامد.
⭕️ به طور کلی به منظور دریافت این لایسنس، متقاضی بایستی پیش نیازهای و مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

1️⃣ پیش نیازهای تحصیلی: دارا بودن حداقل لیسانس در رشته های مهندسی (مدارک و ریز نمرات تحصیلی بایستی دقیقا ارزیابی شوند)
2️⃣ سابقه کار در فیلد های مهندسی: متقاضی بایستی حداقل ۴ سال سابقه کار در فیلدهای مهندسی داشته باشد و ۱ سال از چهار سال فوق بایستی در خاک کانادا بوده باشد.

⚠️توجه شود که 1 سال سابقه کار در کانادا می تواند در حوزه مهندسی باشد و نیازی نیست حتما متقاضی با عنوان مهندس کار کرده باشد. به عنوان مثال عنوان شغلی متقاضی در کانادا می تواند تکنیسین، سوپروایزر و ….. باشد.

3️⃣ شرط زبان: هر متقاضی دریافت لایسنس P.Eng بایستی اثبات کند که می تواند به یکی از دو زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) به صورت حرفه ای مکالمه کند.

⚠️در این مورد هر استان برای خود روش هایی برای اثبات سطح زبان متقاضی در نظر گرفته است.

4️⃣ اخلاق حرفه ای و کاری مناسب: متقاضی بایستی اخلاق حرفه ای مناسبی را داشته باشد و همچنین بایستی ریفرنسی داشته باشد که اخلاق حرفه ای وی را تایید کند.

⚠️در این مورد هم هر استان روش های خاص خود را برای اثبات این موضوع برای فرد متقاضی در نظر گرفته است.

5️⃣ قبولی در امتحان Professional Practice: این امتحان نیز در مورد استانداردهای لازم در رشته های مهندسی، قوانین موجود استانی و فدرال و همچنین استانداردهای اخلاق حرفه ای در محیط های مهندسی می باشد و متقاضی حتما بایستی در این امتحان نمره قبولی را کسب نماید.

⭕️ متقاضیان می توانند پس از گذراندن پیش شرط اول یعنی ارزیابی مدارک و ریز نمرات تحصیلی، به عنوان Engineer-in-Training نایل شوند که این عضویت در واقع اولین قدم ایشان برای دریافت لایسنس P.Eng خواهد بود.

⭕️ پس از اینکه متقاضی موفق به گذراندن همه پیش شرط های بالا شد، لایسنس P.Eng به وی اعطا خواهد شد و ازین به بعد خواهد توانست به عنوان مهندس Engineer در شرکت های مختلف کار کرده و مهر سازمان مهندسان حرفه ای که بسیار معتبر می باشد را نیز دریافت کرده و کلیه مدارک و نقشه های مربوط به تخصص خود را بوسیله آن مهر تایید کند.

 
⬅️ درلینک زیر می توانید در مورد مراحل دریافت این لایسنس اطلاعات بیشتری را مطالعه فرمایید:
 
 
⬅️ در لینک زیر نیز می توانید انواع لایسنس های انجمن مهندسان حرفه ای را ملاحظه کنید:
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا