بهترین شهرهای استان ساسکاچوان

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بهترین شهرهای استان ساسکاچوان

استان ساسکاچوان یکی از 10 استان کشور کانادا محسوب می‌شود که در جنوب این کشور واقع شده است.

این استان نام خود را از رودخانه ساسکاچوان گرفته که به وسیله سرخپوستان محلی تحت عنوان Saskatchewan Sipi نامگذاری شده بود. ساسکاچوان در منطقه prairie کانادا واقع شده که شامل دشت‌های بزرگ و چمن‌زارهای وسیع می‌شود.

ساسکاچوان از سمت غرب به وسیله آلبرتا، از شرق با مانیتوبا، از شمال به وسیله قلمروهای شمالی و از جنوب به وسیله دو ایالت آمریکا به نام‌های مونتانا و داکوتای شمالی محدود شده است.قبایل سرخپوست اولین ساکنان بومی این منطقه بودند. در سال 1960 اولین شخص غیربومی به نام هنری کلسی Henry Kelsey برای تجارت با افراد محلی وارد ساسکاچوان شد.

تجارت اصلی در این منطقه پوست حیوانات به ویژه بوفالو بود. به تدریج کمپانی Hudson’s Bay ایجاد شد و همین موضوع نقطه شروع ایجاد یک سکونت‌گاه دائمی در ساسکاچوان بود. گسترش صنعت پوست باعث بهبود شرایط اقتصادی ساسکاچوان شد.

هم‌چنین ایجاد راه‌آهن سبب راحتی حمل‌و نقل به این منطقه شد. در تاریخ یکم سپتامبر سال 1905میلادی ساسکاچوان تبدیل به یک استان شد و رجینا به عنوان مرکز آن انتخاب شد.

بهداشت و درمان در ساسکاچوان

بر اساس قوانین کشور کانادا تمامی استان‌ها و قلمروها باید کلیه شهروندان و ساکنان قانونی این کشور را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی با بودجه عمومی قرار دهند.

بنابراین اکثر خدمات بهداشتی و درمانی اساسی در ساسکاچوان بدون هزینه مستقیم به بیماران ارائه می‌شود. اولین اقدام برای این که تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی استان ساسکاچوان قرار بگیرید اخذ کارت خدمات درمانی ساسکاچوان است. 

هنر و فرهنگ ساسکاچوان

ساسکاچوان یک استان چند فرهنگی در کشور کانادا به حساب می‌آید. این چند فرهنگی حاصل مهاجرت اقوام مختلف به این منطقه بوده است. در اواخر قرن نوزدهم میلادی تعداد زیادی از مردم اوکراین و بخش‌های دیگری از اروپای شرقی در ساسکاچوان ساکن شدند. تمام گروه‌های مهاجر سعی کردند تا با ورود به ساسکاچوان فرهنگ خود را زنده نگه دارند که همین موضوع باعث ایجاد یک پازل فرهنگی رنگارنگ در این استان شده است. با وجود تنوع فرهنگی در این استان ساکنان این منطقه تعاملات اجتماعی کاملا مثبتی با یکدیگر داشته و همین موضوع باعث ایجاد محیطی گرم و صمیمانه در این استان شده است. در حوزه هنری نیز استان ساسکاچوان در زمینه تئاتر، موسیقی، گالری‌ها و جشنواره‌های هنری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معرفی بهترین شهرهای استان ساسکاچوان:

رجینا (Regina پایتخت ساسکاچوان)

رجینا مرکز استان ساسکاچوان بوده و دومین شهر بزرگ آن به حساب می‌آید. اقتصاد رجینا مبتنی بر خدمات بوده و از منابع طبیعی غنی که در اطرافش وجود دارد بهره می‌برد.

پارک تحقیقاتی رجینا که تحت حمایت دانشگاه رجینا است به عنوان مرکز نوآوری و صنایع فناورانه جدید شناخته می‌شود. رجینا در ابتدا به عنوان یک شهرک مسکونی شناخته می‌شد و نام دیگری داشت اما در سال 1882 نام رجینا بر آن نهاده شد. در آن زمان ساسکاچوان هنوز تبدیل به استان نشده بود و رجینا به عنوان مقر اصلی قلمروهای شمال‌غربی خدمت می‌کرد.

 

اما بعد از تبدیل شدن ساسکاچوان به استان، رجینا در سال 1906 به عنوان پایتخت این استان انتخاب شد.

رجینا شهر رجینا با برخورداری از مسکن ارزان‌قیمت و هزینه‌های پایین زندگی به عنوان یک مکان عالی برای شروع یک زندگی جدید محسوب می‌شود. با توجه به این که تعداد مهاجران زیادی در این شهر زندگی می‌کنند جوامع فرهنگی متنوعی در آن وجود دارند. چند فرهنگی بودن رجینا باعث شده که این شهر در سال 2004 عنوان پایتخت فرهنگی کانادا را به خود اختصاص دهد.

ساسکاتون

ساسکاتون با جای دادن بیش از 300 هزار نفر در خود به عنوان بزرگ‌ترین شهر استان ساسکاچوان شناخته می‌شود.

جمعیت این شهر در ابتدا کمتر از رجینا بود اما به واسطه اقتصاد رو به رشد،

جمعیت این شهر در اواسط دهه 1980 میلادی از رجینا پیشی گرفت. این شهر به وسیله رودخانه ساسکاچوان جنوبی به دو بخش تقسیم شده و چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد.

ساسکاتون در طول تاریخ از اقتصاد عمدتا مبتنی بر کشاورزی و استخراج از معادن به سمت تکنولوژی و خدمات مالی حرکت کرده است.

در حال حاضر این شهر به عنوان یک شهر پیشرو در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی در سطح جهان به حساب می‌آید. این صنعتی است که سرمایه‌گذاری قابل توجهی را از سمت شرکت‌های دارویی جهان به سمت خود جلب می‌کند.

علاوه بر این، شهر ساسکاتون محل استقرار دانشگاه ساسکاچوان به عنوان یک دانشگاه جامع تحقیقاتی است.ساسکاتون دارای یک فضای پرجنب‌وجوش است که جشنواره‌های مختلفی به ویژه در تابستان‌ها در آن برگزار می‌شود.

از مهم‌ترین جشنواره‌های این شهر می‌توان به جشنواره جاز و جشنواره شکسپیر اشاره داشت که بازدیدکنندگان از سرتاسر کانادا و حتی جهان به تماشای آن می آیند.
مشاوره رایگان مهاجرتی از طریق واتساپ (7154 - 222 - 613 - 1+)

دیگر شهر های استان ساسکاچوان

  • موس جاو Moose Jaw

  • استون Estevan

  • ویبرن Weyburn

  • یورکتون Yorkton

9 شغل پرتقاضا در ساسکاچوان

دانشگاه‌های استان ساسکاچوان

  • دانشگاه ساسکاچوان

    • در رده‌های آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. این دانشگاه شهر ساسکاتون در فهرست پانزده دانشگاه برتر کانادا جا گرفته‌است.
  • دانشگاه رجاینا

    • در رده‌های آموزشی کارشناسی و کارشناسی ارشد. این دانشگاه در شهر رجاینا است.

 

  • مؤسسه دانش‌های کاربردی و فناوری ساسکاچوان (SIAST) در ساسکاتون.
  • First Nations University of Canada در رجاینا
این استان مناسب‌ترین شرایط خرید مسکن را برای مهاجران دارد. فقط ۶۴ درصد ساکنان این استان در مراکز شهری سکونت دارد.
قیمت یک خانه به‌طور متوسط بیشتر از ۱۱۵٬۰۰۰ دلار بوده که پایین‌تر از میانگین نرخ هر شهر دیگری در کانادا است.
قیمت متوسط خرید خانه در ساسکاتون ۱۳۵٬۰۰۰ دلار است. درصد میانگین درآمد خانوار با هزینه‌های مالکیت بین ۱۸ تا ۳۰ درصد است
وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
5/5
1+

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند:

  • avatar

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا