چگونگی یافتن شغل مرتبط با حرفه خود در کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مقاله نکاتی در خصوص نحوه شروع کار خود در کانادا به عنوان یک تازه وارد را عنوان خواهیم کرد.

🔺از کانادا به عنوان سرزمین فرصت های جدید برای پیشبرد اهداف در زمینه حرفه و تجارت یاد میشود. از این رو چنانچه به عنوان تازه وارد و یا فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، برای اهداف شغلی تون در کانادا برنامه ریزی می کنید، دریافت یک پیشنهاد شغلی می تواند زندگی شما را در استان جدیدتان بسیار آسان کند.

با در نظر گرفتن این نکات فرصت های شغلی بیشتری بیابید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

یافتن شغل در بخش های مهمتر:

برای اکثر مشاغل و حرفه ها منابعی برای فرآیند جستجو در کانادا وجود دارد، اما اگردر جستجوی یکی از مشاغل زیر هستید، اینها برخی از شغل های مورد نیاز کانادا می باشند:

 

1- خدمات مالی: برای ایجاد یک شغل در زمینه بانکداری، تجارت اوراق بهادار، یک مدرک کانادایی می تواند به تضمین شغل شما کمک کند. آیا علاقه مند به کار در Scotiabank هستید ، این لینک را کلیک کنید.

 

2- فناوری اطلاعات: یک شغل در زمینه فناوری اطلاعات می تواند در حوزه های توسعه، مدیریت پروژه و تضمین کیفیت باشد. گزینه های گسترده ای هم برای قراردادهای کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد تا مجدد برای کار اقدام کنید. از آنجائیکه، مشاغل فنی، حوزه وسیعی از تخصص ها را پوشش می دهند، بنابراین مهم است که خود را به عنوان یک متخصص مهارت های خود را تثبیت کنید.

 

3- مراقبت های بهداشتی و سلامت: بسیار مهم است پیش از اقدام برای مهاجرت اعتبار سنجی استان مورد نظر خود را انجام دهید. به طور معمول استان ها بر اساس تقاضای خود برای نیروی کار سلامت و بهداشت اقدام می کنند و اعتبار سنجی متفاوتی دارند. لیست مشاغل بهداشت و سلامت را در سراسر کانادا در این لینک بیابید.

4- بیزنس و تجارت: در سراسر کانادا نیاز شدیدی به نیروی کار متخصص در زمینه تجارت، وجود دارد. به گزارش BetterDweilling تا سال 2028 تعداد 700 هزار تاجر بازنشسته می شوند و کانادا به 60 هزار نیروی کار متخصص در این حوزه نیاز خواهد داشت. باید در نظر داشته باشید که هر استان و منطقه نیروی کار متخصص و ماهر را بر اساس معیارهای منحصر به فرد و ویژه ارزیابی می کند. علاوه بر این، هر کارفرما به آموزش و تجربه در حین کار نیز نیاز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارزیابی، به وب سایت سازمانی استان یا ناحیه مورد نظر خود، از طریق این لینک مراجعه فرمائید.

 

۵- حمل و نقل: یکی از مشاغلی که همیشه مورد تقاضای کشور کانادا می باشد، مشاغلی همچون راننده تراک و کامیون می باشند که به شما کمک می کنند تا سریعاً به عنوان یک تازه وارد با دستمزد خود مستقر شوید. چنانچه به دنبال فرصت های شغلی برای همکاری با آژانس حمل و نقل یا هیأت ایمنی حمل نقل کانادا هستید، به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

 

چه زمانی باید از یک آژانس کاریابی استفاده کرد؟

مهاجران امکان استفاده از خدمات آژانس های کاریابی را نیز دارند. این آژانس ها توسط دولت تأمین مالی می شوند و استفاده از اکثر آنها رایگان است. خدمات این آژانس ها به شرح زیر می باشد:

  • کمک به نگارش رزومه و بازبینی
  • تعیین سطح زبان و کلاس
  • کمک در جستجوی کار
  • تمرین مصاحبه

خدمات آموزش جهانی WES در یک نظر سنجی 77.3 از مهاجران و تازه واردین اعلام کرده است، با استفاده از خدمات این مراکز توانسته اند شغلی پیدا کنند.

 

 

رزومه خود را بازبینی کنید.

به جای استفاده از یک رزومه عمومی که برای فهرستی از مشاغل ارسال کنید، آن را به نحوی تنظیم کنید که برای هر موقعیتی که درخواست می دهید، جذاب باشد. برای مثال، اگر در زمینه بانکداری و فناوری کار کرده اید، اما برای موقعیت IT درخواست می دهید، از درج تجربه کاری در زمینه بانکداری صرفه نظر کنید، مگر اینکه مرتبط باشد. از طرف دیگر، هرگونه تجربه در موقعیت بانکی که کسب کرده اید را برجسته کنید.

 

برنامه ها و رشته های Bridging که شما را برای ورود به کانادا آماده می کنند.

در کانادا امکان گذراندن دوره های آموزشی برای متخصصان بین المللی وجود دارد. بسیاری از دانشگاه های کانادا این برنامه ها را ارائه می دهند که به نیروهای متخصص این امکان را می دهند که تحصیلات خود را ادامه دهند و یا مهارت هایی را متناسب با نیازهای بازارکار کسب کنند. از آنجائیکه تازه واردین برای جذب در شغل مورد نظر نیاز به مجوز و یا مدرک معتبر دارند، در صورت گذراندن دوره های مرتبط مانند Bridging، موفقیت بیشتری را کسب خواهند کرد و از این طریق می توانند آموزش های لازم را برای تکمیل فرآیند شغلی و حرفه خویش کسب کنند.

برای ارائه مدارک جهت یافتن شغل، آماده باشید.

با توجه به شغل مورد نظر، نیاز به تأیید مدارک تحصیلی، گواهینامه ها، و یا تجربه کاری گذشته خواهد بود. از این جهت نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی شما در کانادا خواهد بود. در اینجا مراحل دقیق برای دریافت اعتبار قید شده است.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا