پیشرفت برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

زمان مطالعه: 6 دقیقه
قابل توجه دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی که قصد کار و دریافت اقامت دائم کانادا را دارند.
در سالهای اخیر تعداد اتباع خارجی در کانادا که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند، از نزدیک به 5400 نفر در سال 2005 به بیش از 143 هزار نفر در سال گذشته رسیده است.
یک مطالعه جدید آماری در کشور کانادا، این رشد را به افزایش تعداد دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند و همچنین پیشرفت هایی در برنامه محبوب مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) وجود دارد، نشان میدهد. PGWPP به فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط موسسات پس از متوسطه کانادایی اجازه کار آزاد را فراهم می کند که بعد از اتمام تحصیلات خود برای مدت زمانی تا سه سال در کانادا بمانند و کار کنند.
▪ مدت زمانی که این مجوز اعتبار داشته باشد بستگی به طول برنامه تحصیلی تکمیل شده دارد.
▪ این مجوز کار آزاد، به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا در هر شغلی در هر نقطه از کانادا کار کنند و کارفرمایان را در هر زمان تغییر دهند.
▪ برای واجد شرایط بودن، داوطلب باید یک برنامه تحصیلی حداقل هشت ماهه را گذرانده و سایر معیارهای مشخص شده را رعایت کند.

🔗در مورد تحصیل در کانادا بیشتر بدانید.

از زمان معرفی PGWPP در اوایل دهه 2000، تعداد دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند به شدت افزایش یافته است، طی یک دهه گذشته به سه برابر یعنی بیش از 572 هزار نفر در سال 2018رسیده است. این برنامه رشد چشم گیرتری را تجربه کرده است. تجزیه و تحلیل آماری کانادا نشان می دهد تعداد مجوزهای صادرشده در سال 2016 بیش از 15 برابر نسبت به سال 2005 افزایش یافته است،یعنز از 7400 نفر به 117.700 نفر طبق محاسبات این بخش.
این رشد همچنان ادامه پیدا کرد و در سال 2018 به بیش از 143000 نفر مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اعطا شد.
وزیر امور مهاجرت سابق کانادا، احمد حسین در سخنرانی سال گذشته، دانشجویان بین المللی را “آینده ایده آل کانادایی ها” توصیف کرد و گفت آنها یک مولفه اساسی برای استراتژی مهاجرت کانادا هتسند. همچنین گفت: آنها با یکی از زبانهای رسمی ما صحبت می کنند. همه اینها تلاشی برای موفقیت یک تازه وارد در کانادا است”
 
PGWPP بخشی از یک بسته جامع تحصیلی-کاری-مهاجرتی است که برای جذب و حفظ دانشجویان بین المللی طراحی شده است که معدود کشور های دیگر ارائه می دهند.
علاوه بر شهریه و هزینه های زندگی در سطح جهانی ، كانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد كه در حین تحصیل از طریق مجوز كار خارج از دانشگاه و پس از تحصیل از طریق PGWPP كار كنند. تعداد زیادی مسیر تعریف شده برای اقامت دائم در اختیار دانش آموختگان بین المللی است که می خواهند پس از اتمام تحصیل در کانادا بمانند.
▪ این طرح به نفع کانادا نیز بوده است بطوری که از مزایای جذب دانشجوی بین المللی آن بهره مند شده است. یک گزارش دولت فدرال نشان می دهد که دانشجویان بین المللی سالانه نزدیک به 22 میلیارد دلار در اقتصاد کانادا کمک می کنند و تقریبا 170 هزار شغل را پشتیبانی می کنند.
 
 
تجربه کاری کانادایی به دست آمده از طریق PGWPP همچنین می تواند به بهبود احتمال اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم ورود فدرال اکسپرس انتری کمک کند، که باعث تسریع در برنامه های اقامت دائم کانادا برای نیروی کار خارجی واجد شرایط می شود.
سه سال سابقه کار در کانادا به ارزش 64 امتیاز تحت سیستم جامع رتبه بندی ورود به سیستم اکسپرس (CRS)، که برای نمره دهی پروفایل نامزدهای اکسپرس انتری و تعیین رتبه آنها در صف دریافت دعوتنامه استفاده می شود.
متقاضیان اکسپرس انتری با داشتن مدرک تحصیلی معتبر و مطابق با تحصیلات پس از متوسطه در کانادا، بسته به برنامه تحصیلی خود، 15 یا 30 امتیاز اضافی نسبت به نمره CRS دریافت می کنند. همچنین، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند برای تحصیل در کانادا و تجربه کاری کانادایی خود حداکثر 94 امتیاز نسبت به نمره CRS دریافت کنند.
 
 
نگاهی به آینده

کشور کانادا به دلایلی که در بالا ذکر شد به احتمال زیاد برای دانشجویان بین المللی جذاب خواهد بود، به علاوه شهرت آن به عنوان یک جامعه باز و متنوع در زمان افزایش واکنشات ضد مهاجرتی در کشورهای دیگر.
کانادا همچنین تلاش می کند تا شرایط را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور و اقامت دائم فراهم کند. از سال 2017 ، جریان مستقیم جذب دانشجویی (SDS) برای تسریع در پردازش مجوزهای تحصیلی برای کشورهای برتر منبع دانشجویان بین المللی وجود داشته و هم اکنون دانشجویان بین المللی از هند، چین، فیلیپین، پاکستان، ویتنام، مراکش و سنگال را در بر می گیرد.
اهداف پذیرش سالانه کانادا به طور اجتناب ناپذیر تعداد دانشجویان بین المللی را که می توانند اقامت دائم بگیرند محدود می کند. با این حال ، دانشجویان بین المللی که مایل به اقامت در کانادا پس از تحصیل هستند، 🔴 به شما توصیه می شود که در مورد چگونگی شرایط اخذ اقامت دائم و روش های مختلف برای بهبود شانس خود برای ادامه زندگی جدید خود در کانادا، مطلع شوید.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا