هالووین در کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

هالووین  یک جشن سنتی است که شب 31 اکتبر برگزار می شود. Halloween از ترکیب دو کلمه Hallow به معنای مقدس و E’en (به لهجه ایرلندی) به معنای شب است. این جشن ریشه در جشنواره ساوین دارد که در هالووین یک تعطیلات سالانه است که در آن اکثریت کانادایی ها فانوس کدو تنبل می سازند ، تزیینات ترسناک آویزان می کنند و با خانواده و دوستان خود خوش می گذرانند.

در طول جشن هالووین در کانادا ، تعدادی خانه تزیین شده برای این مناسبت را خواهید دید. برخی از کدو تنبل و ظاهر تار عنکبوت کلاسیک استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر با لوازم جانبی متحرک ، درب های وحشتناک با موضوع و چراغ ها و موسیقی وحشتناک برای ایجاد یک محیط منحصر به فرد و وهم آور استفاده می کنند.

 

تاریخچه هالووین

هالووین اختصاری از “All Hallows Eve Ning” است و روزی است که در سراسر جهان با نام های مختلف جشن گرفته می شود.یک مکتب فکری وجود دارد که جشن های مدرن هالووین را به جشنواره سلتیک Samhain ، که یک مراسم باستانی بت پرست است پیوند می دهد.

Samhain در پایان فصل برداشت برگزار شد. در این مدت ، پیشنهاد شد که شکاف بین جهان زنده و جهان ماوراءالطبیعه تغییر می کند و موجودات عرفانی می توانند آزادانه بین قلمرو مردگان و زنده ها حرکت کنند.

 

این داستان وحشتناک پشت هالووین امروزی ما باشد.همچنین گفته می شود که برخی از جشن های مسیحی تحت تأثیر این جشن قرار گرفته است.

در مسیحیت، 1 نوامبر یک روز مقدس است که به نام روز همه یادگاران نامیده می شود و 31 اکتبر را شب همه یادگاران (All Hallows Day) می سازد. علاوه بر این ، 2 نوامبر روز همه روح ها (All Souls’ Day) نامیده می شود. این روزها زمان احترام به مردگان و مقدسین بود. این مناسبت قبلاً با نام آل هالوز دی (All Hallows Day) شناخته می‌شد.

هالوز (Hallows) یعنی مقدس و این جشن از شب ماقبلِ روز قدیسان (Eve of All Hallows) شروع می‌شود که همان هالووین است. امروزه کلیسا‌های زیادی این جشن را به نزدیک‌ترین یکشنبه اوایل ماه نوامبر تغییر دادند.

یکی دیگر از جشن های مرتبط با هالووین ، جشن روز مردگان مکزیک است که در 2 نوامبر ، همزمان با روز همه روح ها در مسیحیت جشن گرفته می شود. سنت های روز مردگان از فرهنگ های قدیمی کلمبیا نشات می گیرد. اعتقاد بر این است که این روز به 2500-3000 سال پیش برمی گردد.

در طول جشنواره روز مردگان ، بسیاری از مردم لباس می پوشند ، خانه های خود را تزئین می کنند ، در خیابان ها قدم می زنند و دوستان و اعضای خانواده درگذشتگان را به یاد می آورند. بسیار محتمل است که این جشن باستانی ، به مرور زمان ، هالووین را تحت تاثیر قرار داده و شکل داده است.

چه زمانی کانادایی ها شروع به جشن گرفتن هالووین کردند؟

آداب و رسوم هالووین، مانند پوشیدن لباس مبدل برای دفع ارواح و دادن غذا برای دلجویی از روح‌های بدخواه، توسط مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در اواسط تا اواخر دهه 1800 به کانادا آورده شد. اولین نمونه ثبت‌شده لباس مبدل در هالووین در آمریکای شمالی در ونکوور، بریتیش کلمبیا، در سال 1898 بود.

 

یکی دیگر از چیزهای مرسوم در هالووین جک فانوسی(Jack-o’-lantern)  یا همان کدوهای نارنجی رنگ است که به شکل های مختلف برش می خورد و با شمعی در درونش، به عنوان فانوس های شب ‌هالووین کاربرد دارد.

آداب و رسوم هالووین چیست؟

 

یکی از رسوم رایج در این روز trick-or-treat یا همان قاشق زنی و کاسه زنی است که بیشتر ایرلندی ها و انگلیسی ها انجام می دادند. به این شکل که گروهی با پوشیدن لباس های مخصوص به در خانه ‌ها می رفتند و با گفتن trick-or-treat (چیزی بده تا اذیتت نکنیم) از صاحبخانه درخواست خوراکی‌ می کردند.

قاشق زنی:

قاشق زنی در واقع همان سنت دوران گذشته است که در روز “تمام مقدسین” انجام می شد و فقرا در خانه ثروتمندان می ‌رفتند و از آنها پول یا غذا می ‌گرفتند. آنها معتقد بودند که اگر کسی به آنها کمک نکند، ارواح خبیث سراغش می روند و خانه اش را ویران می‌کنند.

پوشیدن لباس های مخصوص 

هالووین هم یکی دیگر از آداب هالووین است که هم ریشه اروپایی دارد و هم ریشه سلتیکی. صدها سال قبل، زمستان دوره ای ترسناک بود که طی آن منابع و ذخایر غذایی بسیار کم می شد و مردم از ترس تاریکی و بی غذا ماندن همواره در نگرانی به سر می بردند. آنها فکر می کردند که اگر در جشن هالووین که شب بازگشت ارواح است خانه خود را ترک کنند، به تسخیر آنها درمی آیند. به همین دلیل برای جلوگیری از رویارویی با این ارواح، در طول شب ماسک هایی به صورت می زدند و امیدوار بودند که ارواح آنها را با دوستان و همراهان خود اشتباه بگیرند.

فعالیت ها و سرگرمی های هالووین

مردم کانادا و اروپایی در جشن های هالووین شرکت می کنند و در دوران معاصر شمع هایی را در فانوسها روشن می کنند.

آنها از لباس هایی مانند ارواح ، اسکلت ها ، گربه های سیاه ، خفاش ها و عنکبوت ها استفاده می کنند تا شبیه افراد قدیمی سلتیک قدیمی در این رویداد باشند.

آنها خانه های خود را تزئین می کنند و از موضوعاتی مانند ارواح ، اسکلت ، کدو تنبل ، قبرستان ، تار عنکبوت و خانه های جن زده برای سردرگمی ارواح شیطانی در مهمانی های خود استفاده می کنند.

آنها بیشتر از رنگ های (سبز ، نارنجی ، خاکستری و سیاه) استفاده می کنند که مربوط به هالووین است. برخی از مردم مهمانی برگزار می کنند و کودکان ممکن است به مناسبت هالووین در محله خود مشغول بازی و گردش باشند.

مردم کانادا مهمانی هایی با تم لباس هالووین ترتیب می دهند و دوستان و همسایگان خود را دعوت می کنند تا در این رویداد به خانه هایشان سر بزنند. مردم همچنین فیلم های ترسناک را تماشا می کنند و سعی می کنند مهمانان دعوت شده را بترسانند.

به مناسبت هالووین ، انواع خاصی از غذاها تهیه می شود. این غذاها شامل آب نبات ،تافی سیب ، ذرت بوداده ، پاپ کورن و پای کدو یا نان است. همه این غذاها با نمادهای هالووین تزئین شده اند.

از آنجا که هالووین یک روز تعطیل عمومی نیست ، بنابراین ، همه دفاتر دولتی و خصوصی ، موسسات آموزشی ، خدمات عمومی و خصوصی دیگر ، حمل و نقل عمومی و خصوصی برای این رویداد باز هستند.

ایده های ساده آرایش ساده هالووین 2021:

دستور غذاهای مهیج ترسناک مهمانی هالووین 2021:

انواع شکلات

در بین انواع شکلات‌ها، شکلات مورد علاقه هالووین در کانادا کیت کت، ویفر شکلاتی بسیار خوشمزه، با نسبت ایده آل شکلات به بیسکویت، در جایگاه نخست قرار گرفت.

نوشیدنی قوطی پاپ

این نوشیدنی، جایزه بسیار محبوب هالووین برای کودکانی است که بازی ( Trick or treat ) می‌کنند.

چیپس

نظرات مختلفی از بچه‌ها در مورد چیپس وجود دارد. برخی احساس می‌کنند که چیپس فضای زیادی را در کیف‌هایشان اشغال می‌کند ولی بیشتر کودکان آن را دوست دارند.

🎃 کانادا از ایران برای شما هالووین شاد و سرگرم کننده ای در کنار عزیزانتون را آرزومندست.🎃

 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا