شرایط اجاره خانه در کانادا

زمان مطالعه: 15 دقیقه

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، تهیه یک محل سکونت مناسب با هزینه های منطقی خواهد بود. برای اجاره خانه در کانادا روش های مختلفی وجود دارد، متقاضیان اجاره خانه در کانادا علاوه بر استفاده از خدمات مشاورین املاک می توانند از آگهی های موجود در سایت های مختلف اینترنتی نیز استفاده نمایند.به طور کلی بخش اعظمی از مخارج زندگی در کانادا به هزینه های اجاره مسکن اختصاص دارد. 

از این رو میزان اجاره بهای مسکن، نوع قرارداد، امکانات و موقعیت مکانی ملک بسیار حائز اهمیت می باشد. از سوی دیگر برخی از خانه ها به صورت مبله و برخی بدون وسایل اجاره داده می شود.

خانه های مبله معمولاً برای دانشجویان یا افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در کانادا را دارند به عنوان یک گزینه مناسب جهت سکونت محسوب می شود.هزینه های اجاره بهای مسکن در کانادا با مواردی نظیر شهر مورد نظر، متریال ساختمان، نوع ساخت، امکانات و متراژ ملک و… ارتباط مستقیم خواهد داشت. از این رو افراد می توانند با توجه به بودجه و شرایط فردی ملک مورد نظر برای اجاره را پیدا کنند.

قوانین اجاره خانه در کانادا

قوانین اجاره ملک در ایالات های کانادا کمی متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال در برخی از ایالت های کانادا اجاره ۱ ماه منزل به عنوان رهن (پول پیش دریافت می شود) ولی در برخی از ایالت های کانادا دریافت رهن (پول پیش) کلاً ممنوع خواهد بود. از این رو معمولاً در اغلب موارد جای نگرانی برای پرداخت پول پیش وجود ندارد.

معمولاً در اغلب ایالت های کانادا صاحب خانه جهت اطمینان از توانایی پرداخت اجاره بهای منزل توسط مستاجر می تواند از مستاجر درخواست رفرنس، کردیت و کسب اطلاعات از میزان درآمد ماهیانه مستاجر را ارائه نماید.

از این رو مستاجر با ارائه مدارک مربوطه می بایست اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های اجاره بهای مسکن را دارد. لازم به ذکر است اجاره نامه می بایست کاملاً با قوانین اجاره ملک مسکونی (RTA) مغایرت داشته باشد در غیر اینصورت اجاره نامه از اعتبار قانونی برخوردار نخواهد بود.

توجه داشته باشید هنگام عقد قرارداد اجاره منزل در کانادا تمامی مفاد قرارداد را با دقت مطالعه فرمایید، یا اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید از یک مشاور املاک مطمئن در کانادا استفاده نمایید. به طور کلی مواردی که معمولاً در قرارداد اجاره خانه در کانادا ذکر می شود، شامل موارد ذیل خواهد بود.

مدت زمان اجاره نامه (معمولاً ۱۲ ماه)

میزان اجاره ماهانه

میزان و زمان افزایش احتمالی اجاره

چه مواردی در اجاره لحاظ شده‌اند (به عنوان مثال، هزینه‌های شارژ، پارکینگ و غیره)

همانگونه که ذکر گردید در برخی از موارد مستاجر می بایست با ارائه مدارک مربوطه اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های اجاره بهای مسکن را دارد، از این رو امکان دارد صاحب خانه مدارک مختلفی را در این راستا از مستاجر بخواهد، که این مدارک به شرح زیر می باشد:

 

1.اطلاعات کلی در مورد محل زندگی قبلی و کار شما

2.نامه ای از سوی کارفرما یا محل کار فرد که درآمد سالانه وی در آن ذکر شده است.

3.نامه بانکی که نشان می‌دهد متقاضی پول کافی برای پرداخت اجاره چند ماه را دارد یا حاوی اطلاعات مرتبط با کردیت فرد باشد.

4.ضامن (فردی که تضمین می‌کند در صورتی که اجاره را نپردازید، یا از شهر و کشور خارج شوید، اجاره خانه آپارتمان را 

پرداخت خواهد کرد)

5.رفرنس (اسامی و اطلاعات تماس افرادی که شما را می‌شناسند و می‌توانند تأیید کنند که شما مستأجر خوبی هستید، به عنوان مثال، صاحب خانه‌های قبلی یا دوستان)

6.امکانات متداول خانه های اجاره ای در کانادا

امکانات متداول خانه های اجاره ای در کانادا

برای اجاره خانه در کانادا گزینه های متنوعی وجود دارد، در واقع امکانات منزل مسکونی هرچه بیشتر باشد، هزینه اجاره بها نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر امکانات، موقعیت مکانی ملک، متریال استفاده شده در ساخت، متراژ و … نیز از عوامل تاثیرگذار در میزان اجاره بهای ملک خواهد بود.

 

انواع خانه های اجاره ای در کانادا شامل آپارتمان، خانه ویلایی، خانه های ۲ یا ۳ واحدی، مجموعه های مسکونی سوئیت مانند و ردیفی، اتاق، خانه های اشتراکی و… می باشد.

با توجه به تنوع املاک موجود در کانادا، متقاضیان اجاره خانه در کانادا می توانند با توجه به شرایط و سرمایه شخصی بهترین گزینه را انتخاب نمایند. برخی از خانه های اجاره ای در کانادا به صورت مبله اجاره داده میشوند، این خانه ها از کلیه امکانات و وسایل منزل برخوردار می باشند. ولی در برخی از خانه ها سرویس حمام و دستشویی یا آشپزخانه مشترک می باشد.

معمولاً خانه های اشتراکی بهترین گزینه برای افراد مجرد خواهد بود، چرا که هزینه های اجاره بهای این نوع خانه ها نسبت به سایر گزینه ها بسیار مقرون به صرفه می باشد، در بین کلیه خانه های اجاره ای موجود در کانادا آپارتمان طرفداران بیشتری دارد. آپارتمان های در کانادا شامل واحدهای ۱ خوابه، ۲ خوابه و ۳ خوابه می باشد. و با توجه به امکاناتی که آپارتمان ها دارند، گزینه بسیار به صرفه برای خانواده ها خواهند بود. به طور کلی امکانات اصلی اغلب خانه های اجاره ای در کانادا به شرح زیر می باشد:

آشپزخانه

سرویس حمام و دستشویی

پارکینگ (در صورت ثبت در قرارداد)

سیستم سرمایشی و گرمایشی

وسایل زندگی به صورت کامل (فقط برای خانه های مبله)

کرایه مسکن در کانادا به صورت حضوری

یکی از روش های پیدا کردن خانه اجاره در کانادا مراجعه حضوری به مشاورین املاک یا مالکین خانه های اجاره ای خواهد بود، از سوی دیگر اغلب خانه های موجود برای اجاره در کانادا در اختیاری شرکت هایی می باشد که در این زمینه فعالیت دارند،

از این رو افراد می توانند با مراجعه به شرکت های مورد نظر برای اجاره خانه در کانادا اقدام نمایند.علاوه بر مراجعه حضوری متقاضیان اجاره خانه در کانادا می توانند از طریق سایت های اجاره خانه، گروه های فیسبوک یا دوستان و آشنایان خود که مدت بیشتری در کانادا اقامت داشتند برای اجاره خانه مورد نظر اقدام نمایند.

نکات مهم و قابل توجه برای اجاره خانه در کانادا

برای اجاره خانه در کانادا علاوه بر اطمینان از عقد قرارداد به صورت قانونی، به موارد مهم دیگری نیز باید توجه داشت.

یکی از مهم ترین موارد هزینه های ماهانه سیستم گرمایشی و برق ساختمان خواهد بود.

در برخی از موارد هزینه های ماهانه موارد مصرفی ساختمان به عهده مالک می باشد و در برخی از قراردادها پرداخت این هزینه ها به عهده مستاجر خواهد بود.

به طور کلی متقاضیان اجاره خانه در کانادا می بایست به موارد ذیل توجه داشته باشند.

  • دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل شهری (مترو، اتوبوس، تاکسی و…)
  • دسترسی آسان به مراکز درمانی و مرکز خرید
  • امکانات و خدمات ملک مورد نظر (ماشین های لباسشویی، خشک کن، نگهبان و…)
  • بررسی شیرآلات سرویس ها، سیستم گرمایشی و سرمایشی و ظاهر آپارتمان در هنگام تحویل خانه

سایت‌های اجاره خانه در کانادا

سایت VIEW IT

این جستجوگر هوشمند، با امکان جستجو از طریق فیلترهای شرکت‌های اجاره، محله، قیمت و اولویت‌های نوع اقامت به یک گزینه آنلاین آسان برای جستجو تبدیل‌شده است. اکثر فهرست‌ها با عکس هستند و سایت امکان ذخیره جستجوها و دریافت اعلان های ایمیل را فراهم می‌کند.

سایت PADMAPPER

طراحی بر پایه نقشه این سایت واقعاً به جستجوی شما در پیدا کردن آپارتمان در محله‌های مختلف کمک می‌کند. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس تعداد اتاق‌ها، قیمت و نوع محل اقامت آپارتمان‌ها را فیلتر کنید.

سایت TORONTO RENTALS

فیلترهای جستجو بر اساس محدوده قیمت، نوع ملک، اتاق‌خواب‌ها، حمام‌ها، مبله / غیر مبله و حتی دوستدار حیوانات خانگی بودن در دسترس هستند. در این سایت شما می‌توانید صدها واحد را به‌صورت لیست یا فرمت نقشه جستجو کنید.

سایت BUNZ HOME ZONE

هرچند که به‌خودی‌خود این‌یک وب‌سایت اجاره نیست اما این گروه فیس‌بوک مکانی عالی برای پیدا کردن آپارتمان است. درخواست برای ورود به گروه و آماده شدن برای بمباران شدن با فهرست‌های مختلف در دسترس است. زمانی که شما مواردی که دوست دارید را انتخاب می‌کنید پیام مستقیم از آگهی اعلان‌شده دریافت می‌کنید.

سایت RENT SEEKER

این وب‌سایت نه‌تنها آپارتمان اجاره‌ای و انواع مختلف واحدها در تورنتو را نشان می‌دهد بلکه سه مورد از جزئیات هر واحدی که شما جستجو می‌کنید را برجسته می‌کند از طریق عکس، نقشه آپارتمان و دیگر جزئیات، انتخاب‌های مورد علاقه خود را جستجو کنید.

سایت WALK SCORE

چیزی که این وب‌سایت را از دیگر وب‌سایت‌ها متمایز می‌کند این است که می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف آپارتمان پیدا کنید. جستجوی آپارتمان بر اساس زمان رفت‌وبرگشت، میزان پیاده‌روی، فاصله تا وسایل حمل‌ونقل عمومی و محله‌های مورد درخواست امکان‌پذیر است.

سایت REALTORS

اگر به دنبال آپارتمان در بنگاه‌های معاملات ملکی هستید ممکن است آن‌ها این وب‌سایت را معرفی کنند. خانه رویایی خود را محدود جستجو با اولویت‌ها، بودجه، اتاق‌ها، حمام‌ها و عمر ساختمان پیدا کنید. روش‌های زیادی برای یافتن خانه یا آپارتمان برای اجاره وجود دارد. شما می‌توانیداز دوستان خود بپرسید و تبلیغات طبقه‌بندی‌شده را در روزنامه‌ها- مراکز اجتماع- تابلوهای اعلانات در مغازه‌ها- تبلیغات طبقه‌بندی‌شده آنلاین را بررسی کنید به وب‌سایت‌های آژانس اجاره مراجعه کنید از یک سازمان خدماتی که دارای مهاجرت هستند، کمک بخواهید.

 

به محلات مراجعه کرده و به دنبال علائم “برای اجاره” در خانه یا ساختمان باشید.قبل از بازدید از مکانی که ممکن است بخواهید آن را اجاره کنید، یک چک‌لیست از سوالاتی را که ممکن است بخواهید از صاحب‌خانه یا سرپرست بپرسید، تهیه کنید. در کانادا، صاحب‌خانه‌ها می‌توانند از کارها یا صاحب‌خانه قبلی در مورد شما سؤال بپرسند که می‌تواند تایید کند آیا شما مستأجر خوبی هستید.

امضای اجاره خانه

وقتی موافقت می‌کنید مکانی را اجاره کنید، شما و صاحب‌خانه باید اجاره‌نامه امضا کنید. اجاره‌نامه یک قرارداد اجاره کتبی است که هر آنچه را که شما و صاحب‌خانه خود با آن موافقت کرده‌اید بیان می‌کند. این‌یک سند قانونی است، بنابراین مطمئن شوید که هر کلمه را می‌خوانید و درک می‌کنید. یک صاحب‌خانه ممکن است هنگام امضای اجاره‌نامه از شما درخواست سپرده اجاره کند. اگر اجاره را پرداخت نکنید یا به خانه آسیب برسانید، صاحب‌خانه برای تأمین هزینه‌ها از سپرده استفاده می‌کند. هنگام تخلیه خانه، صاحب‌خانه یا مبلغی را به شما واریز می‌کند یا از آن برای پرداخت آخرین ماه اجاره خود استفاده می‌کند.

پرداخت اجاره

معمولاً در روز اول هر ماه باید اجاره را به صاحب‌خانه، سرپرست یا مدیر دارایی خود بپردازید. می‌توانید اجاره خود را پرداخت کنید:(به صورت نقدی) (چک تاریخ دار)

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها درخواست 12 چک با تاریخ اول هر ماه برای 12 ماه آینده دارند. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها برای ماه اول و آخرین ماه از شما درخواست تأییدیه می‌کنند. حتماً از صاحب‌خانه خود رسید دریافت کنید و آن را به‌عنوان اثبات پرداخت نگه‌دارید. در بعضی از مکان‌ها، اجاره شما ممکن است شامل برخی یا تمام خدمات شما باشد. اگر آن‌ها جزوی از اجاره شما نیستند، باید خود این قبض‌ها را پرداخت کنید.

 

 در بیشتر مناطق، صاحب‌خانه شما قبل از افزایش اجاره شما، باید 90 روز قبل به شما اعلام کند. معمولاً صاحب‌خانه‌ها می‌توانند اجاره شما را فقط سالی یک‌بار افزایش دهند. قبل از تخلیه آپارتمان، باید دو یا سه ماه زودتر به صاحب‌خانه خود اطلاع دهید البته این به استان یا قلمرویی که شما در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. واحد اجاره را در همان شرایطی قرار دهید که هنگام ورود به آنجا نقل‌مکان کردید. صاحب‌خانه معمولاً از مبلغ سپرده خود برای پرداخت ماه آخر زندگی در واحد اجاره خود استفاده می‌کند. اگر این کار را نکنید، صاحب‌خانه ممکن است از سپرده برای تامین خسارات احتمالی استفاده کند. استثنائاتی وجود دارد:به طور مثال:

کبک: صاحب‌خانه‌ها نمی‌توانند اجاره ماه گذشته یا پول دیگری را جدا از اجاره ماه اول بگیرند.

انتاریو: صاحب‌خانه‌ها نمی‌توانند از اجاره ماه گذشته برای تعمیر خسارت از اجاره استفاده کنند.

قبل از اجاره چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟

قبل از اجاره بهتر است هزینه‌ها را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک آپارتمان یا حتی یک اتاق را اجاره کنید. دانستن هزینه‌های اجاره قبل از زمان به شما کمک می‌کند تا یک بودجه واقع‌بینانه تهیه کنید. به‌جای اجاره، ممکن است در فکر خرید خانه باشید. تصمیم‌گیری در مورد اجاره یا خرید خانه بستگی به نیاز و شرایط مالی شما دارد. اگر اجاره را انتخاب کردید، ممکن است نیازی به پرداخت هزینه‌های زیر نباشید:

هزینه‌های نماینده املاک و مستغلات

مالیات بر مستغلات

هزینه‌های نگهداری خانه

آب و برق (اگر در اجاره گنجانده‌شده است)

برخی از مزایای دیگر اجاره شامل موارد زیر است:

هیچ تعهدی طولانی‌مدت وجود ندارد و اگر چیزی خراب شود و شما مسئولیت‌پذیر نباشید، یک سرپرست یا صاحب‌خانه معمولاً ترتیب جایگزینی یا تعمیر آن را می‌دهد.اگر سابقه اعتباری ندارید یا مشکل اعتباری دارید، ممکن است صاحب‌خانه از شما ضامن بخواهد. ضامن معمولاً والد یا سرپرست باسابقه اعتبار خوبی است.

ضامن موافقت می‌کند اگر قادر به پرداخت اجاره خود نباشید، مبلغی را برای شما پرداخت می‌کند. هزینه اجاره متناسب با بودجه هزینه بالا برای اجاره ممکن است پوشش دادن سایر هزینه‌های شما یا پس‌انداز برنامه‌های آینده را دشوار کند.

به‌طورکلی، هزینه اجاره شما و هزینه‌های مربوط به خانواده نباید بیشتر از 35٪ از درآمد ناخالص خانوار شما باشد. درآمد ناخالص خانوار شما تمام درآمدی است که قبل از مالیات و کسر دریافت می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر پرداخت ناخالص شما 4000 دلار در ماه است، هزینه‌های مسکن خود را به 1400 دلار در ماه محدود کنید.

ارزان‌ترین مکان برای زندگی در کانادا

از میان شهرهای بزرگ کانادا، مونترال، QC ارزان‌ترین شهر بزرگ کانادا برای اجاره است. قیمت متوسط ​​اجاره یک‌ماهه در دومین شهر کانادا هنوز هم زیر 1000 دلار است و در صورت اشتراک مسکن نیز بسیار کمتر است. این مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا مطلوب است. سایر شهرهای کوچک‌تر در کبک، مانند کبک سیتی و گاتینو، برای اجاره، از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار هستند. داده‌های آن‌ها همچنین روشن می‌کند که درحالی‌که انتاریو در گران‌ترین شهرهای کانادا برای اجاره است، اما اجاره خانه برخی از ارزان‌ترین ها نیز هست. کانادایی‌ها که به دنبال اجاره ارزان‌تر هستند باید به شهرهای کوچک‌تر در انتاریو و کبک مراجعه کنند.

تازه‌واردان کانادا که به دنبال خانه اجاره‌ای ارزان‌قیمت هستند ممکن است به شهرهای کوچک‌تر انتاریو و کبک مراجعه کنند.

هزینه اجاره خانه در کانادا

شاید سوال شما قبل از ورود به کانادا این است که اجاره‌بهای خانه در کانادا چقدر است؟

در کشوری به‌اندازه کانادا بزرگ و متنوع، پاسخ به این سؤال دشوار است. از ماه مه، 2020، Rentseeker.ca نشان می‌دهد که هزینه اجاره در محبوب‌ترین شهرهای کانادا می‌تواند متفاوت باشد.

به‌عنوان‌مثال، یک آپارتمان خوب 1 خوابه در شهر ادمونتون احتمالاً کمتر از 1000 دلار در ماه هزینه دارد، اما در ونکوور شما برای یک آپارتمان 1 خوابه در شهر بیش از 2،000 دلار در نظر دارید. در بین این محدوده‌ها ممکن است بدانید که کالگری، مونترال و همیلتون قیمت‌های پایین‌تری دارند، درحالی‌که اتاوا و تورنتو گران‌تر هستند، به‌ویژه که بازار اجاره تورنتو در طی سال‌های اخیر گران‌تر شده است.

 گزارش اجاره ملی توسط Rentals.ca نشان می‌دهد که 12 شهر برتر گران‌قیمت در اجاره، همه در انتاریو و B.C هستند. شاید جای تعجب نباشد که تورنتو و ونکوور در صدر این لیست هستند.

با توجه به هزینه مقایسه سایت زندگی Numbeo – که ما به شما توصیه می‌کنیم قبل و بعد از رسیدن به کانادا به آن‌ها مراجعه کنید – اجاره آپارتمان‌های یک‌خوابه در مرکز شهر تورنتو و ونکوور اکنون 2،000 دلار در ماه هستند؛ بنابراین ممکن است شما نیاز به سازش در برخی زمینه‌ها داشته باشید. شاید یک محله مقرون‌به‌صرفه تر در خارج از مرکز شهر با پیوندهای حمل‌ونقل عمومی خوب وجود داشته باشد.

 

میانگین اجاره مسکن دو خوابه در شهرهای اصلی کانادا:

کلگری ۱۱۴۸ دلار

هالیفاکس ۸۳۳ دلار

همیلتون ۸۳۶ دلار

مونترال ۶۵۹ دلار

اتاوا ۹۹۵ دلار

کبک سینی ۶۵۳ دلار

تورنتو ۱۰۹۵ دلار

ونکوور ۱۱۲۴ دلار

وینی پگ ۷۶۹ دلار

نتیجه گیری

کانادا با توجه به شرایط اقتصادی ایده آل، امکانات آموزشی و رفاهی مناسب، ثبات سیاسی و اقتصادی، امنیت و… از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار می باشد،بنابراین هیچگونه جای تعجبی ندارد که امروزه کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می شود.البته طی سالهای اخیر افزایش چشمگیر آمار مهاجرت به کانادا باعث افزایش قیمت اجاره خانه در اغلب شهرهای کانادا خصوصاً شهرهای مهمی نظیر تورنتو، ونکوور، مونترال و… شده است. اما با این وجود جای نگرانی وجود ندارد و شما می توانید گزینه های مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا