مقایسه هزینه زندگی ونکوور و تورنتو

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقایسه هزینه زندگی ونکوور و تورنتو

هزینه زندگی در ونکوور در مقابل تورنتو – کدام ارزان تر است؟

اگر دنبال شلوغی، ماجراجویی و فضای باز، رانندگی های خوش منظره و مناظر باشید، یا جویای فعالیت های تفریحی هستید، کانادا یک پکیج کامل را برای شما دارد.

مانند هر شهر دیگری، هیچ دو شهری از نظر هزینه زندگی شبیه هم نیستند، و هیچ شهر کاملی وجود ندارد، زیرا افراد ترجیحات شخصی بی شماری دارند. هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو مزایا و معایب خود را دارد، اما همچنان ویژگی های متمایز خود را برای کاوش به شهروندان ارائه می دهد.

با این حال، عوامل خاصی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند استنباط کنیم که کدام شهر کیفیت زندگی بهتری را در کانادا به همراه هزینه زندگی مقرون به صرفه ارائه می دهد. بیایید نگاهی عمیق تر به این عوامل بیندازیم.

هزینه مسکن در شهرهای مختلف کانادا

طبق گفته Numbeo، یک پایگاه داده معتبر هزینه زندگی، شما می توانید در حدود 7500 دلار در ونکوور بپردازید، در حالی که در تورنتو تقریباً به 6993.72 دلار نیاز دارید.

داده های زیر هزینه زندگی در ونکوور در مقابل تورنتو را نشان می دهد و شامل شاخص اجاره و درآمد خالص (پس از کسر مالیات) است.

 

برای به دست آوردن یک نمای کلی دقیق از هزینه زندگی در این دو شهر کانادا، ما باید عواملی مانند قیمت کلی مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کنیم، که شامل قیمت اجاره خانه، قیمت رستوران، قیمت مواد غذایی و قدرت خرید محلی است.

مانند تمام قیمت‌های مصرف‌کننده، بسته به عملکرد و رشد اقتصادی شهر، این قیمت‌ها در معرض تغییر هستند.

عوامل بیرونی که مستقیماً بر اقتصاد یک شهر تأثیر می گذارد: جرم و فساد، کمبود فرصت های شغلی و چالش های اجتماعی و سیاسی است. به یاد داشته باشید، این اعداد می توانند در یک لحظه تغییر کنند و به نوبه خود تأثیر قابل توجهی بر شهروندان بگذارند.

مقایسه قیمت مصرف کننده

با این حال، طبق Numbeo، این قیمت‌های مصرف‌کننده فعلی در ونکوور و تورنتو است:

قیمت مصرف کننده در ونکوور و تورنتو

قیمت های مصرف کننده، بدون احتساب اجاره بها، در تورنتو 3.33 درصد کمتر از ونکوور است.
قیمت مصرف کننده از جمله اجاره در تورنتو 6.75 درصد کمتر از ونکوور است
قیمت اجاره خانه در تورنتو 12.05 درصد کمتر از ونکوور است
قیمت رستوران ها در تورنتو 7.69 درصد کمتر از ونکوور است
قیمت مواد غذایی در تورنتو 6.77 درصد کمتر از ونکوور است
قدرت خرید در محله های تورنتو 11.33 درصد بیشتر از ونکوور است
 

اکنون، بیایید نگاهی دقیق‌تر به عوامل مقایسه‌شده بیندازیم، و معنای آن برای افرادی که در آن شهر خاص زندگی می‌کنند چیست:

 

قدرت خرید محلی چیست؟

این به پولی اشاره دارد که در یک شهر در دسترس مردم است. بنابر داده های جدول، این دقیقا چه معنایی برای شهروندان ونکوور دارد؟
اگر قدرت خرید پایین‌تر باشد، به این معنی است که مردم به دلایلی کمتر خرید می‌کنند – ممکن است قیمت‌ها خیلی بالا باشد یا حقوق ممکن است پس از کسر مالیات کمتر شود.

اگر قدرت خرید بالاتر باشد، همانطور که در تورنتو نشان داده شده است، نشان می دهد که شهروندان تورنتو پول بیشتری در دسترس خود دارند.

این نشان می دهد که مردم تورنتو می توانند محصولات مصرفی بیشتری بخرند زیرا ممکن است ارزان تر باشد.
علاوه بر این، ممکن است افراد پس از کسر مالیات، حقوق بیشتری داشته باشند، که به این معنی است که پول بیشتری برای خرید کردن وجود دارد.

ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی در ۲۰۲۲

قیمت های اجاره خانه

جدول بالا همچنین قیمت اجاره در تورنتو را با قیمت اجاره در ونکوور مقایسه کرد. همانطور که می بینیم، داده ها نشان می دهد که اجاره بها در تورنتو کمتر از ونکوور است، چرا اینطور است؟
همه‌گیری جهانی همه را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داد و باعث شد قیمت‌ها از جمله اجاره بها افزایش یابد. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز وجود دارد، مانند اینکه افراد بیشتری از خانه والدین خود بیرون می روند و می خواهند به تنهایی زندگی کنند.

به گزارش واشنگتن پست، برخی از شرکت ها، شهرها/منطقه ها و ایالت ها محدودیت هایی را برای افزایش اجاره بهای خود اعمال کردند. برخی حتی قیمت ها را منجمد کرده اند.
با این حال، کاهش همه‌گیری باعث شده است که این اقدامات منقضی شود، و در برخی موارد، صاحبخانه‌ها اهرم بیشتری برای افزایش اجاره بهای دو ساله دارند.

قیمت مواد غذایی

عوامل احتمالی مانند قیمت بالای نفت در یک شهر، یا حتی فعالیت روسیه در اوکراین در اواخر فوریه نقش حیاتی در افزایش قیمت مواد غذایی دارد.

به گزارش رویترز، روسیه و اوکراین مسئول دو سوم صادرات جهانی روغن آفتابگردان هستند، در حالی که اوکراین در رتبه چهارم صادرکننده ذرت جهان قرار دارد.
این در حالیست که این عوامل ممکن است تنها دلیل افزایش قیمت مواد غذایی نباشند، اما هنوز هم عوامل تأثیرگذار اصلی هستند که بر شهروندان تأثیر می‌گذارند.

 

قیمت مصرف کننده

عواملی مانند قیمت غذا در رستوران ها، مواد غذایی خانگی، حمل و نقل و خدمات آب و برق در یک شهر همگی شامل قیمت مصرف کننده می شوند. از جدول بالا متذکر می شویم که قیمت مصرف کننده در تورنتو 3.33 درصد کمتر از ونکوور است.

تورم و کاهش آن ابزارهای حیاتی برای اندازه گیری رشد اقتصادی یک شهر هستند و این نشان می دهد که تورنتو در سطح سالمی قرار دارد.

  • علاوه بر این، جالب است بدانید که چگونه جدول بالا نشان دهنده بهبود سریع تورنتو پس از یک بیماری همه گیر جهانی است.
این گویای انعطاف پذیری و فرهنگ آینده نگر آن است. این گواه بر این است که تورنتو در مورد کیفیت کلی زندگی در کانادا امتیاز بالایی کسب می کند.

شایان ذکر است که هر دو (ونکوور و تورنتو) لزوماً جزو ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی و کار در کانادا نیستند.

 

با این حال، اگر ونکوور را با تورنتو مقایسه کنید، تورنتو از ونکوور به عنوان شهر ارزان‌تر پیشی می‌گیرد.

 

هزینه های زندگی در کانادا

ونکوور مقابل تورنتو: جمع بندی

ناگفته نماند که تورنتو دارای تعداد زیادی محله های مقرون به صرفه است که نیازها و علاقه های اکثر مردم را برآورده می کند.
از امکانات تجاری و صنعتی گرفته تا مسیرهای مسافرتی آسان، مراکز خرید، مدارس خوب، رستوران ها و کافه ها، مطمئناً محله ای مناسب برای خود و خانواده خود خواهید یافت.
کاملاً قابل درک است، نقل مکان به کشور دیگر می تواند یک امر دلهره آور باشد، اما اگر راهنمایی درستی داشته باشید این امر راحت تر و مطمئن تر پیش میرود.

FAQ:

مانند هر شهر دیگری در سراسر جهان، هر شهر دارای ویژگی ها، مزایا و معایب منحصر به فرد خود است. نمی توان به راحتی گفت که کدام شهر بهتر است، اما تفاوت های مشخصی در رشد اقتصادی یک شهر و فرصت های موجود وجود دارد. در این صورت تورنتو در حال حاضر از ونکوور جلوتر است. با این حال، تورم به طور مداوم در حال تغییر است که می تواند عملکرد اقتصادی یک شهر را فوراً تغییر دهد.

از نظر آماری، تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، از نظر ایمنی و امنیت، شهر ایمن تر خواهد بود. تورنتو با نرخ کم جرم و جنایت و نیروی پلیس واکنش سریع، برای امنیت شهروندانش ارزش زیادی قائل است. این شهر را برای مهاجران ایده آل می کند.

در مقایسه با تورنتو، ونکوور نرخ جرم و جنایت بالاتری دارد، جریان ترافیک بدتر است. همین که بگوییم شهر هزینه بیشتری دارد کافی است. برای کسانی که بودجه کمی دارند و می خواهند پس انداز کنند، ونکوور ممکن است شهر ایده آلی برای شما نباشد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا