مزایا و معایب زندگی در ونکوور

زمان مطالعه: 13 دقیقه

منابع زیادی شهر ونکوور را به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی معرفی می‌کنند.

ما قصد داریم تعدادی از مزایای زندگی در ونکوور را برای شما شرح می‌دهیم تا بدانید چرا این شهر یکی از بهترین شهرهای دنیا است.زندگی در ونکوور ترکیبی جذاب از آرامش، مناظر طبیعی حیرت انگیز و بالاترین استانداردهای زندگی را در اختیار افراد قرار می دهد، ونکوور از بالاتری نرخ زیست پذیری در کانادا برخوردار است، زندگی در این کلان شهر پر زرق و برق و مدرن باعث گردیده جمعیت ونکوور در طی سالهای اخیر به شکل فزاینده ای افزایش یابد.

به طور کلی مزایای اصلی زندگی در ونکوور به شرح ذیل می باشد.

  • زندگی در شهری با بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی

  • زندگی در یکی از زیباترین شهرهای جهان

  • موقعیت های شغلی فراوان با درآمد بالا

  • جاذبه های گردشگری متعدد

  • امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های کانادا

  • استفاده از بهترین امکانات رفاهی، اجتماعی و آموزشی

  • سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته

  • زندگی در جامعه ایی با فرهنگ ها و ملیت های بسیار متنوع

  • آب و هوای بسیار متعادل و مناسب نسبت به سایر مناطق کانادا

  • زندگی در دهمین شهر پاکیزه جهان

  • زیر ساخت های شهری مدرن

زندگی در ونکوور علاوه بر مزایایی فراوانی که در پی دارد، چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت، شاید به جرات بتوان گفت بزرگترین چالش زندگی در ونکوور هزینه های جاری زندگی شامل اجاره بهای مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد و … خواهد بود.

مزایای شهر ونکوور

طبیعت بسیار زیبا

شکی نیست که ونکوور شهری بسیار زیبا است. تا زمانی که به این شهر سفر نکنید متوجه نخواهید شد که دیدن مناظر زیبای آن چه تجربه فوق‌العاده‌ای است. پیدا کردن قسمتی از شهر ونکوور که منظره زیبایی نداشته باشد کاری بسیار دشوار است. تقریباً در همه‌جای آن کوه‌های باشکوه و منظره‌ای از یک اسکله وجود دارد.

 

این شهر ساحل بسیار بزرگی دارد که حتی در زمانی که هوا برای شنا کردن سرد است می‌توانید برای پیاده‌روی و یا دیدن غروب خورشید از آن لذت ببرید. هم‌چنین با فاصله یک تا دو ساعت دورتر از ونکوور جنگل‌هایی با درخت‌های بسیار بزرگ و زیبا قرار دارد. مناظر زیبای دیگری نیز با کمی فاصله از این شهر در انتظار شما است.

زمستان بدون برف

شاید درست نباشد که بگوییم زمستان ونکوور بدون برف است، اما بر اساس استانداردهای کانادایی در این شهر برف بسیار کمی می‌بارد. برفی که می‌بارد نیز به دلیل هوای گرم و بارانی روی زمین یخ نمی‌زند. مزایای این مورد چیست؟ این که هیچ نمکی روی جاده وجود ندارد و خودروها با نگهداری مناسب می‌توانند چند دهه عمر کنند.

آب‌وهوای معتدل

آب‌وهوای شهر ونکوور برخلاف شهرهای دیگر کانادا که زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های گرم دارند، آب‌وهوایی بسیار معتدل است. دمای هوا در شهر ونکوور در زمستان به‌صورت میانگین حدود ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد و در تابستان به‌صورت میانگین حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. بسیاری از افراد ساکن شهرهای دیگر کانادا قصد دارند که حداقل دوران بازنشستگی خود را در ونکوور بگذرانند!

طراحی شهری

طراحی شهری ونکوور به‌قدری تأثیرگذار است که اسم مخصوص خودش را دارد: ونکووریسم. طراحان شهری از سراسر دنیا برای مطالعه در مورد سبک طراحی شهری ونکوور به این شهر سفر می‌کنند.ونکووریسم بیشتر بر افزودن تراکم و افزودن به فضاهای سبز در تمامی محله‌های شهر متمرکز است. طراحان شهری می‌دانند که مناظر کوه‌ها و اقیانوس برای افراد اهمیت زیادی دارد، بنابراین سعی می‌کنند تا جای ممکن این مناظر را حفظ کنند. برج‌های بلند در شهر ونکوور با ساختمان‌های کوتاه محاصره شده‌اند تا منظره خط افق در شهر حفظ شود. تقریباً تمام ساختمان‌های این شهر کاربری‌های ترکیبی دارند؛ یعنی در طبقه همکف آن‌ها مغازه و دفاتر کاری و در طبقات بالایی آپارتمان‌های مسکونی قرار گرفته است.

قطار هوایی (SkyTrain)

زمانی که ریل‌های حمل‌ونقل ونکوور ساخته شد، سازندگان ریل‌ها را مانند بسیاری از شهرهای دیگر زیر زمین قرار ندادند بلکه آن‌ها را بالای شهر گذاشتند. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که بتوانید با این قطارها سفر کنید، در رفت‌وآمد روزانه خود شاهد منظره بسیار زیبایی از شهر خواهید بود.ریل اولیه حالا با دو لاین دیگر ترکیب شده و در مجموع به طول ۵۰ کیلومتر رسیده است و برای گسترش خط ریلی در آینده نیز برنامه‌هایی وجود دارد.

 

پارک استنلی

پارک استنلی از جمله وسیع ترین پارک های شهری در آمریکای شمالی می باشد، تقریباً دورتادور این پارک توسط آب احاطه شده است، پارک استنلی مملو از مناظر طبیعی حیرت انگیز، صخره ها، سواحل، دریاچه ها، تالاب و پوشش جنگلی بکر می باشد، علاوه بر این، پارک استنلی دارای یک آکواریوم بسیار بزرگ می باشد که آبزیانی نظیر کوسه، شیر دریایی، دلفین، پنگوئن و… را در دل خود جای داده است. از این رو بازدید از این پارک از برنامه های اصلی کلیه گردشگران به شمار می آید.

 

پل معلق کاپیلانو

مسلماً قدم زدن در ارتفاع ۱۴۰ متری روی پلی از جنس چوب و شیشه در میان درختان سر به فلک کشیده باعث ایجاد آدرنالین و هیجان وصف ناپذیر خواهد شد، پل معلق کاپیلانو با ارتفاع ۷۰ متری بر فراز رودخانه قرار دارد و قدم زدن روی این پل از جمله هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری ونکوور می باشد.

 

دانستنی های ونکوور

تقریباً می توان گفت کلیه مردم جهان ونکوور را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا با بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی می شناسند. ولی در رابطه با این کلان شهر زیبا حقایق و مواردی وجود دارد که خیلی از افراد اطلاعی در رابطه با آنها ندارند، در این بخش از مطلب به ۶ مورد از حقایق جالب در مورد ونکوور اشاره خواهیم داشت.

 

ونکوور قطب صنعت فیلمسازی در کانادا می باشد، در حال حاضر از لحاظ تولید مجموعه های تلویزیونی ونکوور پس از لس آنجلس در کل آمریکای شمالی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، همچنین در زمینه تولید فیلم نیز ونکوور پس از لس آنجس و نیویورک در رتبه سوم قرار دارد، از این رو ونکوور به هالیوود شمال شهرت دارد.

 

بزرگترین و طولانی ترین استخر کانادا در ونکوور قرار دارد، Kits Pool تنها استخر آب شور ونکوور محسوب می شود که در منطقه Kitsilano قرار دارد. طول هر لاین شنا در این استخر ۱۳۷ متر است، که تقریبا ۳ برابر بیشتر از طول یک استخر در مسابقات المپیک می باشد.ونکوور دارای بالاترین نرخ املاک در کانادا است و پس از هنگ کنگ و سیدنی گرانقیمت ترین بازار ملک را دارد، از این رو خرید ملک در این شهر برای هر قشری مقرون به صرفه نخواهد بود.

 

بندر ونکوور بزرگترین بندر در کانادا و سومین بندر بزرگ در آمریکای شمالی از لحاظ میزان کل ظرفیت ورودی و خروجی بار می باشد.ونکوور یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی است که در آن هیچ بزرگراهی که منتهی به مرکز شهر بشود پیدا نمی کنید.درمان زیبایی بوتاکس برای اولین بار در ونکوور اختراع شد.

مزایا و معایب زندگی در ونکوور برای مهاجرین

زندگی در هر کشور و شهری مزایا و معایب مختص به خود را در پی خواهد داشت، ولی در ارتباط با زندگی در ونکوور به جرات می توان گفت مزایای زندگی در این شهر به مراتب بیشتر از معایب آن خواهد بود. از این رو برای زندگی در ونکوور و استفاده از مزایای بی شمار آن قطعاً ارزش رویارویی با اندک چالش های موجود را خواهد داشت.

 

زندگی در ونکوور به شکل باور نکردنی پر هزینه است، البته راهکارهای فراوانی برای کاهش هزینه های زندگی در این شهر رویایی وجود دارد، ولی به هرحال هزینه های زندگی در ونکوور به مراتب بالاتر از سایر شهرهای کانادا خواهد بود، از سوی دیگر معضل ترافیک در این کلان شهر از جمله موارد دیگری محسوب می شود، که در برخی از موارد بسیار آزار دهنده خواهد بود،حجم ترافیک ونکووردر برخ ازساعات روز از حجم ترافیک نیویورک بیشتر است. 

 

از این رو اگر محل کار شما با محل زندگی فاصله زیادی داشته باشد باید انتظار ترافیک سنگین ونکوور را داشته باشید. به طور کلی معایب اصلی زندگی در ونکوور به شرح ذیل می باشد.بدون شک ونکوور علاوه بر طبیعت بکر و سواحل خیره کننده مملو از جاذبه های گردشگری و تفریحی نظیر پارک ها جنگلی، موزه های هنری، محله های تاریخی و خاص و … است. ونکوور به همراه شهرهای تورنتو، نیاگارا و مونترال گزینه های اصلی گردشگران در کانادا می باشد. برای بازدید از جاذبه های گردشگری ونکوور به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.

معایب زندگی در ونکوور

نرخ جرم و جنایت 

با این‌که میزان جرم و جنایت در این شهر به اندازه شهرهای دیگر آمریکایی زیاد نیست، نرخ جنایت در آن از شهرهای کانادایی دیگر مانند اتاوا یا شهرهای کوچک‌تر بیشتر است. ونکوور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای کانادا، یکی از ده شهر دارای بیشترین نرخ جرم و جنایت در این کشور است.

 

البته مقایسه آمار میزان وقوع جرم در ونکوور نشان می‌دهد که نرخ خشونت در این شهر در سال‌های گذشته رو به کاهش بوده است و این موضوع می‌تواند هم‌زمان از مزایا و مشکلات زندگی در ونکوور باشد.

 

به نظر می‌رسد که افراد ساکن شهرهای بزرگ دیگر در کانادا مانند ساکنان اتاوا تصور می‌کنند زندگی در ونکوور کسل‌کننده است. بعضی افراد معتقدند که ونکوور نسبت به اتاوا و مونترال، شهری بی‌روح و خسته‌کننده است. البته مونترال جذاب‌ترین شهر در کانادا است. اگر شما به زندگی در شهری هیجان‌انگیز مثل مونترال عادت دارید، زندگی در هر شهر دیگری می‌تواند ناامیدکننده باشد.

 

ونکوور شهر زندگی سالم است. این شهر هم‌چنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مدیریت زندگی شبانه دارد. اگر به دنبال زندگی سالم و لذت بردن از فضای باز و فعالیت‌هایی مانند کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، قایق‌سواری و اسکی هستید، ونکوور شهر مناسب شما است

مشاوره رایگان تحصیلی از طریق واتساپ (9453 - 551 - 343 - 1+)
مشاوره رایگان مهاجرتی از طریق واتساپ (7154 - 222 - 613 - 1+)

آیا باید به ونکوور مهاجرت کنید؟

اگر یک پیشنهاد شغلی در این شهر منتظر شما است حتماً به این شهر مهاجرت کنید. اما اگر بودجه محدودی دارید ممکن است نتوانید از جاذبه‌های طبیعی این شهر استفاده کنید.به هر حال مزایای زندگی در ونکوور به اندازه کافی زیاد است که ارزش امتحان کردن را داشته باشد. حتی اگر نتوانید هزینه‌های زندگی در این شهر را بپردازید، می‌توانید بعد از آن به شهر ویکتوریا که هزینه‌های زندگی کمتری دارد مهاجرت کنید.

ونکوور یکی از مهاجرپذیرترین، مشهورترین و مهم ترین شهرهای کانادا می باشد که در منطقه لوئر مین لند در ایالت بریتیش کلمبیا واقع گردیده است. این کلان شهر پر زرق و برق از آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی برخوردار است، در بین کلیه مناطق کانادا ونکوور از بالاترین تنوع نژادی، فرهنگی و زبانی برخوردار است.

ونکوور از لحاظ کیفیت زندگی و زیر ساخت های شهری همواره در بین ۵ شهر برتر جهان قرار دارد، مجله اکونومیست برای پنجمین سال متوالی ونکوور را به عنوان بهترین شهر جهان از لحاظ کیفیت زندگی و سکونت انتخاب نموده است. ونکوور به لطف مناظر طبیعی اغواگر، کوه ها و سواحل خیره کننده از جمله زیباترین شهرهای جهان محسوب می شود، پوشش جنگلی و منابع طبیعی متعدد، جنگل داری را به صنعت اول ونکوور تبدیل نموده است.

 

جنگلها و سواحل دیدنی به همراه زیر ساخت های شهری ایده آل و همچنین مراکز خرید متعدد و لوکس ونکوور را به یکی از پر زرق و برق ترین و مدرن ترین شهرهای جهان تبدیل نموده است، جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد در ونکوور باعث گردیده سالانه بیش از میلیون ها گردشگر از سرتاسر جهان به منظور بازدید از این شهر رویایی وارد کانادا شوند، از این رو دومین صنعت پر رونق ونکوور گردشگری است.

 

علاوه بر جاذبه های گردشگری متعدد و شرایط اقتصادی ایده آل، ونکوور دارای دانشگاه های بسیار معتبری نظیر دانشگاه بریتیش کلمبیا، سایمون فریزر، ونکوور آیلند و… می باشد، ترکیبی از شرایط اقتصادی مناسب، جاذبه های گردشگری متعدد، امکانات رفاهی و اجتماعی ایده آل و دانشگاه های بسیار معتبر ونکوور را به شانزدهمین شهر برتر جهان برای مهاجرت تحصیلی تبدیل نموده است. در ادامه این مطلب با شرایط و هزینه های زندگی در ونکوور بیشتر آشنا خواهیم شد.

مشکلات زندگی در ونکوور

همیشه همه‌چیز ایده‌آل نیست و این موضوع در مورد زندگی در ونکوور نیز صدق می‌کند. به طور کلی استان بریتیش کلمبیا استان گرانی است. در ادامه در مورد تعدادی از مشکلات زندگی در ونکوور می‌خوانید و متوجه خواهید شد که چرا بریتیش کلمبیا به گرانی مشهور است!

 

به طور کلی هزینه زندگی در ونکوور بالا است. بخشی از گرانی مسکن در شهر ونکوور به دلیل فعالیت واسطه‌های املاک است، اما این تنها دلیل و دلیل اصلی گرانی در این شهر نیست.

 

واقعیت این است که مساحت زمین در شهر ونکوور بسیار محدود است. اقیانوس و کوه‌هایی که منظره شهر را بسیار زیبا کرده‌اند باعث شده‌اند این شهر مساحت زمین زیادی نداشته باشد. از طرفی دیگر هر سال به جمعیت ساکنین شهر ونکوور افزوده می‌شود.

 

نتیجه گیری

ونکوور دارای مواردی نظیر مناظر طبیعی خیره کننده، موقعیت های شغلی، امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل، استانداردهای اولیه و… از بالاترین کیفیت زندگی می باشد، از این رو زندگی در این شهر می تواند علاوه بر لذت باعث پیشرفت و موفقیت افراد در زمینه های مختلف شود.ونکوور از لحاظ زیبایی، امکانات و کیفیت زندگی همواره در بین ۵ شهر برتر جهان قرار دارد. شرایط و امکانات ونکوور این شهر را به گزینه اول مهاجران برای زندگی، کار و تحصیل در کانادا تبدیل نموده است.

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا