معافیت سربازی در کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معافیت سربازی در کانادا

راهنمای دریافت مهر خروج ویژه مشمولین غایب مقیم خارج از كشور

با عنایت به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به شماره 2213/2/10/61مورخ 1400/11/28کلیه مشمولین غایب مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند میتوانند تا تاریخ 1405/12/29حداکثر دو بار در سال (مجموعاً به مدت سه ماه) به کشور تردد نمایند.

پسرانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده‌اند برای مهاجرت به خارج نیازمند کسب مجوزهای لازم از نظام وظیفه هستند. به عبارتی این افراد حق خروج از کشور را ندارند مگر اینکه وثیقه‌ای با توجه به نوع سفر خود در اختیار نظام وظیفه بگذارند.

کلیه بخشنامه ها ودستورالعملهای قبلی در زمینه خرید خدمت نظام وظیفه وتردد مشمولان بی اعتبار تلقی میشود. (خرید خدمت در حال حاضر متوقف شده است) 

توضیحات:

  1. این مهر به کسانی تعلق می گیرد که حداقل سه سال در خارج از کشور زندگی کرده و از هیچگونه معافیت تحصیلی (از جمله معافیت موقت مسافرتی) برخوردار نبوده باشند.
  2. در صورتی که مشمول قبلا دارای هر گونه معافیتی بوده و هم اکنون مقیم میباشد، حتی اگر قبلا مهر خروجی مشمولین را دریافت کرده، برای تغییر محل اقامت در گذرنامه و استفاده از مزایای خروجی مشمولین باید فقط از وزارت امور خارجه مجوز صدور مهر خروج ویژه مشمولین مقیم صادر شود.
  3. کسانی که معافیت عفو رهبری به آنان تعلق گرفته (متولدین قبل از سال1354،) مشمول دریافت تسهیلات مهر خروج مشمولین نبوده و می بایست نسبت به تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه در قالب تسهیلات عفو رهبری اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز:

  1. تکمیل پرسشنامه امور کنسولی (فرم 100)
  2. اصل گذرنامه معتبر ایرانی
  3. تصویر مدرک اقامت معتبر
  4. هزینه طبق فهرست هزینه های خدمات کنسولی-600

نحوه تغییر محل اقامت و دریافت مهر خروج ویژه مشمولین غایب مقیم خارج از کشور، متقاضیان دارای معافیت تحصیلی دائم/موقت

آن دسته از مشمولینی که از هرگونه معافیت تحصیلی، دانش آموزی، و یا موقت برخوردار بوده اند جهت تغییر محل اقامت و دریافت مهر خروجی مشمولین ابتدا باید نسبت به لغو معافیت خود اقدام نمایند.

پس از لغو معافیت توسط نظام وظیفه و اعالم آن از طریق وزارت امور خارجه به این نمایندگی، طبق ضوابط اعلام شده از سوی اداره نظام وظیفه صدور مهر خروجی ویژه مشمولین مقیم خارج از کشور امکانپذیر است.

الزام به توضیح است که معافیت تحصیلی از هر نوع، حتی در صورت نداشتن هرگونه ودیعه (بعنوان مثال از طریق بنیاد نخبگان و یا از طریق آموزش و پرورش) نیاز به ابطال دارد.

مراحل اداری لغو معافیت تحصیلی:

  1. تأیید مدارک تحصیلی طبق راهنمای امور دانشجویی (50)
  2. مراجعه بستگان به وزارت علوم-اداره کل بورسها و دانشجویان خارج از کشور واقع در میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی (فرصت جنوبی) پلاک، 27 تلفن 96664000-9 به منظور دریافت گواهی از وزارت علوم به سازمان وظیفه عمومی مبنی بر لغو معافیت تحصیلی
  3. مراجعه به سازمان وظیفه عمومی واقع در میدان سپاه ، بخش معافیتهای تحصیلی و ارائه نامه وزارت علوم
  4. دریافت نامه از سازمان وظیفه عمومی به عنوان وزارت علوم مبنی بر ضبط وثیقه و لغو معافیت تحصیلی
  5. دریافت نامه از وزارت علوم به عنوان اداره امور دانشجویی وزارت امور خارجه جهت اخذ تسهیلات خروج ویژه مشمولین غایب مقیم خارج از کشور
  6. تنها پس از دریافت نامه مجوز از وزارت امور خارجه توسط این نمایندگی، تجدید گذرنامه، تغییر محل اقامت، و درج مهر خروج ویژه مشمولین غایب قابل انجام خواهد بود.
فایل راهنمای مشمولیت سربازی از واشنگتن دی سی

توجه فرمایید:

1- ملاک مسافرت دو بار در سال ، تاریخ ورود مشمول به کشور میباشد و نه تاریخ خروج 

2- هموطنان مشمولی که به کشور مسافرت می نمایند و بنا به عللی در مهلت مقرر ( سه ماه ) نتوانند از کشور خارج شوند ، فقط در صورت داشتن عذر موجه می بایست به وزارت امور خارجه مراجعه نموده و در صورت موافقت کمیسیون مربوطه میتوانند اجازه خروج از کشور اخذ نمایند . 

 چنانچه قصد مهاجرت به کانادا را دارید هم‌اکنون می‌توانید به صورت کاملا رایگان با متخصصین مهاجرتی کانادا از ایران پیام بدهید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا