حس دلتنگی و غربت در کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که مهاجران در سال های اول مهاجرت به کانادا دارند حس دلتنگی و غربت است که این حس در افرادی که به همراه خانواده مهاجرت می کنند کمتر دیده میشود.یکی از دلایلی که باعث میشه افراد این حس رو حتی قبل شروع مهاجرت تجربه عدم شناخت نسبت به زندگی در محیط جدید است.و البته نمی توان این حس رو نادیده گرفت اما کانادا جزو آن دسته از کشورهایی است که به دلیل داشتن جذابیت های مختلف و مزایای بالا تا حدودی این حس رو کمرنگ تر میکنه.خیلی از مهاجران در ما های اول سعی میکنند که بر حس دلتنگی خود غلبه کنند اما بعد از مدتی دیگه دل کندن از کانادا برایشان سخت میشود.

 

عوامل موثر در کاهش دلتنگی

 

انتخاب شهر مناسب:

در ابتدا انتخاب شهر مناسب برای مهاجران بسیار مهم است جایی که ایرانیان مقیم در آنجا تا حدودی بیشتر باشد مثل شهر های مونترال و تورنتو و ونکوور.مرحله بعدی اجاره خانه در مناطقی که ایرانی نشین باشد که این باعث میشود شما در طول روز بیشتر با افراد هم زبان خودتون در ارتباط کلامی باشید و این باعث میشه دلتنگی شما رو کمتر کنه.

 

مراکز تفریحی:

سعی کنید بیشتر به مراکزی بروید که تداعی کننده خاطرات ایران شما باشد به طور مثال سر زدن به کافه ها و رستوران های ایرانی.

 

پیدا کرد شغل:

در ابتدا بهتر است که هر چه سریعتر به دنبال کار باشید که قرار گرفتن شما در محیط بیرون از خانه و ارتباط با همکاران و دوستان جدید باعث میشود این احساس دلتنگی در شما کمتر شود. 

 

گردش در کانادا:

سعی کنید در ماه های اول تایم بیشتری رو صرف تفریح و گردش در مناظر دیدنی کانادا و جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا و وصف ناپذیر کانادا  کنید و ذهنتون رو ازاد کنید و از بودن در چنین طبیعتی لذت ببرید و هفته ای دو بار به این کار بپردازید.

 

تسلط بر زبان:

یکی از اصلی ترین مسائلی که باعث میشه شما احساس دلتنگی و غربت داشته باشید فقدان زبان انگلیسی است که عامل ارتباط شما با محیط بیرون و با همکاران و دوستان است و بهتر است که حتما قبل از ورود به کانادا زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و این رو بدونید که اصلا از مهاجران تازه وارد این انتظار رو ندارند که زبان انگلیسی رو به خوبی زبان مادری بتونن صحبت کنن.

 

ارتباط اجتماعی:

یکی از مسائلی که باعث میشه شما در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل شوید نداشتن آگاهی کافی نسبت به نحوه ی برخورد اجتماعی با مردم کانادا است اما به راحتی با بدست آوردن اطلاعات کافی در زمینه فرهنگ و نحوه رفتاری که بر جامعه کانادا حاکم است میتوانید خیلی سریع دوست پیدا کنید چه در همسایگی چه در محیط کار یا در هر محیط دیگری که با آن ارتباط دارید.

 

ارتباط با دوستان در ایران:

شما باید ارتباط خود را با دوستانتان در ایران حفظ کنید و مرتب با هم در ارتباط باشید از حال هم باخبر باشید که دوری از آنها و قطع ارتباط با آنها به حس دلتنگی شما دامن میزند.

 

احترام به تصمیم گیری:

شما نباید مرتب این حس دلتنگی و ناامیدی و غربت رو به خودتون تلقین کنید و نباید بگذارید این حس در شما پررنگ شود چون باعث میشود که نتوانید با جامعه جدید خودتون رو یکی کنید و باید به تصمیمی که گرفتید و هدفی که دارید احترام بزارید.داشتن هدف و برنامه ریزی خوب میتونه راه رو برای شما هموار کند.

 

استفاده از تجربیات دیگران:

قبل از مهاجرت میتوانید از تجربیات مهاجران دیگر در شبکه های مختلف اجتماعی استفاده کنید و این رو بدونید که آشنایی با محیط جدید قبل از ورود کمک بزرگی به شما می کند.که حتی این افراد می توانند بعد از ورود شما دوستان خوبی برای شما باشند و به شما کمک و راهنمایی های زیادی بکنند.

 

تذکر:

این نکته رو بدونید که نباید حس دلتنگی در شما باعث بشه در خیلی از روابط شما با افراد غریبه دچار افراط شوید و به هر کسی اعتماد کنید و بگذارید وارد حریم شخصی شما شوند و نکته دیگه این که اینطور نباشه که فقط شما با ایرانی ها معاشرت کنید و خودتون رو محدود به ارتباط با هم زبان وهموطن خود بکنید.

دید مثبت:

باید شما مهاجران عزیز این مسئله رو بدونید که قدم بزرگی برای آینده ای روشن برداشته اید بنابراین سعی کنید به چیز های خوب فکر کنید به امکانات و رفاهی که کشور کانادا در اختیار شما قرار میدهد و این موضوع مهمی است که همه برای رسیدن به آن  تلاش میکنیم .

 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا