صفر تا صد نوشتن بیزینس پلن برای کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

صفر تا صد نوشتن بیزینس پلن برای کانادا - نمونه بیزینس پلن موفق برای کانادا

برای اخذ اقامت کانادا بعضی از استان ها از شما “برنامه تجاری” یا “طرح کسب و کار” یا ” Business Plan” را می خواهند این کار تمام توسط تیم مهاجرتی کانادا از ایران برای شما انجام خواهد شد، لذا برای اطلاع شما از جزئیات آن در ادامه توضیحاتی ذکر می گردد.

 

بیزینس پلن چیست و چه تأثیری در مهاجرت به کانادا دارد؟

بیزینس پلن Business Plan طرح توجیهی سندی نوشته شده است که اهداف یک کسب و کار (معمولا استارت آپ) و چگونگی دستیابی به آنها را نشان می دهد، بیزینس پلن همان نقشه راه شرکت هاست که از نقطه نظرهای مالی، بازاریابی و عملیاتی ارائه می شود،

 

شش دلیل اهمیت طرح تجاری برای کانادا به شرح زیر است:

• دورنمایی از منابع مورد نیاز برای محقق شدن اهدافتان به شما نشان می دهد.

• با داشتن جداول زمانی می تواند مدت زمان رسیدن به اهداف یک کمپانی را به طور خوبی تخمین بزند.

• کمک می کند تا قدم های لازم برای گسترش کسب و کار خود در بازارهای جدید را مشخص کنید.

• راهی مشخص را برای پیگیری روند پیشرفتتان در حین رشد ارائه می کند.

• به شما کمک می کند تا خطرات احتمالی را ارزیابی و برنامه ریزی کنید.

• و در نهایت به سرمایه گذارانتان اجازه می دهد تا قدرت و دوام شرکت شما را درک کنند و شما را گزینه مناسبی برای پیشرفت کانادا دریابند.

واردی که برای یک طرح تجاری مهم است ارائه می گردد:

.1ایده اولیه بیزینس:
.2اطلاعات شخصی متقاضی :
.3فاکتورهای مهم ارزیابی:
.4ارزیابی بازار:
.5منابع مورد نیاز:
 .6منابع انسانی
 .7موارد مالی:
 
برنامه سرمایه گذاری کانادا با خرید بیزینس

انواع بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا

طرح های تجاری ای چون بیزینس پلن کانادا، به چهار نوع مختلف تقسیم شده و هرکدام به میزان متفاوتی تلاش مختلفی مثل جای درست استفاده از آن ها بستگی دارد، این چهار مورد به شرح زیر است:

 

1. طرح های بسیار کوتاه یا مینی پلن ها (بیزینس پلن یک صفحه ای که کوتاه و خوشخوان هستند و برای سازمان های کوچک مناسب انده
2. طرح های ارائه ای (Pitch Deck ) که با پاورپوینت در ۲۰ دقیقه ارائه می شوند و امکان پرسش و پاسخ دارند.
3. طرح های کاری که برای برنامه ریزی های کاری مناسب اند. طولانی تر هستند ولی می توانند ارائه کوتاه با لحن صمیمی تری داشته باشند.
4. طرح های «چه می شود اگر که بدترین حالت سناریو در کسب و کار لحاظ می شوند و معمولأ ضمیمه سایر طرح ها هستند. کوتاه اند و در شرایط خاص مثل گرفتن وام بانکی یا برای شرح خریدهای خاص و تصمیم گیری برای توسعه های کلان مورد استفاده واقع شوند.

نحوه نگارش بیزینس پلن

در صورتی که بیزنس مورد نظر به تازگی شروع به کار کرده باشد، داشتن یک طرح تجاری مورد نیاز است.

از بسیاری جهات، طرح کسب و کار یک بیزنس نقشه راه آن است. یک طرح تجاری ضمن رشد تجارت، نه تنها کارفرما و سایر ذینفعان اصلی را راهنمایی می کند، بلکه به سرمایه گذاران، وام دهندگان یا شرکای بالقوه نیز محل کار و توضیحات لازم را نشان می دهد.

بنابراین، یک کسب و کار موفق نیاز به یک طرح تجاری کاملاً اندیشیده شده دارد.اگرچه چشم انداز نوشتن یک طرح تجاری در نگاه اول مشکل به نظر می رسد، اما با رعایت نکات لازم می توان در نهایت به طرح تحاری مورد نظر دست یافت.از نکات مهم گنجاندن اطلاعات ضروری در طرح تجاری است و پس از آن دنبال نمودن چند گام اساسی مورد نیاز است.

مهمترین آن ها عبارتند از:

ارائه خلاصه ای از طرح اجرایی، افزودن نمای کلی شرکت و بیزنس، تجزیه و تحلیل درست و صحیح بازار کسب و کار مربوطه، مشخص نمودن سازمان مربوط به کسب و کار مورد نظر، توصیف محصولات و خدمات، توضیح کامل برنامه بازاریابی و فروش شرکت، شرح برنامه و پیش بینی های مالی و در پایان افزودن یک پیوست به مطالب.

یک شرکت کوچک معمولی ممکن است برنامه های تجاری ساده ای را با هزینه ای کمتر از 2000 دلار ارائه دهد. برنامه های پیچیده تر می توانند تا 9000 دلار و بالاتر هزینه داشته باشند.

7 نکته مهم در نوشتن بیزینس پلن برای کانادا

هنگام نوشتن بیزینس پلن کانادا توجه به نکات زیر ضروری است.

 

1. در قدم اول دستورالعمل های برنامه های مهاجرتی را در خصوص زمینه های کلیدی برای نوشتن طرح تجاری بررسی کنید و طرح کسب و کار خود را طبق آن تنظیم کنید
2. معیارهای امتیازدهی طرح خود را بیابید و برای کسب بالاترین نمره ممکن از کارآفرینان، مشاوران مهاجرت و کسب و کارها کمک بگیرید
۳، یکی از عوامل مهم موفقیت بیزینس پلن قوی، بازار است. با مقایسه بازار فعلی با بازار کانادا می توانید دریابید چرا و چطور کانادا بهترین مکان برای رشد شماست، برای موتقتر شدن اطلاعات خود می توانید از نویسندگان کانادایی آشنا با بازار محلی استفاده کنید.
۴. از شناسایی ریسک های بازارهای محلی غافل نشوید. تنظیم استراتژی مدیریت و ریسک اعتبار و امتیاز کار شما را بیشتر می کند
5. سعی کنید خط تجاری خود را بر مبنای مشخصات و مهارتهای فردی خود انتخاب کنید چرا که یک عامل حیاتی در نوشتن یک بیزینس قانع کننده و موفق است، بدین منظور می توانید از تیم طرح توجیهی ما کمک بگیرید.
۶. پرداختن به جزئیات خیلی مهم است از توضیح تیترهای عمومی ای چون بازاریابی رسانه های اجتماعی بپرهیزید و به جای آن از ویژگی های بازاریابی رسانه ها و نحوه استفاده از آنها در تجارت خود بهره ببرید
7. حساب های مالی خود را دقیق تنظیم کنید و یک تحلیل سر به سر بر مبنای صنعت کانادا انجام دهید، در این خصوص استفاده از حسابداران کانادایی یا افراد خبره این حوزه و آشنا با کانادا می تواند مفید باشد.

 

نتیجه گیری

موفقیت نوشتن بیزینس پلن کانادا تا حد زیادی به تیم شما در خصوص پیاده سازی کسب و کار و جلب نظر سرمایه گذاران نیاز دارد.

بیزنس پلن ها همچنین برای دستیابی به اهداف دیگری مانند انطباق پذیری و گزارش دهی مفید بوده و همچنین برای مشاغل نوپا و نیز برای شرکت های تاسیس شده کاربردهای فراوانی دارند.

لازم به ذکر است که هر بیزنس پلن می بایست بر اساس رویکردها و به طور اختصاصی با توجه به نیازهای کارفرما تدوین گردد.
همیشه به یاد داشته باشید که پرداختن به جزئیات دقیق کار شما، امری دشوار و شديدأ مهم است و نیاز به متخصصان خبره دارد و استفاده از راهنمایی های آن ها از صرف زمان بیهوده و شکست نهایی تان جلوگیری می کند

 

با توجه به مشاغل مورد نیاز اعلام شده توسط هر استان، کامیونیتی یا شهرداری، ما رسته های فیلد های مورد نیازی که احتیاج به تاسیس شرکت جدید را دارند را به شما پیشنهاد دهیم.

با توجه به رزومه و تحصیلات شما، طرح و ایده بیزینس شما را شکل می دهیم بصورتی که تاییدیه را دریافت کنید. 

همچنین تیم حرفه ای کانادا از ایران طرح بیزنیس پلن شما را نیز با استفاده از تجربیات موارد موفق قبلی (بیزینس پلن های تایید شده در هر منطقه) با در نظر گرفتن اطلاعات محلی، رقبای صنعت شما در منطقه فعالیت شما در تمامی نقاط کانادا همراه با کمک افراد مقیم و محلی نگارش و تهیه می شود.

با داده و اطلاعات کامل به شما در پرونده مهاجرتی تان کمک خواهیم کرد.

صفر تا صد پرونده مهاجرتی و ثبت شرکت تان را (اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در کانادا) به تیم حرفه ای مهاجرتی کانادا از ایران بسپارید.

می توانید سؤالات خود را در پایان این مقاله مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما همراهان گرامی باشند. 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا