مهاجرت به کانادا ویژه مدیران (ICT)

زمان مطالعه: 11 دقیقه
طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت، برنامه مهاجرتی جدید و ویژه مدیران تدارک دیده شده است که این برنامه انتقال درون شرکتی یکی از گزینه هاییست که برای مهاجرت به کانادا و اخذ مجوز کار این کشور که این برنامه که با نام ICT شناخته می گردد، مخفف عبارت (Intra-company transferees) است.

👈 این برنامه به شما یاری می نماید که بدون احتیاج به ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی و بعلاوه با وجود داشتن سن بالا، شانس مهاجرت به کانادا را به وسیله انتقال بیزینس خود به این کشور داشته باشید و همه اعضای خانواده تان را هم همراه خود به کانادا ببرید.

 

🔴 تنها با داشتن 3 نیروی بیمه شده، تمکن مالی 1/2 میلیارد تومان و داشتن سمت مدیریتی و یا تخصصی 🔴

🔵 برنامه انتقال درون شرکتی ICT چیست؟

برنامه ICT کانادا زیر مجموعه روش های مهاجرتی کاری موقت است که البته می توان آن را به مجوز کاری دائم هم تبدیل کرد. طبق آیین ­نامه مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا؛ مدیران ارشد، مدیران اجرایی و افرادی که به دانش تخصصی یک رشته تسلط دارند، می توانند مجوز کار خود را برای کانادا دریافت نمایند.
البته به شرطی که حضور و اشتغال آن­ها در کانادا منافع قابل توجهی را برای این کشور در پی داشته باشد یا احتمال بهره­مندی کانادا از این منافع بسیار بالا باشد.
استفاده از برنامه ICT با LMIA کانادا ارتباط مستقیم دارد. مجوز LMIA که مخفف عبارت Labour Market Impact Assessment است، به معنای ارزیابی بازار کار کانادایی است.
کارفرمایان کانادایی باید به متقاضیان خارجی برای مهاجرت کاری به کانادا مجوز LMIA بدهند. ارائه این گزارش نشان می دهد که فرد متقاضی خارجی از نظر کارفرما، به سیستم اقتصادی کانادا لطمه ای وارد نمی نماید و تاثیری خنثی و یا حتی مثبت بر اقتصاد این کشور دارد. بعلاوه بیانگر این است که فرصت های شغلی نیروهای بومی کانادایی به واسطه متقاضیان خارجی اشغال نمی گردد و حقی پایمال نمی شود.

 

 

 

 
 
 

🟣شرایط تعیین شده جهت استفاده از برنامه مهاجرتی ICT

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا یا همان ICT نیازمند شرایطی است که در ذیل آنها معرفی خواهند شد:
🔻داشتن دفتر مرکزی و زمینه فعالیت معین در ایران به شکل شرکت ثبت شده با قدمت حداقل 1 سال با فهرست حداقل 3 کارمند تحت بیمه با فیش حقوقی
🔻کار در کانادا به وسیله برنامه انتقال درون شرکتی به این صورت است که باید در سمت اجرایی، مدیریت ارشد باشید یا دانش تخصصی ویژه ای داشته باشید .
🔻باید به اسم متقاضی، در مدت سه سال اخیر که مشغول کار بوده اید، حداقل یک سال به طور تمام وقت در یکی از پوزیشن های شغلی مطرح شده مشغول به کار بوده باشید.
🔻شما با برنامه انتقال درون شرکتی، مجوز کار موقت در کانادا را کسب می کنید و البته این مجوز قابل تمدید هم هست.
🔻باید شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، شرایط لازم از جمله سالانه 200.000 هزار دلار گردش اقتصادی را داشته باشد؛ (معادل 4 میلیارد تومان). بعلاوه برای ورود موقت به کانادا و اخذ اجازه کار، باید از همه قوانین مهاجرتی پیروی کنید.
🔻اگر شما در یک شرکت بین المللی مشغول به کار باشید و سمت اجرایی داشته باشید، چنانچه شرکت مادر مجموعه فعلی، یک شعبه در کانادا باشد، شما می توانید برای کار به آن منتقل شوید.
🔻فرد متقاضی انتقال، باید با ارائه مدارکی از جمله فیش حقوقی و … ثابت کند که حداقل به مدت یک سال در شعبه و با زیر مجموعه ای از شرکت هدف واقع شده در خارج از کانادا، به طور تمام وقت کار نموده و بعلاوه موقعیت شغلی که میخواهد در شعبه واقع شده در کشور کانادا به آن مشغول گردد و با موقعیت شغلی فرد در شرکت واقع شده در خارج کانادا، یکسان می باشد.
🔻کسی که متقاضی برنامه انتقال بین شرکتی کانادا است، منطبق با بیزینس پلن معین شده، با ارائه مدارک و شواهد، ثابت کند که میخواهد فقط برای مدت زمان محدودی در کشور کانادا مشغول به کار می گردد.
🔻استخدام حداقل 1 مقیم دائم یا شهروند کانادا به صورت تمام وقت.

 
 

🟢 مدارک عمومی لازم برای انتقال درون شرکتی کانادا ICT


برای مهاجرت به کانادا یک سری مدارک عمومی احتیاج است که مهم ترین آن ها در ادامه آمده است:
▪️ ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی و همسر
▪️ ترجمه فهرست بیمه پرسنل و شخص متقاضی از اداره بیمه
▪️ ترجمه اساسنامه شرکت و جواز کسب
▪️ رزومه تحصیلی و کاری به زبان انگلیسی
▪️ ترجمه سابقه بیمه
▪️ ترجمه شناسنامه همسر و متقاضی و فرزندان زیر 22 سال
▪️ ترجمه قباله ازدواج
▪️ ترجمه کلیه مدارک دوره های آموزش عالی آزاد فنی و حرفه ای
▪️ ترجمه کارت سرانجام خدمت
▪️ اسکن صفحه اول پاسپورت و صفحات مهر دار و ویزادار (پاسپورت حال حاضر و پاسپورتهای قدیمی)
▪️ ترجمه اسناد ملکی و غیر منقول متقاضی و همسر
▪️ Report WES مدارک تحصیلی

🟥 برای اخذ ویزای کار درون شرکتی کانادا و استفاده از برنامه ICT کانادا باید یک سری مدارک تخصصی هم ارائه دهید. فهرست مهم ترین مدارک این بخش در ادامه آمده است:

 

  • باید اثبات کنید که به اسم یک فرد خارجی، هم اکنون در یک شرکت بین المللی در خارج از کانادا مشغول به کار هستید و می خواهید وارد شرکت مادر، شعب شرکت یا شرکت های وابسته به آن در کانادا شوید.
  • باید اسناد و مدارکی ارائه دهید که نشان بدهد در سه سال گذشته، حداقل در بازه ای یکساله، به صورت تمام وقت در موقعیت شغلی مورد قبول، در شرکتی خارج از کانادا کار می کردید.
  • باید اثبات کنید که سمت اجرایی یا مدیریتی داشته اید و یا دارای دانش تخصصی ویژه ای هستید.
  • اگر دانش تخصصی ویژه دارید، باید شواهدی ارائه دهید که نشان دهد، شرکت کانادایی به خصوص شما احتیاج دارد.
  • باید رابطه بین شرکت کانادایی و شرکت خارجی را اثبات کنید و مدارک لازم در این مورد را ارائه دهید.

🟥 مأموران مهاجرتی در زمان رسیدگی به چنین درخواست­هایی، برای نتیجه­ گیری در خصوص تأثیرگذاری اقتصادی و اجتماعی قابل توجه اشتغال فرد در کانادا، موارد زیر را مورد بررسی دقیق خود قرار میدهند:

 

  • پیشینه تحصیلی (مدارک تحصیلی و گواهینامه­ ها)
  • سابقه کار تمام وقت و قابل توجه در شغل درخواستی (تجربه کاری 10 سال یا بیشتر از آن)
  • افتخارات و جوایز
  • عضویت در نهاد­های عالی ­رتبه مرتبط با شغل مورد نظر
  • قضاوت و انتقاد فرد از فعالیت دیگران در حیطه تخصصی خود
  • فعالیت­ های علمی و پژوهشی فرد در حیطه تخصصی خود
  • کتاب­ های چاپ شده به وسیله فرد در زمینه علمی و کاری تخصص وی
  • مدیریت فرد در سازمان­ های شناخته شده

 

🔵 مزایای استفاده از برنامه ICT

بدون محدودیت سنی – بدون نیاز به زبان قوی

انتقال نیرو بین واحد های یک شرکت، این امکان را به شرکت های بین المللی می دهد تا به منظور بهبود کارایی مدیریتی، توسعه صادرات کانادا و ارتقای سطح توان رقابتی شرکت های کانادایی در بازارهای برون-مرزی، نیروهای زبده و کارآمد خود را به صورت موقت به کانادا منتقل کنند.
به عبارت دیگر پذیرش این افراد در کانادا به رابطه شرکت های کانادایی و شرکت‌های خارجی بستگی دارد.
همچنین این افراد با هدف تسهیل امور اجرایی شرکت های مادر، شعبات، نمایندگی ها و شرکت های وابسته به شرکت های خارجی واقع در کانادا صورت می گیرد.
خوب است بدانید که به کمک این روش، می توانید به بررسی بازار کار کانادا و موفق بودن بیزنس تان در کانادا بپردازید و در صورت اطمینان از شراط، سرمایه هایتان را به طور کامل به این کشور منتقل کنید.

 

 

🔴 شرکتی که قصد انتقال آن را به کانادا دارید، باید چه شرایطی داشته باشد؟

به طور کلی، شرکت باید مکان فیزیکی را برای اجرای عملیات کار در کانادا، به ویژه در مورد دانش تخصصی، تأمین کند. با این حال، در موارد خاص که شامل مدیران ارشد یا مدیران اجرایی می شود، پذیرفتنی است که آدرس راه اندازی شعبه کانادایی جدید، هنوز مشخص نباشد. به عنوان مثال، شرکت ممکن است از آدرس مشاور خود استفاده کند تا زمانی که مدیر اجرایی بتواند محلی را خریداری یا اجاره کند.
✔️ این شرکت باید برنامه های واقع بینانه ای را برای کارکنان عملیات جدید ارائه دهد.
✔️ این شرکت باید توانایی مالی برای شروع کار در کانادا و جبران خسارت به کارمندان را داشته باشد.

 

🔰 مدت زمان اجازه کار در برنامه ICT یک سال است و برای تمدید این مجوز باید اقداماتی را صورت دهید تا در نهایت امکان اجازه کار دائم در کشور کانادا را بدست بیاورید.🔰

 

اطلاعات بیشتر در خصوص جابجایی نیرو­ها یا مدیران، انتقال یک نیروی متخصص و سوالات بیشتر در واتساپ و بخش نظرات در پایان این پست

 
نظرات و پشنهادات خود درباره این روش مهاجرتی ICT را از طریق بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید. سوالات خود درباره این روش را نیز بپرسید تا مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا