استان آنتاریو کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

یکی از 10 استان کانادا که در شرق این کشور قرار گرفته است استان انتاریو می باشد . با جمعیتی حدود 13,448,494  نفر پرجمعیت ترین استان کانادا است که 38.3 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل داده است و با مساحت 1,076,395کیلومتر مربع دومین استان بزرگ کانادا است . بین استان های مانیتوبا ( از غرب) و کبک ( از شرق ) قرار گرفته است و از شمال به خلیج Hudson  و خلیج James  و از جنوب  به ایالت‌های مینه‌سوتا، میشیگان، اوهایو،پنسیلوانیا و نیویورک منتهی می شود. ایده انتخاب اسم این استان از دریاچه انتاریو گرفته شده است

مشهورترین شهرهای انتاریو عبارت‌اند از تورنتو، اتاوا، همیلتون، کیچنر، واترلو، لندن، وینزور و کینگستون.

استان انتاریو به دو بخش شمال انتاریو و جنوب انتاریو تقسیم می شود که بیشتر جمعیت این استان  و زمین های زراعی در جنوب آن قرار دارند چرا که بخش شمالی  زمستان های فوق العاده سرد دارد و از جنگل های انبوه پوشیده است.
بیش از 250,000 دریاچه آب شیرین در این استان وجود دارد که حدود یک پنجم از آیهای شیرین جهان را تشکیل می دهند.

زبان

زبان اصلی و رسمی مردم انتاریو انگلیسی است. بر اساس سر شماری سال 2011 حدود 70 درصد مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند و در مناطق شرق ،شمال شرقی و جنوب این استان حدود 10 درصد مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند و 11 درصد آنها به هر دو زبان مسلط هستند و مابقی افراد به زبان هایی از قبیل : عربی ، هلندی، آلمانی، یونانی، هندی، ایتالیایی، کره ای، ،فارسی،اسپانیایی و …. صحبت می کنند.

 

 آب و هوا

🔘 آب و هوای این منطقه در هر فصل و در مکان های مختلف استان متفاوت است. به طور کلی آب و هوای انتاریو در اکثرنقاط این استان مرطوب می باشد ولی در بخش های شمالی آب و هوای سرد و خشک بر کل منطقه حاکم است و زمستانهای سرد تر و طولانی تری دارد و بخش های جنوبی  زمستان های خفیف تری دارد و جنوب غربی انتاریو دارای آب و هوای مرطوب به علت وجود دریاچه های موجود در اطراف آن است. در تابستان های این استان گاهی حرارت دما حتی به 30 درجه هم ممکن است برسد و در زمستان های طولانی این استان هوایی با دمای -40 درجه نیز ممکن است.

ontario1

 اقتصاد

🔘 از لحاظ فعالیت اقتصادی بزرگترین و قوی ترین استان کانادا می باشد و قطب اقتصادی کانادا محسوب میشود. این استان به لحاظ ارائه خدمات مدرن جهت تولید، سرآمد استان های کاناداست. از جمله در صنعت خودروسازی! قدرتمندترین استان تولیدکننده که در سال 2004، 52 درصد کل کالاهای تولیدی کشور را به خوداختصاص داده و بزرگترین شریک تجاری آن، ایالت میشیگان آمریکا است.
یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات مهم از قبیل وسایل نقلیه موتوری، آهن، فولاد، غذا، لوازم الکتریکی، ماشین آلات، مواد شیمیایی و کاغذ می باشد که در زمینه صادرات این محصولات با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و امکان دسترسی به اقیانوس از طریق کشتی های کانتینری به آمریکا بسیار فعال بوده و قدرت چشمگیری در صنعت حمل و نقل دارد که این صنعت  تشکیل دهنده بخش زیادی از اقتصاد این استان است .
مرکزاین استان شهر تورنتو می باشد که بسترهای وسیعی در زمینه صنایع فراهم کرده است و مرکز خدمات مالی و بانکداری کانادا می باشد. سایر شهرها در قسمت هایی مانند پخش محصولات ، مراکز فناوری اطلاعات و تولید صنایع مختلف فعالیت می کنند و از شهرهای مهم دیگر این استان، شهر اتاوا (پایتخت کانادا) است که مرکز ادارات دولتی و اکثر وزارتخانه‌های فدرال است. همچنین این استان دارای معادن نیکل و آهن است. جنگل‌های وسیع این استان نیز منابع خوبی برای صنایع چوب بری، تهیه خمیر چوب و کاغذ با شیوه‌های نوین میباشند.
نیروگاه هسته‌ای براوس، دومین نیروگاه بزرگ هسته‌ای جهان، نیروگاه هسته‌ای دارلینگتون و نیروگاه هسته‌ای پیکرینگ در این استان قرار دارند.

 

 مسکن

🔘 قیمت مسکن در شهر های بزرگ انتاریو نسبت به شهر های کوچک بیشتر است. یکی از دلایل این تفاوت رشد مداوم و ازدیاد جمعیت در شهرهای بزرگ است البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که میزان درآمد هم در شهر های بزرگ نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است و این  موضوع پرداخت هزینه را آسانتر می کند.  همین موضوع باعث شده شهر های کوچک اطراف شهر های بزرگ گزینه مناسبی برای انتخاب و زندگی باشند. میانگین قیمت یک آپارتمان در تورنتو بالاتر از500,000 دلار و در اتاوا بیش از 250,000 دلار می باشد. بسته به شهر و کیفیت خانه، بین 25 تا 41 درصد درآمد خانواده ها در انتاریو صرف تملک یک خانه می شود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا