مراکز خرید و فروشگاه های معروف در کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

خرید از فروشگاه ها، یکی از جاذبه های گردشگری به حساب می آید.بنابراین بهتر است با فروشگاه های شهر و کشور مقصد آشنا باشید تا بتوانید سوغاتی‌، یادگاری و خریدهای مورد نیاز خود را با شناخت کامل انجام دهید.

 

🏬مرکز خرید دیکسی اوت لت (Dixie outlet)

مرکز خرید دیکسی اوت لت، در نزدیکی شهر تورنتو واقع شده است. این مرکز خرید، بزرگترین مرکز خرید سرپوشیده در کشور کانادا به حساب می آید.از برندهای معروف دیکسی اوت لت می‌توان به نایک، کالوین، کلین، گس، پوما و تامی هیلفیگر نام برد.مرکز خرید اوت لت در سال 1956میلادی با نام دیکسی پلازا افتتاح شد. در اواخر دهه 1980 میلادی بعد از تجهیز و نوسازی و توسعه بازار به نام دیکسی اوت لت تغییر پیدا کرد.از جمله کالاهای موجود در این مرکز خرید، می توان به انواع لباس ها، جواهرات، عتیقه جات، بازی های ویدیویی، تعمیرات لوازم الکترونیکی و انواع وسایل اشاره کرد.

 

🏬بازار وان میلز (Vaughan mills)

بازار محلی وان میلز، در جنوب شرقی بزرگراه 400، در جاده رادرفورد در وان انتاریو و در ضلع جنوبی شهربازی واندرلند قرار گرفته است.مرکز خرید وان میلز، یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده در کشور کانادا و بزرگترین مرکز خرید در ناحیه یورک به حساب می‌آید. حدود 12 هزار متر مربع فضای این مرکز خرید می باشد.در این مرکز خرید بیش از 200 رستوران و تک مغازه است.برای تردد به این مرکز خرید می توانید از مسیرهای ترانزیت اتوبوسرانی از ترمینال بازار وان و همچنین مترو تورنتو که با سرویس های منظم به مرکز خرید متروپولیتن وان که در لاین یک دانشگاه یونگ، فعالیت دارد، تردد نمایید.مرکز خرید وان میلز در 4 نوامبر 2004 توسط آیوانهو کمبریج و شرکت میلز ساخته و افتتاح شد.وان میلز، نخستین مرکز خرید سرپوشیده محلی در ناحیه کلان شهری به حساب می آمد. در منطقه مونترال به خاطر مسائل زیست محیطی، ساخت مراکز خرید با مشکلات متعددی روبرو بود. که طبق اظهار نظر آیوانهو کمبریج، در آینده نزدیک این مشکل برطرف می شود.در حال حاضر بارشد مراکز خرید سرپوشیده در کانادا مواجه هستیم. که با توجه به گردشگران فراوان یکی از کسب و کارهای خوب در کانادا به حساب می آید.

🏬بازار وست ادمونتون در آلبرتا (West Edmonton Mall)

مرکز خرید وست ادمونتون با وسعت 3800000 فوت مربع، بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی و دهمین مرکز خرید بزرگ دنیا به حساب می آید. جالب است بدانید، تا سال 2004 بزرگترین مرکز خرید جهان نیز به حساب می‌آمد.وست ادمونتون، در سال 1981 میلادی شروع به کار کرد. 800 فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد.برای رفاه حال بازدیدکنندگان، سه طبقه پارکینگ در فضای بزرگ با گنجایش 20 هزار خودرو در این مرکز خرید وجود دارد.وست ادمونتون، هر ساله میزبان 32 میلیون گردشگر از سراسر دنیا می باشد. در حدود 25 هزار نیرو در این مرکز خرید مشغول به فعالیت هستند.از امکانات وست ادمونتون، می توان به گلکسی لند، پارک آبی جهانی، اسکیت روی یخ، انواع سوپر مارکت، فروشگاه هادسون بی (Hudson Bay)، فروشگاههای سیموس (Simons)، رادیو نیوکپ (New Cap) و اوربان اوت فیتز (Urban outFitters) نام برد که بسیار نظر گردشگران را جلب میکنند.

🏬مرکز خرید اسکوئر وان (Square one) در میسی ساگای انتاریو

اسکوئر وان با مساحت 2200000 فوت مربع، دومین مرکز خرید بزرگ سرپوشیده کانادا به حساب می آید. این مرکز خرید در سال 1973 میلادی شروع به فعالیت کرد.در اسکوئر وان 360 فروشگاه مثل والمارت سوپر سنتر (Walmart Supercenter)، هادسون زبی (Hodsons Bay) و هالت رن فرو (Holt Renfrew) در این مرکز خرید فعالیت دارند.اسکوئر وان هر ساله در حدود 24 میلیون گردشگر را جذب خود می نماید. این مرکز خرید با نوآوری های سرمایه گذاری باعث شد تا در رنکینگ آمریکای شمالی رتبه متوسط را به رتبه عالی تبدیل کند.

 

🏬مرکز خرید متروپلیس (Metropolis) در مترو تون، برنابی در بریتیش کلمبیا

مرکز خرید متروپلیس با وسعت 1795571 متر مربع، سومین مرکز خرید بزرگ کشور کانادا در بریتیش کلمبیا می باشد.متروپلیس در سال 1986 افتتاح شد. در مترو پاریس بیشتر از 360 فروشگاه مثل هادسون بی، سیرز (Sears)، سوپر مارکت تی اند تی (T & T) و غیره موجود می باشند.

 

🏬مرکز خرید یورک دیل (Yorkdale) در انتاریو

مرکز خرید 56ساله یورک دیل در مرکز استان انتاریو در تورنتو، توسط شرکت آکسفورد ساخته شده است.مرکز خرید یورک با وسعت 2میلیون فوت مربع، دارای 270 فروشگاه مثل برند های طراحی لوگو، مارک های لوکس، انواع تکنولوژی، دکوراسیون منزل و انواع مد نام برد.

 

 

🏬مرکز خرید ایتون (Eaton) در تورنتو

مرکز خرید ایتون با فضای 1722000 فوت مربع، چهارمین بازار بزرگ سرپوشیده کانادا می باشد.ایتون با بیش از 48 میلیون بازدیدکننده در سال به یکی از گردشگری های بزرگ تبدیل شده است.از فروشگاه های ایتون می توان به نوردستروم، اچ اند ام (H & M) و هادسون بی نام برد.

🏬مرکز خرید چینوک (Chinook)

چینوک، بزرگترین مرکز خرید در کلگری استان آلبرتا می‌باشد. در سال 1960 در مرکز شهر کلگری ساخت شد.وسعت مرکز خرید چینوک 1377768 فوت مربع می باشد. که دارای 3فروشگاه هادسون بی، نوردستروم و ساکس فیفت اونیو می باشد.مرکز خرید چینوک دارای 250 فروشگاه و رستوران می باشد. از برندها و امکانات این فروشگاه می توان به اسپرت چک (Sport chek)، اچ اند ام (H&M)، اولد نیوی (Old navy)، اپل، مایکروسافت، سالن غذاخوری، سالن های سینما و تئاتر، یک برج حرفه ای و همچنین یک فودکورت چرخان نام برد.

 

🏬مرکز خرید Galleries de la Capitale

مرکز خرید کاپیتال با وسعت 1500000 متر مربع در سال 1981 ساخته شد. مرکز خرید کاپیتال در حدود 11 میلیون بازدیدکننده دارد. در سال 2012 دومین پربازدیدکننده ترین مراکز خرید شهر کبک را به خود اختصاص داد.مرکز خرید کاپیتال، بزرگترین مرکز خرید شرق کشور کانادا می باشد. در این مرکز خرید 280 فروشگاه و فروشگاه زنجیره ای، سالن نمایش IMAX، پارک بازی و پیست اسکی وجود دارد.مرکز خرید لوری با وسعت 1174639فوت مربع در سال 1961 با مدیریت آیوانهو کمبریج، به عنوان اولین بازار سرپوشیده استان کبک فعالیت خود را آغاز نمود.مرکز خرید لری 300فروشگاه و رستوران را دارا می باشد. که به جز پارکینگ سه طبقه دارد.در این مرکز خرید برندها و وسایلی مثل هادسون بی، مارشال، کتاب، اسباب بازی، وسایل الکترونیکی، پت شاپ ها، سخت افزار، سالن های آرایش و زیبایی یافت می شود.

 

🏬مرکز خرید پارک رویال (Royal Park) در ونکوور استان بریتیش کلمبیا

مرکز خرید پارک رویال 200 فروشگاه و رستوران را دارا میباشد.پارک رویال امکاناتی نظیر انواع برندهای لباس، کافه، فروشگاه‌های مواد غذایی، لباس های مردانه از برند سیمونز، بازدید از آثار هنری را دارا می باشد که نظر گردشگران را جلب میکنند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا