استان منیتوبا کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

منیتوبا یک استان در مرکز کانادا است که جزو سه استان سرسبز و زیبا در کنار استان ساسکاچوان و آلبرتا قرار می گیرد. این استان پنجمین استان پرجمعیت کانادا محسوب می شود و جمعیت آن حدود 1,275,365 نفر می باشد و تراکم آن 2.33 نفر در هر کیلومتر مربع است .مساحت این استان هم 649,950 کیلومتر مربع می باشد.

این استان از سمت شرق به ساسکاچوان و از سمت غرب به انتاریو و همینطور از شمال به سرزمین های نوناوات و از جنوب به آمریکا منتهی می شود.

بزرگترین شهر و پایتخت این استان شهر وینیپگ می باشد که این شهر در رده هشتمین شهرهای بزرگ کانادا قرار دارد.بیش از نیمی از جمعیت این استان در این شهر زندگی می کنند و همچنین محل استقرار اکثر ادارات دولتی و مراکز تجاری بزرگ می باشد.شهر برندون هم دومین شهر بزرگ این استان است.

دراین استان سه دریاچه بزرگ و معروف به نام های Winnipegosis- Winnipeg – Manitoba قرار دارند.
دریاچه وینیپگ که در این استان قرار دارد دهمین دریاچه بزرگ در جهان است .

آب و هوا

منیتوبا دارای آب و هوای قاره ای است که دما و بارش از جنوب به شمال کاهش و از شرق به غرب افزایش می یابد.
این استان به علت ارتفاع کم زمین ومسطح بودن در بیشتر نواحی و دوری از آب اقیانوس ها ، سرمای بسیار شدیدی در ماه های ژانویه و فوریه دارد. تابستان های مانیتوبا بسیار گرم و با رطوبت بالا است که دما گاهی اوقات به 30 درجه هم می رسد.این استان نسبت به سایر استانها دارای بیشترین هوای صاف می باشد. قسمتهای جنوبی مانند شهر وینیپگ دارای آب و هوای مرطوب است. تابستان گرم و طولانی و زمستان سرد این استان را به لحاظ جاذبه های طبیعی در دو فصل متفاوت منحصر بفرد کرده است. لازم به ذکر است که با این حال وینیپگ جز آفتابی ترین شهرهاي کانادا است و از آب و هوای آفتابی در تمام طول سال برخوردار است.

اقتصاد

اقتصاد منیتوبا عمدتا بر منابع طبیعی استوار است. در سال 2008 تولید ناخالص داخلی آن 50.834 میلیارد دلار بود.
اقتصاد منیتوبا به شدت به کشاورزی، گردشگری، انرژی، نفت، معدن و جنگل بستگی دارد. حدود 12 درصد از زمین های کشاورزی کانادا در مانیتوبا قرار دارد که بیشتر این زمین های کشاورزی در قسمت های جنوبی استان قرار گرفته اند و شغل بیشتر کسانی که در این استان زندگی می کنند مزرعه داری و کشاورزی می باشد و از این راه امرار معاش میکنند و در این استان محصولاتی از جمله گندم، جو، آفتابگردان، پنبه ، جودوسر و کانولا و نیز محصولات لبنی و دامی تولید می شوند. مانیتوبا بزرگترین تولید کننده دانه های آفتابگردان و لوبیای خشک است .به علت وجود دریاچه های بسیار در این استان ماهیگیری نیز از زمان قدیم حرفه بعضی از ساکنین این استان است . صنایع حمل و نقل و هوافضا نیز به نوبه خود در اقتصاد مانیتوبا نقش قابل توجهی دارد. شهر وینیپگ یک قطب مالی و بیمه ای بزرگ جهت عرضه خدمات برای دولت محسوب می شود.
نرخ بیکاری در استان مانیتوبا در حال حاضر 5.6 درصد است که این میزان از متوسط نرخ بیکاری کل کشور 6.8 درصد پایین تر است.

مسکن

یکی دیگر از مزایای این استان هزینه پایین مسکن است که نسبت به سایر استان ها اقتصادی تر است. اما به دلیل افزایش مهاجران در 5 سال گذشته این نرخ به میزان 85 درصد نسبت به سال های قبل افزایش یافته است ولی با این افزایش بازهم ارزانتر از سایر استانهاست. البته قیمت خانه بستگی به اندازه، محل زندگی، امکانات رفاهی، قدمت و شرایط آپارتمان دارد و ممکن است در هر منطقه متفاوت باشد .

جشنواره ها

با آمدن فصل تابستان در سراسر این استان هر ساله فستیوال های بزرگی برگزار میشود و شهر وینیپگ مرکز اصلی این فستیوال هاست. جشنواره هایی از قبیل جشنواره های غذایی ،نمایشگاههای بین المللی و جشنواره های تجاری و …. هر ساله در این استان برگزار می شود .
یک فستیوال پنج روزه درشهر وینیپگ، در پارک استان پرندگان هیل( Birds Hill Provincial Park) که در 34 کیلومتری بیرون از وینیپگ قرار دارد برگزار می شود. و از دیگر فستیوال ها میتوان دو فستیوال بزرگ گرند بیچ و فستیوال ایسلندی را نام برد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا