تعیین ناک شغلی (NOC)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی دیگر از مسائل مهم در روند مهاجرت متقاضی توجه به انتخاب درست ناک شغلی است.
🔴 نکته: ناک شغلی که متقاضی برای مهاجرت انتخاب می کند هیچ ارتباطی به آینده شغلی شما در کشور کانادا ندارد.
به طور مثال اگر فوق لیسانس مکانیک هستید و با ناک تکنسین مکانیکی اقدام کرده اید و ویزا گرفته اید می توانید در کانادا کار مهندسی مکانیک انجام دهید (البته رشته های مهندسی در کانادا نیاز به لایسنس معتبر دارند که از این بحث خارج است) و حتی میتوانید کسب و کار خود را داشته باشید. پس در حال حاضر فقط به فکر انتخاب ناکی باشید که بتوانید با آن ویزا بگیرید.

در نتیجه: آنچه در انتخاب ناک شغلی اهمیت دارد، مبنا بر این است که با شرح وظایفی که انجام داده اید هماهنگی داشته باشد و نیامزندی های تحصیلی و تجربی آن را تا حد درست و معقول داشته باشید.

در این صفحه مطابق شکل زیر می توانید رشته خود را جستجو کنید.

🔴 در تصویر پایین می بینید که شماره ناک شغلی مربوط به هر عنوان در سمت چپ و زیر نوشته “ناک” مشخص شده است. در قسمت باکس می توانید با کلمات کلیدی زمینه کاری خود و یا گرایش اصلی خود را جستجو کرده و ناک مناسب را برگزینید.
🔴 به طور مثال اگر در رشته برق فعالیت دارید کافی است که کلمه Electrical را جستجو کنید. در شکل زیر نتیجه جستجو را می بینید. همانطور که می بینید ۳۹ عنوان شغلی مربوطه به Electrical معرفی شده است. در سمت راست Skill Level هر شغل مشخص شده است. دقت کنید که در روش اکسپرس انتری (فدرال) فقط می توانید از Skill Levelهای ۰ , A و B استفاده کنید. اگر رشته شغلی شما در رده C یا D باشد شاید بتوانید از بعضی برنامه های استانی اکسپرس انتری استفاده کنید.
🔴 نکته مهم: ناک شغلی شما باید تا حدی مرتبط با زمینه تحصیلی شما باشه و بی ربط بودنش میتواند باعث ریجکت شدن نامه سابقه کار و همچنین مجموعا پرونده مهاجرتی شما شود. 🔗 صفحه مشاهده اطلاعات کد ناک مورد نظر
🔴 همانطور که در تصاویر بالا مشاهده فرمودید: با انتخاب عدد ناک شغلی مورد نظر خود می توانید شرح شغلی اصلی آن و مدارک تحصیلی و فنی مورد نیاز ناک شغلی مورد نظر خود را مشاهده فرمایید و اطلاعات دقیق تری نسبت به شغل خود و وظایف آن طبق استانداردهای کانادا بدست آورید.
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا