پذیرش آنلاین درخواست های ویزای موقت

زمان مطالعه: 4 دقیقه
کانادا دستورالعمل های ویژه جدیدی را منتشر کرده است که طبق آن ها درخواست های ویزای موقت از اول جولای تا 30 سپتامبر باید به صورت آنلاین باشد.
با توجه به همه گیر شدن کرونا ویروس، کانادا فقط ویزاهای اقامت موقتی را که به صورت آنلاین ارسال می شود، می پذیرد، مگر اینکه وضعیت استثنایی داشته باشند. این قانون برای افراد متقاضی مجوز کار، مجوز تحصیلی و ویزاهای اقامت موقت (TRV) که بین 1 جولای و 30 سپتامبر اقدام کنند، اجرا خواهد شد.
درخواست ها باید در صورتی الکترونیکی ارائه شوند که متقاضی:

بخواهد وضعیت اقامتی خود را تمدید با بازیابی کند؛
قصد ادامه تحصیل در کانادا یا کار در کانادا داشته باشد؛ یا
بر اساس youth mobility arrangemen به کانادا آمده باشد.

با این حال، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای اشخاصی که به دلیل ناتوانی جسمانی قادر نیستند روند تقاضای خود را به صورت آنلاین تکمیل کنند، شرایط ویژه ای فراهم می کند. اگر متقاضی معلولیت نداشته باشد، IRCC در بازه زمانی اعلام شده، تقاضاهای کاغذی را نمی پذیرد و هزینه های درخواست و پردازش را به متقاضی باز می گرداند.
در حال حاضر، دارندگان مجوز کار تا زمانی که یک دلیل اجباری برای آمدن دارند، می توانند به کانادا سفر کنند. معافیت های دیگر نیز اعمال می شود از جمله اینکه فردی که به کانادا می آید بخواهد یکی از اعضای درجه یک خانواده را ببیند.
 
همچنین، شرایط استثنایی نظیر حادثه ای طبیعی، بحران نفتی، یا هر وضعیت دیگری که دسترسی فرد را به ارتباطات الکترونیک محدود می کند وی را از این شرط معاف خواهد نمود. علاوه بر این، معلولیت هم موقعیت ویژه ای است که امکان ارائه درخواست به صورت کاغذی را در اختیار فرد متقاضی توانخواه یا معلول قرار می دهد.

دو ابزار آنلاین برای درخواست های مهاجرت به کانادا وجود دارد:

• Come to Canada: برای ارزیابی آنلاین شرایط متقاضی؛ و

• MyAccount: متقاضیان با استفاده از GCKey یا Sign-In Partner در این حساب ثبت نام کرده و به آن وارد می شوند.
 
 
🔴 دارندگان مجوز تحصیلی اگر تا 18 مارس مجوز معتبر نداشته باشند قادر به ورود به کانادا نیستند.

⚠️ با این حال، این اعلامیه جدید IRCC حاکی از آن است که کانادا قصد دارد معافیتی را در نظر بگیرد برای دارندگان مجوز تحصیلی که مایل به شروع تحصیل در کانادا در پاییز امسال هستند.

☑️ کانادا از اواسط ماه مارس تا کنون اقدامات ویژه ای در زمینه مهاجرت، ویزا و سفر انجام داده است.
🌀 از زمان شیوع ویروس کرونا، IRCC مجدد تأکیده کرده است که برنامه هایی که در حال حاضر در دست بررسی هستند بسته و یا رد نخواهد شد. این اداره همچنین انعطاف پذیری خود را افزایش و سیاست گذاری های مختلفی را در طول شیوع ویروس کرونا برای اسکان هرچه بیشتر اتباع خارجی معرفی کرده است.

IRCC پردازش فوری را به صورت موردی بررسی میکند. کسانی که احساس می کنند پرونده آنها فوری است می توانند با بخش مهاجرت در IRCC.Rescheduling-RVreporteCOVID.IRCC@cic.gc.ca تماس بگیرند.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا