کرونا و تحصیل در کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
دانشجویان بین المللی مصمم اند که علیرغم ویروس کرونا در کانادا تحصیل کنند
🟥 اخیرا از دانشجویان خارجی نظرسنجی به عمل آمده و آنها گفته اند که کرونا خللی در عزمشان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا ایجاد نخواهد کرد. در عین حال، بسیاری کلاس های حضوری را به کلاس های آنلاین ترجیح می دهند. از 6900 دانشجوی خارجی که در این نظرسنجی شرکت به عمل آورده اند حدود 69 درصد گفته اند که قصد دارند طبق برنامه درس خود را شروع کنند. تنها 5 درصد گفته اند که دیگر تمایلی به ادامه تحصیل در خارج ندارند. اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از کشورهای هند، چین، بنگلادش و بسیاری از کشورهای آسیایی دیگر بوده اند. مقصد تحصیلی این افراد استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و نیوزیلند بوده است.

🟥 اکثر این افراد گفته اند که ترجیح می دهند کلاس های خود را حضوری و به طور عادی تجربه کنند آن هم بیشتر به این خاطر که شرکت در کلاس های آنلاین حال و هوای خارج و بین المللی بودن که امید به تجربه آن داشته اند را ندارد. نیمی از این افراد گفته اند که مایل هستند درس خود را تا 12 ماه یا کمتر به تعویق بیندازند.

🟥 31 درصد پاسخ دهندگان گفته اند که مایل هستند درس خود را آنلاین شروع کنند و بعدا در کلاس های حضوری شرکت کنند اما تا کنون ترجیح اکثریت این بوده که تحصیل در خارج را تا ژانویه 2021 به تعویق بیندازند تا بتوانند در کلاس های حضوری در خود کانادا شرکت کنند.

🟥 از شرکت کنندگان خواسته شده بود که به مقاصد تحصیلی مزبور از 10 نمره بدهند؛ با اینکه استرالیا و کانادا هر دو مقصد محبوب اکثریت دانشجویان خارجی بود اما کانادا به خاطر رفاه دانشجویان خارجی و ثبات اقتصادی امتیاز برتر را کسب کرد. کانادا همچنین به خاطر نداشتن محدودیت زیاد بر سر راه مسافران امتیاز بالایی دریافت کرده است.
 
🟥استان ها و مناطق کانادا محدودیت های اعمال شده برای مقابله با کرونا را کم کم بر می دارند و برخی از دانشگاه ها هم در حال باز شدن هستند. برای نمونه دانشگاه مک گیل در مونترال کبک اولین مرحله از کلاس های حضوری خود را از تاریخ 11 ماه می آغاز خواهد کرد و بدین ترتیب برخی از محققان داخل پردیس به سر کار باز خواهند گشت. محققان می بایست از دستور العمل های دانشگاه تبعیت کنند؛ این دستور العمل ها مربوط به پروتکل های ایمنی است. آنها باید در صورت تصمیمات آتی دانشگاه یا دولت مجددا در خانه بمانند.
 
🟥 دانشگاه کبک در مونترال نیز از محققان خواسته به سر کار برگردند. این دانشگاه مشخصا بیان نکرده که کدام محققان می توانند به سر کار بازگردند اما محققانی که حضور فیزیکی شان نیاز است به دانشگاه باز می گردند و برای باقی افراد در خانه ماندن همچنان ارجحیت دارد.

🟥 دانشگاه پرینس ادوارد آیلند نیز به محققان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان از تاریخ 25 ماه می اجازه بازگشتن به سر کار و تحصیل خواهد داد. همچنین برخی از کارکنان کلیدی و تیم مدیریت می بایست در پردیس دانشگاه حاضر شوند در عین حال در صورت نیاز به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کار در منزل ترغیب می شوند. فاز دوم بازگشایی دانشگاه جزیره پرنس ادوارد 15 ژوئن و بعد از ارزیابی عملکرد فاز اول کلید خواهد خورد و تعداد بیشتری از افراد در داخل دانشگاه می توانند حاضر شوند. فاز سوم اما از تاریخ اول آگوست اجرا خواهد شد که همه برای ترم تحصیلی پاییز آماده شوند.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Admin3

اسکرول به بالا