مهاجرت از روش خود اشتغالی (هنرمندان و ورزشکاران)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برنامه های خود اشتغالی مهاجرتی کانادا

 

این برنامه ها از جمله بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا است که درسطح فدرال (کل کانادا) اجرا می شوند و مدت کوتاه پروسه پرونده و شرایط تقریباً آسان آن از مزایای این روش است و مخصوص افرادیست که تجربه، قصد و توانایی کافی را دارند که بتوانند کسب و کار خود را در کانادا ایجاد کنند.
مطابق تعریف سازمان مهاجرت کانادا خوداشتغال، فردی است که بر اساس تجربه کاری مرتبط به صورت مستقل و برای خود به کانادا وارد می‌شود و قادر است به صورت خوداشتغال در زمینه هایی که توسط اداره مهاجرت کانادا مشخص کرده است، مشغول به کار شود. این روش مهاجرت به مراتب آسانتر و کم هزینه تر از روش کارآفرینی می باشد و شامل مراحل سخت و دشوار کارآفرینی نمی باشد. ولی دقیقاً به همین دلیل این برنامه با سیل عظیمی از داوطلبین مواجه شد که متاسفانه با رفتارهای نادرست بعضی از متقاضیان و وکلا در ارائه اسناد و مدارک ساختگی و جعلی اداره فدرال مهاجرت کانادا صدور دعوتنامه برای این برنامه ها را متوقف کرد.

 

>>گروه کانادا از ایران در راستای اطلاع رسانی دقیق و اجرایی، وضعیت این برنامه های مهاجرتی را به تمام متقاضیان اعلام نموده است. علاقه مندان میتوانند با دنبال کردن مطالب ما در وبسایت، اینستاگرام و کانال تلگرام ما از آخرین وضعیت این برنامه مطلع شوند<<<

 
 

شرایط استفاده از برنامه خوداشتغالی کانادا

برنامه خوداشتغالی به دنبال جذب مهاجرانی است که می توانند در زمینه مدیریت و اداره فعالیت های ورزشی یا فرهنگی یا مالکیت و یا مدیریت مزرعه و شغلهای کشاورزی تجربه داشته باشند و بتوانند این کار را ادامه دهند.
این افراد بایستی در یکی از ۳ رشته زیر مهارت داشته باشند:

– هنرمندان و دست اندرکاران حرفه های فرهنگی و هنری ( هنرمندان، نویسندگان، موسیقیدانان، هنرپیشگان، …)
– ورزشکاران و دست اندرکاران حرفه های ورزشی ( ورزشکاران، داوران، مربیان و…)
– کشاورزان و دامداران با سابقه مدیریت کشاورزی (این برنامه از ابتدای ماه مارچ سال 2018 موقتاً بسته شده است)

 
پیش شرط های مورد نیاز برنامه خوداشتغالی

برای استفاده از برنامه مهاجرتی خود اشتغالی شما بایستی دارای سوابق چشمگیر و رتبه‌های عالی در سطح بالا باشید، مثلاً مدال قهرمانی ملی و بین المللی برای متقاضیان ورزشی الزامی می‌باشند، یا هنرمند موفق یا مدیر مزرعه کشاورزی که سوابق موفقیت آمیزی داشته است باید بتوانند در سطح ملی و بین المللی موفقیت های چشمگیری را اثبات نماید. کشور کانادا به این گونه افراد موفق این امکان را خواهد داد تا جهت اقامت دایم کانادا اقدام نمایند.در این روش نیاز به هیچ گونه سپرده یا سرمایه گذاری اولیه نمی‌باشد.

 
شرایط ثانویه ارائه درخواست:

– داشتن حداقل دو سال سابقه کار و مدرک تحصیلی یا فنی مرتبط در ۵ سال اخیر
– کسب ۳۵ امتیاز از جدول امتیازبندی
– ارائه مدرک عدم سوء پیشینه
– ارائه گواهی سلامت (Medical Test)

 
 

لیست و کد ناک مشاغل و فعالیتهای هنری خود اشتغالی

کتابداری، بایگانی و حفظ و مرمت آثار تاریخی و هنری
کتاب و روزنامه نگاری
هنرهای خلاقانه و بازیگری
امور هنری و فرهنگی
 
 

نکات مهم:

برای مهاجرت در هر یک از رشته های فوق باید به صورت خوداشتغال یا در سطح بین المللی فعالیت داشته باشید. مثلا اگر کسی موسیقی دان ولی کارمند یک موسسه دولتی یا خصوصی باشد، پذیرفته نیست. اما اگر همان فرد با دریافت پول از موسسات دولتی یا خصوصی برایشان موسیقی بسازد و از این راه امرار معاش کند آن وقت خوداشتغال محسوب می شود. علاوه بر این، متقاضی باید بر طبق پنج فاکتور گزینش در جدول امتیازات کارآفرینی/ خود اشتغالی حداقل ۳۵ امتیاز را بدست آورند.
روش خوداشتغالی مخصوص کسانی است که ثابت کنند خوداشتغال بوده اند (در زمینه های هنری، ورزشی یا کشاورزی) و همچنین بعد از ورود به کانادا می خواهند و می توانند (از نظر اقتصادی، سطح زبان انگلیسی و تجربه کاری) در فعالیت های خوداشتغالی شرکت کنند و به پیشرفت هنر، ورزش یا کشاورزی کانادا کمک کنند. بعلاوه بر برآورده سازی معیارهای فوق، متقاضیان واجد شرایط باید نشان دهند که پشتوانه مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای وابسته به خود پس از ورود به کانادا را دارند.

 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا