چگونگی مهاجرت از طریق جاب افر

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مهاجرت از طریق گرفتن جاب آفر یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت به کانادا است که شما می توانید به واسطه آن اقامت دائم این کشور را بگیرید. یکی از باورهای اشتباهی که برخی از افراد تصور میکنند این است که مهاجرت از طریق جاب افر بسیار امر ساده ای است و بدون نیاز به وکیل مهاجرت و مشاوره قابل انجام است و همچنین برخی تصور میکنند که انجام این امر برای ایرانیان قابل انجام نیست و همچنین به شرکت های مهاجرتی اعتماد ندارند و باعث میشود اصلا هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندهند.

اما باید به شما عزیزان بگیم که هر دو گروه کاملا در اشتباه هستند و شما به راحتی با مطالعه مطالب و گرفتن مشاوره در این زمینه می توانید گام بزرگی در زندگی خود بردارید.

 

ما می خواهیم در مورد موارد زیر شما رو راهنمایی کنیم:

1.ویزای کار در کانادا {work permit ,open work permit }

2.جاب آفر کانادا  {کاربرد LMIA }

3.مهاجرت به کانادا از طریق کار {اخذ اقامت دائم از طریق PNP استانی} و{اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار CEC}

4.ویزای کار برای ایرانیان

5.پروسه ویزای کار 

مجوز کار در کانادا work permit چیست؟

به شما اجازه میدهد تا در جایی مشغول کار شوید که از قبل برای شما تعیین شده این به معناست که شما اگر جاب آفر از یک شرکتی رو دارید  به همراه  ویزای work permit فقط اجازه کار در همان شرکت رو دارید.

 

مجوز کار نامحدود open work permit چیست؟

همانطور که از اسمش پیداست برخلاف نوع قبل شما می توانید آزادانه و بدون هیچ محدودیتی برای هر کارفرمایی و در هر مکان و هر زمان کار کنید.

نکته:شما می توانید به واسطه این نوع ویزا برای خود حساب بانکی باز کنید و فرزندان شما می توانند در مدارس دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند.ای نوع ویزای برای مدت یک سال صادر میشود و باید بعد از اتمام مجدد تمدید شود و اگر در این مدت وارد پروسه مهاجرتی شده باشید باید منتظر صدور اقامت خود باشید و اگر با ویزای کار در خاک کانادا هستید باید مجدد مدت آن را تمدید کنید.

 

جاب افر در کانادا:

اگر شما قصد دارید به اداره مهاجرت درخواست ویزای کار دهید باید پیشنهاد کاری از کارفرمای در کانادا داشته باشید که حتما تایید شده توسط وزارت کار کانادا باشد و فقط اینکه شما در کشور خود به عنوان نیروی کار ماهر مشغول به کار هستید کافی نیست.البته می توان گفت شما به واسطه همسرتان که مشغول تحصیل در کانادا است می توانید درخواست ویزای کاری بدهید.

جاب افر یک برگه ای است که از طرف یک شرکت کانادایی و به صورت رسمی ثبت شده باشد که نشانگر این است که به فردی با سابقه کار و مهارت نیاز دارند و استخدام میکند.

 

ارزیابی بازار کار در کانادا LMIA چیست؟

صدور تاییدیه جاب افر توسط اداره کار کانادا را LMIA می گویند.اداره مهاجرت در مرحله اول کارفرما رو به دقت مورد بررسی قرار میدهد و کارفرما باید نشان دهد که نتوانسته تعداد کافی کارمند کانادایی با تخصص مورد نظر پیدا کند و برای جذب نیرو به مشکل خورده است و شرکت هم باید از نظر مالی و سابقه ی کاری شرایط خوبی داشته باشد.

نکته: در صورتی که کارفرما شرایط لازم را داشته باشد اداره کار کانادا بوسیله صدور LMIA اجازه تامین نیروی کار خارجی را به آن شرکت میدهد. LMIAمی تواند مبنای درخواست  ویزای کار در کانادا برای فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق کار باشد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار:

  1. مهاجرت به کانادا از طریق کار به دو روش قابل انجام است.
  2.  اخذ اقامت دائم با جاب آفر از طریق PNP استانی
  3. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق گرفتن ویزای کار CEC

 

اخذ اقامت دائم کانادا با جاب آفر از طریق PNP استانی: 

برای اینکه شما بتوانید از طریق کار اقامت دائم بگیرید باید یک جاب آفر از طرف کارفرمای کانادایی داشته باشید به طور مثال :وقتی شما یک جاب افر مورد تایید از طرف استان انتاریو و شهر تورنتو داشته باشید می توانید به شکل استانی درخواست اخذ اقامت خود را به استان انتاریو ارائه داده و امتیازات شما بررسی شود.

امتیازات شما می تواند بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه کار سطح زبان و جاب افر همان استانی که گرفته شده محاسبه و بررسی شود.

نکته: جاب آفر امتیاز دقیق و مشخصی ندارد.مثلا جاب افر امتیاز 60 یا 70 برای شما داشته باشد.

آنچه که باعث میشه به مجموع امتیازات شما اضافه شود میزان حقوقی که شما از کارفرما قراره بگیرید و جاب افر متناسب با شهری که شما دریافت کرده اید میزان تناسب جاب افر با سابقه کاری شما به امتیازات شما اضافه می کندو انقدر تاثیرگذار است که باعث میشه در رقابت استانی انتخاب شده و دعوتنامه استانی بگیرید.

گرفتن نامینیشن استانی آخرین مرحله از پروسه مهاجرت به کانادا از طریق کار نیست اما از اینجا به بعد مشکلی دیگر وجود ندارد و درها به روی شما باز شده و شما فقط باید در رقابت اکسپرس انتری فدرال و در بخش PNPکه مختص متقاضیان دارای دعوتنامه استانی است وارد شوید که در این مرحله دعوتنامه استانی 600 امتیاز به امتیازات شما اضافه کرده و باعث میشه که در اولین دراو اکسپرس انتری انتخاب شده و بتوانید اقامت دائم خود را بگیرید.

 

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار CEC

اگر شرایط استفاده از روش PNP را ندارید میتوانید با جاب آفر تایید شده ای که دارید درخواست ویزای کار داده و مسیر مهاجرت از طریق ویزای کار کانادا رو انتخاب کنید البته باید شرایطی داشته باشید که بتوانید ویزا بگیرید و همراه همسر و فرزندانتان وارد خاک کانادا شوید.شما پس از گذراندن یک سال کار در کانادا و بدست آوردن سابقه کار می توانید از روش CEC برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید که در این حالت علاوه بر تحصیلات و زبان وسن امتیاز سابقه کار در کانادا رو هم بدست می آورید و در نهایت اقامت دائم رو دریافت کرده که  این روش از روش قبل ساده تر است.

نکته: شما در این روش اجازه کار به شکل محدود رو دارید به این معنی که فقط می توانید برای کارفرمایی که به شما جاب آفر داده کار کنیدو نمی توانید مشغول به کار دیگه ای شوید.

 

شرایط اخذ جاب آفر در کانادا چگونه است؟

یکی از مهمترین شرطی که برای اخذ جاب آفر لازم است داشتن سابقه کار مرتبط است که بهتر است از شرکتی باشد که برای شما بیمه رد شده در آنجا و نوع آن بهتر است تامین اجتماعی باشد.همخوانی سابقه کار و بیمه نشاندهنده ی واقعی بودن سابقه ی کار شما است وشرط دیگه اینه که برای گرفتن جاب افر هایی که ناک های شغلی صفر یا Aرو دارند داشتن مدرک تحصیلی الزامی است اما اگر برای جاب آفر کارهای مهارتی مثل ارایشگری و نانوایی و …اقدام می کنید لزومی به ارائه ی مدرک نیست و باید مدرک فنی حرفه ای مرتبط داشته باشید.

 

شرایط لازم برای گرفتن ویزای کار در کانادا

برای درخواست ویزای کار به جاب افر تعیین شده از طرف وزارت کار کانادا نیاز دارید.وشرط بعدی داشتن دانش زبانی است در حالت کلی داشتن حداقل نمره زبان آیلتس جنرال 5.5 لازم است.نمره ی زبان شما به تخصصی که برای آن جاب آفر میگیرید بستگی دارد.

به طور مثال :فردی که برای نانوایی درخواست جاب آفر میدهد توقع از او نیست که نمره زبان بالایی داشته باشد اما برای یک مهندس کامپیوتر این توقع وجود دارد.

وشرط بعدی سفرهای خارجی دیگری است که شما رفته اید و در قانع کردن افسران مهاجرت نقش مهمی دارد مثل سفر به یکی از کشورهای اروپایی ویا به شرق آسیا که در پاسپورت شما ثبت شده باشد.وشرط بعدی وابستگی خانوادگی و مالی فرد که نشان دهد شما قبل اتمام ویزای کار به کشور خود باز می گردید.البته فاکتور سنی هم مهم است ولی نه به این معنی که اگر شما 40سالتون باشه نتوانید اقدام کنید در این زمینه و نگران شوید.

 

ویزای کار کانادا برای ایرانیان

به دلیل کاهش چشمگیر ورود نیروی کار در یک سال گذشته به دلیل محدودیت های مربوط به کرونا و بسته شدن پروازها و مرزها و افزایش نیاز به نیروی کار متخصص خارجی باعث شده که اخذ ویزای کار کانادا برای ایرانیان و سایر ملیت ها آسان تر از گذشته شود.

مدت زمان پروسه ویزای کار چقدر زمان میبرد؟

اگر ویزای کار شما از جاب آفر آماده که توسط وکیل مهاجرتی تاییدیه اداره کار را گرفته باشد پس از صدور LMIA در مدت کمتر از 6 ماه به نتیجه می رسد.

 

ویزای کار در کانادا

این نوع ویزا برای افرادی است که پیشنهاد شغلی دارند یا همون جاب افرو یا فردی که همسرش در کانادا مشغول تحصیل است به دو صورت صادر میشود:

{work permit ,open work permit}

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا