هزینه های زندگی در کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

هزینه های زندگی در کشور کانادا

ممکن‌است شما بیشترِ پس‌انداز و درآمدتان را خرج مهاجرت و هزینه‌های زندگی در کانادا کرده ‌باشید. بنابراین هرچقدر هم درآمد شما مناسب باشد، باید خرج‌ومخارج را کنترل‌کنید. خصوصا در یک ‌سال اول زندگی مخارج شما باید تاحد زیادی کنترل‌شده باشد.

 

شهر انتخابی شما در این هزینه‌ها نقش مستقیمی دارد.

بسیاری ‌از شهرها و استان‌های کانادا هزینه‌های زیادی دارند. یکی از شهرهای نرمال و مناسب کانادا برای کنترل مخارج، شهر تورنتو است.

در ادامه با مخارج زندگی در این کشور آشنا خواهیم‌شد.

زمانی که شما به مهاجرت به کانادا فکر میکنید یکی از سوالات رایجی که به ذهن شما میرسد درباره آگاهی از هزینه های زندگی در کانادا می باشد.

بهتراست قبل ازهرتصمیمی تا حدودی با هزینه ها در شهرهای مختلف این کشور آشنا شوید و این هزینه ها را مورد بررسی قرار دهید و تمامی موارد را در نظر بگیرید سپس اقدامات لازم را جهت مهاجرت به این کشورانجام دهید. به طور کلی حدود 35 تا 50 درصد از درآمد خود را باید صرف هزینه هایی مانند مسکن و خدمات عمومی، اجاره (یا وام) ، گرمایش، برق، تلفن و آب صرف نمایید و حدود 15 درصد از درآمد خود را در مورد مواد غذایی و 6 درصد درآمد برای پوشاک صرف می شود.

 

🔴 توجه داشته باشید مبالغ زیر تقریبی بوده است و ممکن است در مناطق مختلف شهرها متفاوت باشد .
  • هزینه خورد و خوراک
  • خرید خانه و رهن کامل
  • هزینه موبایل و اینترنت
  • حمل‌ونقل
  • اجاره‌ی منزل در شهرهای مختلف

هزینه خورد و خوراک

این هزینه شاید از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا، هزینه خورد و خوراک باشد. این مورد هم از مواردی‌ست که تاحد زیادی به منطقه‌ی زندگی شما بستگی دارد. 

بر اساس آمار گلوبال نیوز، هر کانادایی‌ها به‌طور متوسط ​​حدود 200 دلار در ماه برای خرید مواد غذایی در فروشگاه‌ها هزینه می‌کند. اگر غذایتان را خودتان بپزید، مطمئناً کمتر از کسی که بیرون غذا می‌خورد، هزینه می‌کنید.

سوغاتی های معروف کانادا

مواد غذایی در سوپرمارکت

هزینه (دلار کانادا)

شیر (1 لیتری)2.46
قرص نان تازه (500 گرم)2.92
برنج سفید (1 کیلوگرم)3.74
تخم مرغ (12 تایی)3.63
پنیر محلی (1 کیلوگرم)13
فیله مرغ (1 کیلوگرم)13.43
گوشت گاو (1 کیلوگرم)15.27
یک پاکت سیگار (Marlboro)15

هزینه اجاره و خرید مسکن در کانادا

هزینه خرید خانه یا اجاره خانه در کانادا به متراژ، موقعیت مکانی، قدمت و وضعیت خانه یا آپارتمان بستگی دارد. این هزینه از استانی به استان دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

 

اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره خانه یا آپارتمان برای طولانی مدت گزینه خوبی برای مهاجران است، چرا که تعهد دائمی وجود ندارد و گاهی اوقات ارزان‌تر از خرید ملک است. در کنار هزینه اجاره، هزینه مبله و وسایل ضروری را هم در نظر بگیرید. خانه های اجاره‌ای معمولا مبله نیستند. اگر حیوان خانگی دارید، برای این کار بودجه در نظر بگیرید؛ زیرا ممکن است برخی از صاحب‌خانه‌ها از شما بخواهند که هزینه اضافی بپردازید.

بر اساس گزارش شرکت مسکن کانادا (CMHC) هزینه اجاره‌بها در مناطق شهری در مقایسه با مناطق کم‌جمعیت یا درحال‌توسعه بیشتر است. متوسط ​​​​قیمت اجاره در استان‌های مختلف متفاوت است و پیش‌بینی می‌شود این قیمت افزایش یابد.

آپارتمان

میانگین هزینه در ماه (دلار کانادا)

یک خوابه در مرکز شهر1,363
یک خوابه اطراف شهر1,139
سه خوابه در مرکز شهر2,199
سه خوابه اطراف شهر1,871

 

شرایط اجاره خانه در کانادا
بهترین شهرهای کانادا جهت خرید خانه برای افراد مجرد
اپلیکیشن ها و وب سایت های خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا

اگر قصد دارید به‌عنوان یک خارجی در کانادا خانه بخرید، خبر خوب این است که این کشور هیچ محدودیتی برای افراد غیر مقیمی که مایل به خرید ملک هستند، ندارد. هر شخصی از هر کشوری می‌تواند هر خانه‌ای که دوست دارد بخرد.

البته قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا در مقایسه با شهرهای حومه یا مناطق روستایی بالاتر است. از سال 2018، گران‌ترین خانه‌ها در کانادا در سواحل غربی ونکوور (Vancouver) و بریتیش کلمبیا (British Columbia) یافت می‌شوند، درحالی‌که ارزان‌ترین خانه‌ها در استان‌هایی مانند منیتوبا (Manitoba) و جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) هستند.

 

نوع آپارتمان

هزینه هر متر مربع (دلارکانادا)

آپارتمان در مرکز شهر5,995
آپارتمان خارج از مرکز4,446

هزینه حمل‌ونقل در کانادا

پس از کشور روسیه، کانادا رتبه دوم را از لحاظ مساحت در میان بزرگ‌ترین کشورهای جهان دارد. طبیعی است که برای جابه‌جایی در این مساحت استفاده از وسایل نقلیه یک ضرورت است. بسیاری از کانادایی‌ها ماشین دارند، که نگهداری پرداخت بیمه و نگه‌داشتن آن در شرایط کار کمی هزینه‌بر است.

اکثر ساکنان کانادا از وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه یا پیاده‌روی استفاده می‌کنند. هزینه حمل‌ونقل عمومی در کانادا کمی گران است. هزینه بستگی به شهرداری شهری که ساکن هستید دارد. به‌عنوان‌مثال، کرایه معمولی مترو در تورنتو حدود 3.25 دلار است که با پول نقد، بلیت یا یک کارت ماهانه مانند PRESTO Card پرداخت می‌شود.

انواع حمل و نقل در کانادا

هزینه (دلار کانادا)

هزینه رفت وآمد با وسایل نقلیه عمومی3.20
هزینه ماهانه رفت وآمد با وسایل نقلیه عمومی90
هزینه رفت و آمد با تاکسی (به ازای هر کیلومتر 2 دلار اضافه می‌شود)4
بنزین (1 لیتر)1.23
Volkswagen Golf 1.4 90 KW Trendline (یا ماشین جدید معادل)26,000
تویوتا کرولا سدان 1.6 لیتری 97 کیلووات Comfort (یا مشابه خودروی جدید)24809
حمل ونقل عمومی در کانادا
اوبر Uber در کانادا
شرایط خرید خودرو در کانادا

هزینه آب و برق و گاز

 

نوع خدمات

هزینه (دلار کانادا)

برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله (ماهانه برای آپارتمان 85 مترمربعی )166.68
تعرفه هر دقیقه تلفن همراه0.34
اینترنت ADSL79.81

 

هزینه تفریحات و سرگرمی در کانادا

 

ورزش و تفریحات در کانادا

هزینه (دلار کانادا)

باشگاه بدنسازی (هزینه ماهانه برای هر بزرگسال)51.86
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته)20.68
بلیط سینما14

میزان درآمد در کانادا

تا این جای مقاله اطلاعاتی را درباره مخارج زندگی در کانادا در حوزه‌های مختلف به دست آوردید. اگر قصد مهاجرت به کانادا و اقامت در هر کدام از استان‌های این کشور را دارید، بهتر است در کنار تمام این هزینه‌هایی که هر شخصی ماهانه خواهد داشت، میزان درآمد تقریبی را هم بدانید تا درنهایت برآورد بهتری درباره هزینه هایتان در آینده داشته باشید.

حداقل درآمدماهانه

میانگین درآمد ماهانه

حداکثر درآمد ماهانه

2,359 دلار کانادا3,413 دلار کانادا6,820 دلار کانادا

نام استان

متوسط درآمد ماهانه(دلار کانادا)

آلبرتا72500
انتاریو66600
بریتیش کلمبیا65700
کانادا62900
ساسکاچوان62700
مانیتوبا61300
جزیره پرنس ادوارد60300
نیوفاندلند و لابرادور56500
نیوبرانزویک56400
نوا اسکوشیا53300
کبک55600

 

هزینه زندگی در کانادا از فاکتورهای مهمی است که قبل از مهاجرت، باید آن را در نظر گیرید. در این مقاله هزینه زندگی یک شخص مجرد و متاهل، و همینطور مخارج زندگی در زمینه حمل و نقل، مسکن، خورد و خوراک، تفریحات و بقیه موارد در کشور کانادا، بررسی شد.
این هزینه به تفکیک استان‌های کانادا بررسی شد و با درآمد ماهانه شخص هم مقایسه شد. با این آمار می‌توانید ببینید که هزینه زندگی در کشوری مانند کانادا آنقدرها هم بالا نیست. با مقایسه مخارج زندگی در کانادا باسایر کشورها می‌توان کانادا را حتی جز کشورهای پیشرفته ارزان در نظر گرفت.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا