اداب رفتاری متفاوت مردم کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فرهنگ مردم کانادا بسیار متنوع می باشد و از آداب و رسوم خاصی در روابط خود بهره می برند. اگر قصد سفر به کانادا را دارید بهتر است فرهنگ آن ها را مطالعه کنید.

یکی از موضوع‌هایی که سبب می‌شود در کشور مقصدتان راحت‌تر زندگی کنید، آشنایی با آداب و رسوم مردم آن کشور است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند داشتن بودجۀ کافی راحتی و امنیت و آرامش را برای زندگی فراهم می‌کند؛ درحالی‌که آشنا نبودن با رفتارهای رایج مردم کشور مقصد باعث حس غربت و بیگانگی و در‌نتیجه، نداشتن امنیت فکری و آرامش خواهد شد.

 

فرهنگ مردم کانادا

در کانادا آداب و رسوم خاصی بر روابط افراد حاکم است. البته با توجه به منطقه‌گرايی و تنوع فرهنگی بالای کانادا، بسیار دشوار است که یک سبک مشخص رفتاری برای ایجاد ارتباط معرفی کرد، با این وجود برخی سبک‌های ارتباطی پایه وجود دارند که تا حدود زیادی در کل کشور پذیرفته و استاندارد شده‌اند.

فرهنگ مردم ایالت های مختلف کانادا

آداب کلی رفتار در کانادا

در کانادا تا زمانی که روابط دو نفر از حالت رسمی خارج نشده، یکدیگر را به نام فامیل صدا کرده در زمان دست دادن نیز مستقیم به چشمان طرف مقابل نگاه می‌کنند.

همچنین در حالت کلی در مناطق انگلیسی زبان قطع کردن صحبت دیگری مرسوم نیست، اما در مناطق فرانسوی زبان، بیشتر احتمال دارد که کسی صحبت دیگری را قطع کند.

کانادایی‌ها بیشتر به وسیله کلمه گفتاری به جای عبارات غیر کلامی مثل زبان بدن ارتباط برقرار می‌کنند.در فرهنگ معاشرت مردم کانادا از عبارات غیر کلامی فقط برای افزودن تأکید به پیام یا بخشی از سبک ارتباطی شخصی هر فرد که مختص اوست استفاده می شود.

کانادایی‌ها همچنین دوست دارند در مورد زندگی شخصی‌شان با دوستان و همکارانشان صحبت کرده و انتظار دارند که دیگران حرفهایشان را ساده و صریح بیان کنند.

آداب و رسوم غذا خوردن

آداب و رسوم غذا خوردن در کانادا تا حدود زیادی غیر رسمی است. در هنگام صرف غذا چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه داشته شده و هیچ کس آرنج خود را روی میز نمی‌گذارد. همچنین باید منتظر بمانید تا صندلی شما مشخص شده و هیچگاه قبل از آغاز مهمانی شروع به خوردن غذا نکنید.

 

حساسیت‌های مردم کانادا

یکی دیگر از آداب و رسوم مردم کانادا وقت‌شناسی است. این مشخصه در مردم آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی یافت می‌شود؛ اما نکتۀ مثبت این است که مردم کانادا در‌کنار حساسیت و سخت‌گیری به زمان، مهربان هستند و مانند مردم آلمان خیلی خشک رفتار نمی‌کنند.

اگر به دوستتان بگویید ساعت سه عصر به منزلش می‌روید، او انتظار دارد سر ساعت معین آنجا باشید. اگر بیشتر از پانزده دقیقه دیر برسید، به‌منزلۀ بی‌ادبی یا بی‌احترامی است و در این صورت، حتماً انتظار دارد عذرخواهی کنید یا دلیل قانع‌کننده‌ای برای تاخیر تان داشته باشید. درمقابل، اگر هم بیش از پانزده دقیقه زود‌تر برسید، ممکن است جلوۀ خوشی برای میزبانتان نداشته باشد.

نکتۀ مهم دیگر دربارۀ زمان این است که ساعت کاری بیشترِ مردم کانادا از دوشنبه تا جمعه از ساعت نُه تا هفده است و معمولاً ساعت دوازده ناهار و ساعت هجده شام می‌خورند؛ بنابراین، تماس‌گرفتن با آن‌ها در صبح‌های خیلی زود یا شب‌های خیلی دیر بی‌احترامی است.

ناگفته نماند روزهای تعطیل نیز مردم کانادا بسیار مشغول هستند و صبح‌های یکشنبه به‌نوعی زمان ممنوعه برای گذاشتن قرار ملاقات است؛ زیرا بسیاری از کانادایی‌های مذهبی در این روز به کلیسا می‌روند.

هدیه‌دادن در کانادا

از دیگر آداب و رسوم مردم کانادا این است که غالباً هدیه‌دادن به فردی ناآشنا اگر کار خاصی انجام نداده باشد،

به‌ندرت اتفاق می‌افتد. حتی هدایایی که کانادایی‌ها برای مناسبت‌های مختلف به یکدیگر می‌دهند، معمولاً دوستان نزدیک و اعضای خانواده را شامل می‌شود. همچنین، پول‌دادن به‌عنوان هدیه فقط در میان اعضای خانواده رواج دارد.

موضوع مهم دیگر اینکه ممکن است فردی غذا یا نوشیدنی یکی از دوستانش را به‌عنوان هدیه حساب کند؛ البته این موضوع در میان کانادایی‌ها کمی بحث‌آفرین است؛ زیرا بیشترِ آنان معمولاً اجازه نمی‌‌‌دهند کسی این کار را برایشان انجام دهد.

سوغاتی های معروف کانادا

شیوۀ ملاقات با یکدیگر

یکی دیگر از آداب و رسوم مردم کانادا دربارۀ شیوۀ ملاقات با یکدیگر است. کانادایی‌ها معمولاً وقتی فردی را اولین‌بار ملاقات می‌کنند، برای معرفی خود با او دست می‌دهند و ممکن است پیش از خداحافظی نیز مجدداً به او دست دهند.

همچنین، درآغوش‌گرفتن‌های کوتاه در میان دوستان صمیمی (غالباً خانم‌ها) رواج دارد و بوسیدن مخصوص اعضای خانواده و عشاق است. نکتۀ مهم دیگر اینکه اگر فردی دستش را جلو بیاورد، بسیار بی‌ادبانه است.

این رفتارها از دیدگاه کانادایی‌ها خیلی جلوه خوبی نداره:

 

خمیازه‌کشیدن

از دیدگاه کانادایی‌ها، خمیازه‌کشیدن بدون اینکه با دست جلو دهان گرفته شود، رفتاری بی‌ادبانه‌ای است.

 

اشاره‌کردن یا خیره نگاه‌کردن به غربیه‌ها

این رفتار نیز بی‌ادبانه است؛ بنابراین، اگر غربیه‌‌ای را در کانادا دیدید، به او خیره نشوید یا با دست اشاره نکنید.

 

عطسه‌کردن در کانادا

در کانادا، افراد بعد از عطسه‌کردن معذرت‌خواهی می‌کنند و دیگران نیز بلافاصله می‌گویند عافیت باشد! این را شاید بتوان یکی از آداب و رسوم عجیب مردم کانادا به‌شمار آورد.

پنج روش ساده برای پس‌انداز پول در تورنتو

باورهای مذهبی

مردم کانادا باورهای مذهبی متعددی دارند و از‌آنجا‌که تمایل ندارند قضاوت شوند، به‌طور‌عمومی دربارۀ باورهای مذهبی‌شان سخن نمی‌گویند.

 

نگاه‌کردن زیاد به تلفن‌همراه

از آنجا که این روزها استفاده از تلفن‌همراه بسیار رایج شده است و کانادایی‌ها نیز افراد مودبی هستند، از دید آنان وقتی فردی در حال مکالمه با شماست، نگاه‌کردن زیاد به تلفن‌همراه بی‌ادبی تلقی می‌شود. 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا