کانادا کشور برتر دنیا در سال 2020 (کیفیت زندگی)

زمان مطالعه: 5 دقیقه
امنیت بالا، از نظر سیاسی پایدار و دارای یک سیستم درمانی و خدمات سلامت به خوبی توسعه یافته، سطح کیفیت زندگی کانادا را در صدر لیست بهترین کشورها در سال 2020 قرار داده است.
 

برای پنجمین سال متوالی، مردم سراسر جهان کانادا را به عنوان بهترین کشور دنیا به لحاظ کیفیت زندگی معرفی کرده اند. طی نظرسنجی که از مردمان کشورهای مختلف انجام شده، آنها کانادا را به خاطر ثبات سیاسی کشور شماره یک جهان، به خاطر داشتن بازار کار خوب کشور شماره دو و به خاطر سیستم آموزشی دولتی توسعه یافته و خوب کشور شماره چهارم جهان عنوان کرده اند.
✔ مردمان سراسر جهان نیز به کانادا به دلیل داشتن سیستم درمانی و خدمات سلامت این کشور را در رده های بالا قرار داده اند.

✔ ✔ این نظرسنجی (رتبه بندی بهترین کشورها در سال 2020) توسط ایالات متحده نیوز و گزارش جهانی صورت گرفت. مجموعا از 20,548 نفر از 36 کشور جهان و در مورد تصورات آنها از 73 کشور انجام شده است. کشورهای جهان در 9 دسته ی مختلف ارزیابی شده اند و امتیاز نهایی به آنها تعلق گرفته است:

 

🇨🇦 کیفیت زندگی
🇨🇦 کارآفرینی
🇨🇦 قابلیت های ماجراجویی
🇨🇦 شهروندی
🇨🇦 تاثیرگذاری فرهنگی
🇨🇦 میراث فرهنگی
🇨🇦 تعداد مهاجران
🇨🇦 گشودگی در برابر کسب و کار
🇨🇦 قدرت

✔ جمع کل امتیاز کانادا در تمام این موارد باعث شده است که این کشور دومین کشور برتر دنیا انتخاب شود. جایگاه اول به سوییس تعلق گرفته است. البته مجموع امتیازات سوییس در کل این موارد جایگاه اول را به آن اختصاص داده است نه اینکه در تک تک آنها امتیاز اول را کسب کرده باشد.

✔ در گروه ” شهروندی “، کانادا پس از سوئد در رتبه ی دوم قرار گرفت. کشورهایی که در این بخش امتیازات بالایی کسب کرده اند، کشورهایی هستند که به باور افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، حقوق بشر، محیط زیست، برابری جنسیتی و آزادی مذهبی را رعایت می کنند. این کشورها مترقی نامیده شده اند و حقوق مالکیت را رعایت می کنند و صادق و قابل اعتماد هستند و قدرت سیاسی در آنها به خوبی توزیع شده است.

✔ در دسته گشودگی در برابر کسب و کار (Open for Business) ، کانادا در جایگاه سوم بعد از لوکزامبورگ و سوئیس قرار گرفته است. این دسته، امتیاز کشورها را به لحاظ سازگاری شان با کسب و کار و کارآفرینی (تجارت دوستانه) ارزیابی می کند؛ کشورها در این دسته بر اساس سطح بوروکراسی، هزینه های تولید، فساد، مالیات و شیوه های اجرایی دولت مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

✔ کانادا از 10 امتیاز در بخش فساد، صفر گرفته است و این یعنی بالاترین امتیاز را به خاطر عدم فساد از آن خود کرده است حال آنکه در بخش شفافیت دولت امتیاز 10 را گرفته است و این به معنای شفاف بودن عملکرد دولت در این کشور است.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا