چگونه فرزندان متولد خارج کانادایی، تابعیت دریافت می کنند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

چگونه فرزندان متولد خارج کانادایی، تابعیت دریافت می کنند؟

تولد کودک :

💢 والدین کانادایی به طور خودکار تابعیت را به فرزندان خود منتقل می کنند و اینکه کجا به دنیا آمده باشند، ملاک نیست.

💢 هنگام تولد کودک، می بایست حداقل پدر یا مادر بیولوژیکی و والدین قانونی کانادایی باشند. اگر بتوانید وضعیت تابعیت خود را به دولت کانادا اثبات برسانید، فرزندان شما از مزایای کانادایی بودن بهره مند خواهد شد و در شرایط فعلی ویروس کرونا و محدودیت های سفر معاف خواهید بود.

💢 همچنین این موضوع در این خصوص که اگر والدین شما کانادایی باشند و شما در خارج از کشور به دنیا آمده باشید صدق خواهد کرد. با این حال، کانادا قادر خواهد بود که انتقال شهروندی را فقط به نسل اولی که خارج از کانادا به دنیا می آیند، محدود نماید. بدین منظور که نمی توان این موضوع را به نوه ها بست داد.

📍 برای بدست آوردن شهروندی برای خود و یا فرزندتان می بایست وضعیت تابعیت خود را به اثبات برسانید که این مهم بر اساس وب سایت اداره مهاجرت کانادا تنها با ارائه گواهینامه شهروندی کانادایی که هزینه ای 75 دلاری برای 5 ماه پروسه در بر خواهد داشت، امکان پذیر است. همچنین برای موارد فوری گزینه ای برای پردازش سریعتر وجود دارد.
📍 اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC ، فرم های موجود در صفحه وب سایت خود را برای بارگیری و تکمیل ارائه کرده است. اگر اسناد به زبان انگلیسی و فرانسه نباشد، شما به ترجمه اسناد نیاز دارید و مترجم نیز می بایست گواهینامه را ارائه نماید. ترجمه های اعضای خانواده پذیرفته نخواهد بود.

🅰️ اسناد می بایست واضح، آسان و قابل خواندن و رنگی باشد. IRCC اصل گواهی تولد که نام والدین کانادایی قید شده باشد را درخواست می نماید.

🅱️ شما همچنین می بایست اثبات کنید که حداقل یکی از والدین در زمان تولد کودک شهروند کانادا بوده است که می تواند شناسنامه، سند شهروندی یا هر مدرک دیگری که نیاز وضعیت شهروندی کانادایی والدین را نشان دهد، باشد.

🆎 اگر به هردلیلی، نام والدین در گواهی تولد کودک ذکر نشده باشد، IRCC سوابق تولد و اسنادی را والدین کانادایی ارائه می دهند را می پذیرند. این اسناد می تواند، دستورات قبل از تولد، احکام دادگاه، توافق نامه های وکالت و یا جانشینی و یا سوابق بیمارستان باشند. قوانین فرزندخواندگی در این موارد پذیرفته نخواهد شد.

⭕ IRCC همچنین توضیحی راجع به اینکه چرا نام والدین در شناسنامه کودک درج نشده و یا دلیل تغییر و یا جانشینی را جویا خواهد شد.

🔴 هنگامی که IRCC درخواست کامل شما را دریافت کند، آنها تأییدیه رسید را ارسال خواهند کرد. اگر درخواست شما ناقص باشد مجدد به شما اعلام خواهند کرد که چه مدارکی را باید مجدد بفرستید و یا فرم را تکمیل کنید. در صورتی که فرم درخواست شما کامل و رضایت بخش باشد، آنها گواهی تابعیت را ارسال خواهند و شما تأییدیه تابعیت خود را دریافت خواهید نمود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا