استان بریتیش کلمبیا کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

این استان غربی ترین استان کشور کاناداست که مابين كوه هاي راكي و اقيانوس آرام قرار گرفته است. با مساحت  944,735 كيلومتر مربع و جمعيتي حدود 4,648,055 نفر  ( تا سال 2018)  در حال حاضر سومین استان پرجمعیت کانادا محسوب می شود  و پرجمعيت ترين شهر اين استان ونكوور ( Vancouver ) و بزرگترين شهر از نظر وسعت ابوتسفورد ( Abbotsford ) است. بریتیش کلمبیا ششمین استانی بود که به کنفدراسیون کانادا پیوست.

بریتیش کلمبیا از سمت غرب یه اقیانوس آرام و ایالت آلاسکا (Alaska)،از سمت شمال  به قلمرو یوکان (Yukon) ،از شرق به استان آلبرتا (Alberta)و از جنوب به ایالات متحده آمریکا  ( واشنگتن  (Washington)،آیداهو  (Idaho )ومونتنا  (Montana)) منتهی می شود .این استان تنها استان کانادا است که در کنار اقیانوس آرام قرار دارد

مرکز این استان شهر ویکتوریا است که در جنوب شرقی جزیره ونکور واقع شده است . از نظر بزرگی در رده پانزدهم در کشور کانادا قرار دارد و علت نام گذاری این شهر ملکه ویکتوریا که ملکه ی بریتانیا می باشد.

ونکوور بزرگترین شهر این استان ،سومین شهر بزرگ کانادا، دومین شهر بزرگ در شمال غربی اقیانوس آرام  می باشد.

آب و هوا


ساحل جنوبی این استان دارای آب و هوای معتدل و بارانی می باشد و برخی از قسمت های جنوبی تر تابستان های گرم و مدیترانه ای دارد زیرا تحت تاثیر  شمال اقیانوس آرام قرار گرفته است  اما آب و هوای داخل استان به دلیل وجود کوه های پی در پی در اطراف آن نیمه خشک است  و میزان سالیانه بارش باران کمتر می باشد و در قسمت های شمالی اب و هوا سردتر و زمستانی سرد و طولانی داریم .بارش برف سنگین در قسمت های کوهستانی به گونه ای است که که پایگاه های اسکی بازان را در هر دو بخش جنوبی و مرکزی بریتیش کلمبیا فراهم می کند.
هوای ونكوور برخلاف ساير شهر هاي كانادا داراي زمستان ملايم با بارش برف كم مي باشد.

 
اقتصاد

اقتصاد بریتیش کلمبیا بسیار متفاوت است و شرکت های تولید کننده خدماتی، بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی استان را تشکیل می دهند. صادرات الوار و محصولات چوبی نیز نقش مهمی در اقتصاد این استان دارند. همچنین شیلات و فیلم سازی از صنعت های اصلی این استان به شمار می آید. این استان رده سوم توليد كننده برق آبي  و دومین تولید کننده گاز را به خود اختصاص داده است.
اگر چه کمتر از 5 درصد از کل زمین ( 944،735  کیلومتر مربع )این استان  قابل کشت است اما به دلیل آب و هوای معتدل و نزدیکی به ساحل در بعضی از دره های جنوب غربی (به ویژه در دره های Fraser و Okanagan) شرایط برای کشاورزی مهیا میباشد و این استان را از لحاظ کشاورزی غنی می سازد.
یکی دیگر از منابع  درآمد این استان گردشگری می باشد. آب و هوای مناسب و جاذبه های طبیعی مانند رشته کوه های راکی و خط ساحلی طولانی و سرسبزی بسیاری از مناطق باعث جذب توریست به این استان می شود .

چوب
مسکن

در این استان هزینه های مسکن مقداری بیشتر از سایر نقاط کانادا می باشد. شهر های ونکوور و ویکتوریا دو شهر گران قیمت این استان هستند. با این حال در اطراف این شهر ها خانه هایی وجود دارد که از لحاظ قیمتی مناسب تر و از لحاظ ابعاد با فضایی بیشتر برای زندگی مناسب می باشند و از لحاظ مسافتی هم فاصله چندانی با شهر های بزرگ ندارد.
شهرهایی مانند برنابی سورییا و ریچموند که در حومه ونکوور قرار گرفته اند از جمله شهرهایی هستند با توجه به هزینه مناسب برای مسکن خانه های بزرگتری دارند و برای انتخاب گزینه مناسبتری می باشند .

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا