سوغاتی های معروف کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

شما حتما به این موضوع فکر می کنید که از کانادا با خودتان چی بیاورید ویا به اقوام و دوستان خود چه سوغاتی یا کادویی بدید؟یا اینکه چه هدیه ای بیاورید که یادآور خاطرات و مناظر زیبای این کشور است.گزینه های زیادی برای خرید سوغاتی در کانادا وجود دارد که ما به معرفی آنها می پردازیم.

 

اینوک شوک(Inuksuk) 

اینوک شوک در اصل توسط مردمان ساکن قطب شمال ساخته شده و یک مجسمه ای است که در گذشته به تقلید از بدن انسان از سنگ ساخته شده است.در گذشته این مجسمه ها به طور سنتی به عنوان وسیله کمکی برای شکار و مسیریابی مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه به عنوان زیورآلات تزیینی استفاده می شود این سمبل در طول بازی های المپیک زمستانی ونکوور سال 2010 مشهور شده است.

 

شربت سیب یخی(Ice Cider)

پس از طوفان یخ سال 1998 که بخشی از جنوب کبک را ویران کرد و میلیونها سیب بر روی درختان منجمد شدند شربت سیب یخی به شهرت رسید و کانادایی ها به تولید آن از طریق تخمیر آب سیب یخ زده فشرده پرداختند.این شربت عمدتا در کبک یافت می شود.

 

تارت های کره ای

تارت کره ای کمی شبیه به پای گردویی آمریکایی است که ترکیبی از کره شکر و تخم مرغ در قالب های شیرینی پزی است و طعم های مختلفی دارد که برخی از ان ها شبیه آجیل و کشمش و یا چیپس شکلاتی پر شده اند.تارت کره ای یکی از معدود غذاهای کاملا کانادایی و بسیار خوشمزه است.

 

شکلات تخته ای نانایموبار 

این شکلات های مربعی شکل 3 لایه متعلق به شهر نانایمو در بریتیش کلمبیا است.البته الان می توانید در اکثر نانوایی ها و کافی شاپ ها و مغازه های Tim Horton خریداری کرد.

 

سکه تونی 

سکه تونی کانادا دارای امتیاز خاص و ویژه ای است.این سکه بزرگ و جذاب با نقره و روکش برنجی گرد است که آن را به هدیه ای عالی از کانادا تبدیل کرده است.

 

هنرهای ملل اولیه و هنرهای بومی

تاریخ هنر بومی کانادا به آخرین عصر یخبندان بین هشتاد تا دوازده هزار سال پیش باز میگردد و قدیمی ترین آثار هنری باقی مانده مربوط به حدود 5 هزار سال است.در کانادا آثار کانادایی ملل اولیه فراوانی وجود دارد که الهام گرفته از میراث فرهنگی شان است.این آثار هنری مردمان بومی یکی از بهترین هدایا و سوغاتی های کانادا است.این آثار شامل منبت کاری و مجسمه های صابون سنگی و در نهایت کارهای چرمی و نقاشی است.

 

پتوهای پشمی 

این پتوها ی پشمی حداقل از سال 1780 و شاید قبل تر از آن تا به امروز کانادایی ها از سرمای کشنده گرم نگه داشته است. گرما و رنگ بندی این پتوها برای مردمان ملل اولیه امریکا بسیار ارزشمند بوده زیرا آنها در قبال پوست پشمی سگ های آبی خود به دست می آورند.

 

مجسمه های شیشه ای

انواع مختلفی از مجموعه های منحصر به فرد و زیبا از مجسمه های شیشه ای دست ساز به شکل حیوانات را می توانید خریداری کنید.

 

قاب های پروانه 

این قاب های پروانه ای می تواند هدیه ای عالی برای کسانی که علاقه زیادی به پروانه ها دارند .کودکان به این قاب های پروانه علاقه زیادی دارند.پروانه های گوناگون با سایز های مختلف به عنوان دکور منزلتان و یا سوغاتی استفاده کنید.

 

ژاکت های بافتنی گرم و راحت

اگر علاقه ای به خرید لباس دارید می توانید به عنوان سوغاتی و هدیه از این ژاکت های گرم و راحت خریداری کنید که کیفیت بالایی دارد.در ماه های سرد زمستان می تواند شما را گرم نگه دارد.

 

حیوانات عروسکی 

شرکت تجاری کانادا دارای یک مجموعه گسترده ای از عروسک های زیبا است و کودکان علاقه زیادی به این عروسک ها دارند و همیشه دوست دارند که تعداد زیادی از این عروسک های مخملی را داشته باشند.

 

 شربت افرا

شربت افرا یعنی کانادا و یکی از بهترین هدایا و سوغاتی ها برای شخصی که عاشق غذا و خوراکی است.ای شربت کاملا طبیعی است.و هم اکنون به بیش از 50 کشور صادر می شود.شربت افرا در اصل شربتی بی رنگ است که در 3 رنگ مسی و بلوند و کهربایی خریداری می شود.شربت افرای بلوند طعمی کلاسیک دارد وشربت افرای مسی در قوری مسی مخصوصی تهیه میشود و طعم کاراملی دارد وبرای دسرها و پنکیک ها و سالاد ها استفاده می شود و شربت افرای کهربایی طعمی بسیار عالی دارد که برای لعاب وافل های بلژیکی عالی است.

 

سالمون دودی 

سالمون سواحل غربی شهرت فراوانی در سراسر جهان دارد و سالمون دودی بریتیش کلمبیا یکی از محبوب ترین هدایا و سوغاتی های کانادا است.این ماهی به دلیل طعم  غنی و رنگ قرمز روشن شهرت فراوانی دارد و طعم آن متفاوت و خوشمزه تر است.در کانادا این ماهی اغلب با پنیر شور و زیتون سرو میشود و می تواند هدیه ی خوبی برای اعضای خانواده باشد. 



ماگ

لیوان های قهوه یا ماگ ها می تواند یکی از متداول ترین سوغاتی های کانادا باشد و دارای بسته بندی ساده و حمل راحت و اسان است.اکثر گردشگران لیوان هایی با طرح آبشار نیاگارا که در بیشتر شرکت ها و فروشگاه می توانید آن را پیدا کنید خریداری می کنند.



در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا