پنج روش ساده برای پس‌انداز پول در تورنتو

زمان مطالعه: 5 دقیقه

▫️در شهر گران قیمتی مانند تورنتو پس‌انداز کردن کار چندان ساده‌ای نیست، به خصوص اگر جوان باشید و تحت تأثیر عواقب پاندمی قرار گرفته باشید.

 

من فکر نمی‌کنم بسیاری از مردم مایل باشند از نویسنده‌ای 30 و چند ساله‌ که افراد مسن را «بزرگسال» می‌نامد، مشاوره بگیرند، اما در اینجا نکاتی از همسالان نسل هزاره [millennials] جمع‌آوری شده است که می‌توان بر اساس آنها پول بیشتری را در تورنتو پس‌انداز کرد.

1️⃣ با همخانه زندگی کنید

 

حتی با کاهش قیمت‌های ناشی از قرنطینه، یک آپارتمان یا کاندوی مناسب و مقرون به صرفه در یک جای مناسب بیشتر از آن چیزی که   جوانان در تورنتو توان مالی آن را داشته باشند، قیمت دارد.

 

زندگی با شخص دیگر به این معنی است که شما فقط نیمی از اجاره و هزینۀ قبض‌ها را پرداخت می‌کنید. بسیاری از افراد به همین دلیل به صورت طولانی مدت در رابطه‌های نه چندان خوب مانده‌اند.

 

در حالت ایده آل، می‌توانید یک هم خانه، دوست یا شخص دیگری پیدا کنید تا اجاره را با او تقسیم کنید.

2️⃣ اتومبیل شخصی خود را کنار بگذارید

 

بله، داشتن خودرو وقتی می‌خواهید به IKEA بروید و یا از فروشگاه‌های مواد غذایی خرید کنید، بسیار خوب است، اما با وجود انتخاب‌هایی مانند حمل و نقل عمومی تورنتو، اوبِر، پیاده روی و دوچرخه سواری، اکثریت قریب به اتفاق جوانان مرکز شهر دیگر نیازی به داشتن خودرو شخصی پیدا نمی‌کنند.

 

شما نه تنها می‌توانید مقداری پول را با فروش خودرویی که قبلاً داشتید، به دست بیاورید، بلکه هزاران هزار دلار در آینده در هزینه‌های ماشین، هزینۀ پارکینگ، بیمه و جریمه صرفه‌جویی می‌کنید.

3️⃣ غذای خود را خودتان درست کنید

 

اگر عادت دارید چندین بار در هفته از Uber Eats غذا سفارش دهید، پخت غذاهای خود در خانه می‌تواند پس‌انداز قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد.

 

با درست کردن غذاهای مورد علاقه خود که معمولاً آن‌ها را از رستوران‌ها سفارش می‌دهید، خود را به چالش بکشید. زیاد سخت نگیرید و وعده‌های سالم و راحت را انتخاب کنید.

 

سالاد، ساندویچ، سوپ، تخم مرغ، ماکارونی، فیله مینیون – اینها همه چیزهایی هستند که می‌توانید به راحتی با مواد اولیه‌ای که از فروشگاه مواد غذایی با کسری از قیمتی که برای غذای رستوران می‌پردازید، تهیه کنید. غذا خوردن بیرون می‌تواند یک سرگرمی خوب باشد، اما انجام بیش از حد آن واقعاً می‌تواند از نظر مالی فرد را عقب نگه دارد.

 

4️⃣ کنترل بهتری را بر روی پول خود اعمال کنید

 

وقتی واقعاً نمی دانید چقدر پول دارید، بدهکار هستید یا به طور منظم چقدر هزینه می‌کنید، پس انداز کردن پول دشوار است.

 

وبلاگ‌ها و پادکست‌های امور مالی شخصی می‌توانند راهنمایی‌هایی را در این زمینه به شما ارائه دهند، اما همچنین تعداد زیادی برنامه وجود دارد که می‌تواند هزینه‌های شما را ثبت کند و برنامه ریزی بودجه را برای شما آسا‌ن‌تر سازد.

5️⃣ قدیمی را بپذیرید

چرا باید یک آباژور تازه را در IKEA خریداری کرد، در حالی که می‌توان همان آباژور دست دوم را با یک سوم قیمت نو آن خریداری کرد؟

 

دنیای کالاهای دست دوم هرگز تا به این میزان هیجان انگیز نبوده است. با گزینه‌های بی پایان آنلاین از جمله Facebook Marketplace ، Kijiji ، Craigslist و مجموعه‌ای از فروشندگان لباس و دکور دست دوم در Instagam انتخاب‌های فراوانی پیش رو دارید.

زمانی که کالاهای بسیار گران قیمت را می‌توان با 10 دلار در Kijiji خریداری کرد، از خودتان سؤال می‌کنید که چرا تا به حال چنین کاری را انجام نداده‌اید.

 

💯 نکته: می‌توانید وسایل بلااستفاده و باکیفیت خود را در هر یک از پلتفرم‌های بالا بفروشید تا مقداری پول به دست بیاورید. خریداران تقریباً برای هر چیزی در این پلتفرم‌ها مشتری وجود دارد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا