مشاغل جنرال در کانادا + درآمد

زمان مطالعه: 12 دقیقه

مشاغل جنرال در کانادا + درآمد

به کارهایی که به دانش فنی و تخصص چندان زیادی نیاز ندارند، شغل جنرال گفته می‌شود.

مشاغل جنرال در کانادا معمولا برای دانشجویان خارجی که دوست دارند در کنار بورسیه یا کمک هزینه‌های خود، منبع درآمد دیگری هم داشته باشند، مناسب هستند. مزیت مشاغل جنرال در کانادا این است که اکثر افراد می‌توانند آن‌ها را انجام دهند و معمولا نیازی به سابقه کار ندارند.

کار جنرال در کانادا

کار جنرال را می‌تواند مشاغل غیرتخصصی دانست که به مدرک تحصیلی، سابقه کار چشمگیر و مهارت‌های فنی نیاز ندارند.

افرادی که کار جنرال در کانادا انجام می‌دهند، می‌توانند در محیط‌های کاری مختلفی مشغول به کار شوند که هم شامل محیط‌های داخلی می‌شود و هم محیط‌های بیرونی.

 

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.
مجوز کار کانادا Work Permit

معرفی انواع مشاغل جنرال در کانادا

  • نگهبان

میانگین درآمد یک نگهبان در کانادا ۲۴ هزار و ۸۳۵ دلار در سال است. نگهبانان که به عنوان سرایدار نیز شناخته می‌شوند، ساختمان‌ها را با روش‌های مختلف از جمله جارو کردن، پاک کردن، جمع آوری زباله و جاروبرقی کشیدن تمیز می‌کنند.

 

  • کارگر بسته‌بندی

میانگین درآمد کارگران بسته بندی در کانادا ۲۵ هزار و ۷۳۰ دلار در سال است. این افراد، باید به جزئیات بسته‌بندی‌ها توجه کنند و با دقت بالا بسته‌ها را جابه‌جا کنند و در کانتینرها یا کامیون‌های حمل‌ونقل قرار دهند. 

  • کارگر مزرعه

میانگین درآمد کارگران مزرعه در کانادا ۲۶ هزار و ۱۶۶ دلار در سال است. کارگران مزرعه با انجام وظایف مختلف از حیوانات و محصولات کشاورزی مراقبت می‌کنند. کارگران مزرعه همچنین، با ماشین آلات مزرعه می‌کنند، کود می‌پاشند و فضای سبز را با استفاده از تراکتور یا چرخ دستی آماده می‌کنند.

  • لوله کش

لوله کش‌ها در کانادا به طور میانگین سالی ۵۱ هزار و ۸۹۶ دلار درآمد دارند. این افراد سیستم‌های لوله کشی مورد استفاده برای مصارف فاضلاب، زهکشی یا آب آشامیدنی را نصب می‌کنند. 

 

  • برقکار صنعتی

افرادی که کار برقکاری صنعتی در کانادا انجام می‌دهند، به طور میانگین ۵۲ هزار و ۳۵۴ دلار در سال درآمد دارند. این افراد تجهیزات برق صنعتی و کنترل‌های مربوطه را نصب و نگهداری می‌کنند.

 

  • سرکارگر فروشگاه

افرادی که به عنوان سرکارگر فروشگاه در کانادا کار می‌کنند، به طور میانگین ۶۰ هزار و ۷۹۹ دلار در سال درآمد دارند. سرکارگر یک موقعیت نظارتی است که شامل برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل عملیات مغازه یا کارخانه است. آن‌ها همچنین لوازم مورد نیاز را سفارش می‌دهند، بر فعالیت‌های کاری نظارت می‌کنند و کارمندان جدید را استخدام می‌کنند. 

  • باغبان

باغبان‌ها در کانادا به طور میانگین ۲۶ هزار و ۲۷۰ دلار در سال درآمد دارند. این افراد به طراحی، پرورش و نظارت بر سلامت یک باغ می‌پردازند. برخی از مسئولیت‌های آن‌ها شامل هرس کردن گل‌ها و درختان، چمن زنی، آبیاری گیاهان، سمپاشی، رسیدگی به علف‌های هرز باغ‌ها و چمن‌ها و عاری از زباله نگه داشتن مسیرهای پیاده روی است. 

 

  • کارگر تولیدی

این دسته از کارگران به طور میانگین ۲۶ هزاز و ۳۷۴ دلار در سال درآمد دارند. کارگران تولیدی تجهیزات کارخانه یا انبار را اداره می‌کنند. آن‌ها همچنین اقلام را برای توزیع آماده می‌کنند و همه تجهیزات را نگهداری می‌کنند. 

 

  • اپراتور لیفتراک

میانگین درآمد اوپراتورهای لیفتراک در کانادا ۲۹ هزار و ۷۸۶ دلار در سال است. این افراد برای بارگیری و تخلیه بار اقلام مختلف از این وسایل نقلیه صنعتی استفاده می‌کنند.  شمارش و چیدن کالاها روی یکدیگر نیز برخی دیگر از مسئولیت‌های اوپراتورهای لیفتراک است.

  • سرکارگر

سرکارگرها در کانادا به طور میانگین ۴۴ هزار و ۹۰۷ دلار در سال درآمد دارند. آن‌ها همچنین، سایر کارگران را آموزش می‌دهند، آن‌ها را انتخاب می‌کنند و کارهای آن‌ها را برنامه ریزی می‌کنند. بدین ترتیب، اطمینان حاصل می‌کنند که مهلت نهایی و دستورالعمل‌های پروژه کاملا به خوبی رعایت می‌شوند.

 

  • نجار

یک نجار در کانادا به طور میانگین ۴۵ هزار و ۵۳ دلار در سال درآمد دارد. نجاران به ساخت و نصب مصالح و سازه‌های مختلف ساختمانی می‌پردازند.

 

  • درختکار

میانگین درآمد درختکارها در کانادا ۴۳ هزار و ۴۹۳ دلار در سال است. درختکاران از گونه های مختلف درخت و نحوه مراقبت صحیح از آن‌ها آگاهی دارند. درخت‌ کاران همچنین، طرح‌هایی را برای چیدمان و طراحی پارک ایجاد می‌کنند و از کابل‌بندی و تکنیک‌های مختلف نگهداری از درختان و فضای سبز آگاهی دارند.

  • کارگر ساختمانی

یک کارگر ساختمانی در کانادا به طور میانگین ۳۲ هزار و ۳۰۲ دلار در سال درآمد دارد. آن‌ها با تجهیزات و ماشین آلاتی مانند اره‌ها و آسیاب‌های بتن کار می‌کنند، زباله‌های ساختمانی را از سایت‌ها خارج می‌کنند، مواد را تخلیه می‌کنند، داربست‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به سایر کارگران مانند پیمانکاران و نقاشان کمک می‌کنند.

 

  • کارگر انبار

میانگین درآمد کارگران انبار در کانادا ۳۱ هزار و ۶۷۸ دلار در سال است. کارگران انبار، کارها و مسئولیت‌های مختلفی را در یک انبار برعهده دارند. به عنوان مثال، موجودی انبار را کنترل می‌کنند، محصولات دریافتی را شمارش و بررسی می‌کنند، داده‌های ورودی انبار را ثبت می‌کنند، سفارشات را برای بسته بندی یا ارسال آماده می‌کنند و موجودی را سازماندهی می‌کنند.

  • جوشکار

جوشکارها در کانادا به طور میانگین ۳۷ هزار و ۱۹۰ دلار در سال درآمد دارند. این افراد مواد مختلف را با استفاده از ماشین آلات، جوش می‌دهند. آن‌ها همچنین طرح‌بندی و سطوح جوش را آزمایش می‌کنند، سازه‌های فلزی را جمع‌آوری می‌کنند و از مهارت‌های ریاضی خود برای تفسیر نقشه‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند.

 

  • کارگر جابه‌جایی وسایل در انبار

یک کارگر جابجایی وسایل در انبار به طور میانگین ۳۰ هزار و ۹۰۹ دلار در سال درآمد دارد. این افراد، انواع مختلف بار را از کامیون‌های حمل‌ونقل تخلیه می‌کنند یا در آن‌ها قرار می‌دهند. این افراد باید قدرت بدنی بالایی داشته باشند تا بتوانند هر باری را بدون اینکه آسیب ببیند، بلند یا جابجا کنند. 

انواع مشاغل جنرال اینترنتی در کانادا

علاوه بر مشاغلی که تاکنون معرفی کردیم، یکسری کار جنرال در کانادا وجود دارد که به اینترنت ارتباط دارند. نمونه کارهای جنرال اینترنتی در ایران اسنپ، تپسی، اسنپ فود و… هستند.

در کانادا نیز نمونه این مشاغل وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

 

  1. Instacart

شما به عنوان پیک می‌توانید در اپلیکیشن Instacart ثبت نام کنید و مشغول به کار شوید و سفارش مشتریان را از هایپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها به دست آن‌ها برسانید.

  1. Uber Taxi

شما می‌توانید به عنوان راننده در Uber Taxi مشغول به کار شوید. این اپلیکیشن، نمونه اسنپ در ایران است که باید به جابجایی مسافران بپردازید.

  1. Uber eats

این اپلیکیشن نیز مشابه اسنپ فود است و شما در آن می‌توانید به عنوان پیک مشغول به کار شوید و سفارش غذای مشتریان را از رستوران‌ها و فست فودها به دستشان برسانید.

  1. Doordash

این اپلیکیشن شبیه Uber eats است که مجددا می‌توانید به عنوان پیک و تحویل دهنده سفارشات مشتریان در آن کار کنید.

درآمد مشاغل جنرال در کانادا

مشاغل جنرال در کانادا ممکن است تمام وقت، پاره وقت و یا کار فصلی باشند. بنابراین، درآمد آن‌ها هم می‌تواند بسیار متغیر باشد. عوامل دیگری هم در درآمد مشاغل جنرال در کانادا تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توانیم به مدرک تحصیلی، سابقه کار، زمینه فعالیت، شرکتی که قصد دارید در آن کار کنید و شهر و استانی که در آن قرار دارد اشاره کنیم.

با توجه به عوامل متعددی که در این امر تاثیرگذار هستند، میانگین درآمد مشاغل جنرال در کانادا بر اساس نزدیک به 4000 گزارش، ۱۷ دلار در ساعت اعلام شده است که معادل با ۳۳ هزار و ۱۵۰ دلار در سال می‌شود. یک فرد مبتدی در مشاغل جنرال کانادا می‌تواند ۲۹ هزار دلار در سال درآمد کسب کند و یک فرد باتجربه، ۴۴ هزار و ۸۴۹ دلار.

 

در جدول زیر می‌توانید میانگین درآمد مشاغل جنرال در برخی از استان‌های کانادا را مشاهده کنید:

استان

میانگین درآمد مشاغل جنرال

ساسکاچوان۴۰۹۵۰ دلار در سال
آلبرتا۳۶۲۱۲ دلار در سال
مانیتوبا۳۴۴۲۷ دلار در سال
انتاریو۳۴۲۷۰ دلار در سال
نوا اسکوشیا۳۴۰۱۸ دلار در سال
بریتیش کلمبیا۳۳۶۸۹ دلار در سال
کبک۳۳۱۵۰ دلار در سال
نیوبرانزویک۳۱۳۵۰ دلار در سال
جزیره پرنس ادوارد۲۶۵۲۰ دلار در سال

 

مزایای مشاغل جنرال در کانادا

  • اکثر این مشاغل به تخصص فنی و مهارت بالا نیاز ندارند و حتی با چند روز آموزش در حین کار هم می‌توان با همه جوانب آن‌ها آشنا شد.
  • تعداد مشاغل جنرال بسیار بیشتر از مشاغل تخصص و فنی است و پیدا کردن آن‌ها هم راحت‌تر است.
  • بسیاری از این مشاغل را بدون سابقه کار هم می‌توان انجام داد.
  • برای انجام مشاغل جنرال در کانادا نیاز به مدرک زبان با نمره بالا ندارید و اگر سطح زبان شما در حدی باشد که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید هم کفایت می‌کند.
  • این مشاغل به مدرک تحصیلی نیاز ندارند یا اگر هم داشته باشند، در حد دیپلم دبیرستان یا نهایتا کالج است.
  • از این مشاغل می‌توانید به عنوان فرصتی برای کسب سابقه کار و تجربه استفاده کنید.
  • اگر محصل یا دانشجو هستید، این مشاغل کمک خرج بسیار خوبی در کنار بورسیه یا حمایت‌های مالی برای شما هستند.

معایب مشاغل جنرال در کانادا

  • اولین و شاید بزرگ‌ترین ویژگی منفی مشاغل جنرال در کانادا درآمد کم آن‌ها است، به طوری که چندان به صرفه نیستند و فقط اگر دانشجو باشید و در کنار آن‌ها بورسیه یا کمک هزینه هم داشته باشید، به صرفه هستند. به عبارتی، فقط برای هزینه‌های روزمره کافی هستند و نمی‌توان با آن‌ها پس انداز کرد.
  • مشاغل جنرال امنیت شغلی چندان بالایی ندارند.
  • حجم کار و میزان فعالیت‌های بدنی در مشاغل جنرال معمولا زیاد است و کارهای سنگینی نظیر جابجایی وسایل، نظافت، دریافت و تحویل سفارش و مواردی از این قبیل هستند.
  • مزایای مشاغل جنرال به اندازه مشاغل تخصصی زیاد نیست و نهایتا شامل پک‌های هدیه و اقلامی نظیر مواد غذایی می‌شوند. از مواردی نظیر بیمه درمان و بیکاری هم خبری نیست.

نکات قابل توجه در نوشتن رزومه برای مشاغل جنرال در کانادا

همانطور که اشاره کردیم، نوشتن رزومه در پیدا کردن مشاغل جنرال در کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نوشتن یک رزومه جامع و کامل برای مشاغل جنرال، باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید که در این بخش به آن‌ها پرداخته شده است:

  • اگر تخصص و مهارت فنی خاصی ندارید، روی مهارت‌های فردی و اجتماعی خود تمرکز کنید و آن‌ها را برجسته کنید.
  • روی هر مهارت، مجوز یا گواهینامه‌ای که با شغل مورد نظر ارتباط دارند، تمرکز کنید.
  • یک سرفصل یا خلاصه‌ای در رزومه خود قرار دهید که به وضوح اهداف و شرایط شما را بیان کند.
  • نشان دهید که مهارت یادگیری دارید و همه چیزی را خیلی سریع یاد می‌گیرید.
  • روزمه را تا جای ممکن کوتاه بنویسید و همه چیز را بسیار مختصر و مفید توضیح دهید.
  • برای هر شغل یک رزومه جدا تهیه کنید تا انگیزه خود برای انتخاب شغل مورد نظر و ارتباط مهارت‌هایتان با آن را به شکل کاملا واضح به خوبی نشان دهید.

شما با مراجعه به این لینک می‌توانید دو نمونه رزومه برای مشاغل جنرال در کانادا را مشاهده کنید تا یاد بگیرید که چطور باید برای مشاغل جنرال رزومه بنویسید و تجربیات و صلاحیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن نشان دهید.

برای پذیرش در مشاغل جنرال، معمولا به مدرک زبان نیاز نیست؛

اما باز هم بستگی به کارفرما دارد. گذشته از این، شما در محیط کار خود باید بتوانید با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنید. اگر هیچ آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا نداشته باشید، در کار خود دچار مشکل خواهید شد و حتی ممکن است شغل‌تان هم در معرض خطر قرار بگیرد.

به همین دلیل با وجود اینکه اکثر مشاغل جنرال در کانادا به مدرک زبان نیاز ندارند، اما توصیه کارشناسان موسسه کانادا از ایران این است که حداقل در حد برقراری ارتباط و رفع نیازهای روزمره خود زبان بلد باشید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا