گواهی عدم سو پیشینه

زمان مطالعه: 10 دقیقه

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه یکی دیگر از موارد مهمی است که برای مهاجرت به کانادا به آن نیاز دارید و در زمان سابمیت حتما باید آن را ارائه دهید .

چند نکته که بهتر است بدانید :

⭕️ گواهی عدم سو پیشینه ای که شما دریافت می کنید با متن فارسی تایپ شده است پس قدم اول این است که مانند هر مدرک غیر انگلیسی دیگر توسط داراترجمه به انگلیسی ترجمه شود البته ارائه اسکن اصل فارسی این مدرک اهمیت بسیاری دارد .تنها وجه تمایز اصل و کپی این مدرک، مهر آبی رنگ آن است. دقت نمایید در هنگام تحویل گرفتن آن، این مهر برر روی گواهی عدم سوء پیشینه وجود داشته باشد

⭕️ این گواهی برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده (همسر و فرزندان) باید ارائه شود .

⭕️ برای تمام کشورهایی که 6 ماه و یا بیشتر در آن سکونت داشتید، لازم است تا این گواهی را ارائه دهید.

⭕️ گواهی کشور فعلی که ارائه می دهید نباید در زمان سابمیت از 6 ماه قدیمیتر باشد .( لازم به ذکر است که دارالترجمه ها تنها گواهی هایی که کمتر از یک ماه از زمان صدورشان می گذرد را ترجمه می کنند)
برای کشورهای دیگری که قبلا در آن سکونت داشتید، این گواهی باید پس از آخرین باری که آنجا بودید صادر شده باشد

⭕️ در اخر برای دریافت این گواهی کافیست به نزدیکترین شعبه پلیس + 10 مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه ها و انگشت نگاری برگه ای به عنوان رسید به شما تحویل داده می شود .بعد از مدت زمان حدود 20 روز به ادرسی که داده اید از طریق پست ارسال می شود .

چرا افسران مهاجرت گواهی عدم سو پیشینه می خواهند؟

در واقع، اگر مایل به مهاجرت به کانادا هستید، از شما انتظار می رود که شخصیت خوبی داشته باشید و طبق استانداردهای شخصیت، مورد قضاوت قرار بگیرید. از این رو، گواهی عدم سو پیشینه برای رعایت استانداردهای شخصیت اغلب مورد نیاز است.

واضح است که این سند در درخواست مهاجرت شما مهم است زیرا ثابت می کند که شما در هیچ فعالیت مجرمانه ای شرکت نداشته اید. علاوه بر این، این گواهی به مقامات مهاجرت کمک می کند تا افراد مجرم را از مجموعه متقاضیان خود حذف کنند.

مدت اعتبار گواهی عدم سو پیشینه چقدر است؟

اگر گواهی عدم سو پیشینه مربوط به کشوری است که در حال حاضر در آن زندگی می کنید، باید ظرف شش ماه قبل از تاریخ ارسال درخواست خود صادر شده باشد اما اگر گواهی برای هر کشور دیگری باشد، باید پس از آخرین باری که شما برای شش ماه متوالی یا بیشتر در آن کشور اقامت داشته اید، صادر شده باشد.

نحوه دریافت گواهی عدم سو پیشینه در ایران

درخواست از داخل ایران

  1. در مرکز پلیس+10  درخواست دهید.
  2. با کپی و اصل مدارک به دفتر مراجعه کنید.
  3. طبق توصیه مقامات برای تکمیل مراحل درخواست عمل کنید.
  4. در صورت لزوم، باید هر گونه هزینه را طبق توصیه، پرداخت کنید.
  5. این درخواست توسط بخش مربوطه پردازش خواهد شد.
  6. این گواهی را می توانید پس از اطلاع رسانی از دفتری که شخصاً در آنجا درخواست کرده اید، دریافت کنید.

توجه داشته باشید: افراد غیر شهروند باید کارت اقامت ایرانی یا گذرنامه ایرانی خود را به یکی از دفاتر Alien Bureau ارائه دهند تا متقاضیان در هنگام مراجعه به مرکز پلیس +10 آن را به همراه مدارک خود ضمیمه کنند.

درخواست در خارج از ایران: مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری ایران

  1. شخصاً به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری خود مراجعه کنید (از لینک https://mfa.ir/portal/viewpage/4000 برای یافتن سفارت مورد نظر خود استفاده نمایید.).
  2. با دفتر تماس بگیرید و وقت ملاقات شخصی را تعیین کنید.
  3. در تاریخ مقرر با همراه داشتن تمامی مدارک به صورت اصلی و کپی آنها به دفتر مراجعه نمایید. سپس، طبق دستورالعمل های افسر برای پردازش درخواست خود دنبال کنید.
  4. درخواست شما پردازش شده و سپس صادر می شود.

مدارک کلی برای ثبت درخواست گواهی

  • هزینه های قابل اجرا
  • پاسپورت معتبر (اصل و کپی)
  • مدرک معتبر شهروندی (تذکره های مربوطه صادر شده توسط کشور مربوطه)
  • عکس سایز پاسپورت
  • مدارک اقامت قانونی (کپی پاسپورت نگهداری شده در مدت مذکور با مهر و مهر مربوطه)
  • شناسه ایمیل (برای برقراری ارتباط با مشکلات مربوط به درخواست شما مورد استفاده قرار می گیرد)
  • شماره تماس معتبر (متقاضی قابل ارتباط است).
  • آدرسی که گواهی باید به آن ارسال شود.
  • یک سند رسمی که هدف درخواست شما را بیان می کند که توسط طرف ذینفع ارائه شده است.

هزینه ها و زمان پردازش گواهی عدم سو پیشینه

هزینه ها برای تمبر و سایر الزامات بسته به شرایط و نوع درخواست شما متفاوت است. هزینه های به روز شده توسط مقامات مربوطه در حین درخواست ارائه می شود. زمان پردازش آن حداکثر 4 ماه است و با توجه به کشوری که در آن درخواست ثبت می شود، متفاوت است.

چه نوع سو پیشینه ای موجب رد درخواست ویزا می شود؟

پاسخ به این سوال به زبان ساده، یک “شاید” بزرگ است. این موضوع بستگی به جرم، زمان ارتکاب آن و مراحل قانونی که برای اثبات تغییر خود انجام داده اید دارد. به طور کلی، مقامات مهاجرت ویزای افرادی که در خارج از کانادا مرتکب جرم شده اند، در صورتی که جرایم در داخل کانادا قابل کیفرخواست یا مجازات باشد، رد می کنند. جرایمی که ممکن است منجر به رد ویزا شود شامل موارد زیر است، اما محدود به آنها نیست:

 

  • دزدی، از جمله دزدی از مغازه
  • تجاوز، از جمله تجاوز جنسی
  • رانندگی در حالت مستی (معروف به DUI یا DWI)
  • قاچاق و نگهداری مواد مخدر

اگر این جنایات را مرتکب شده باشید و افسر مهاجرت معتقد است که شما از اعمال خود پشیمان هستید، باز هم می توانید وارد کانادا شوید. این موضوع، به این معنی است که راه خود را تغییر داده اید و در صورت پذیرش در کانادا دیگر مرتکب هیچ جرمی نمی شوید. رایج ترین راه برای اثبات پشیمانی از یک جرم قابل مجازات این است که نشان دهید حداقل ده سال از آخرین جرم شما گذشته است. این شرایط خاص فقط در صورتی اعمال می شود که محکومیت شما نسبتاً جزئی باشد و هیچ جرم دیگری در سابقه شما وجود نداشته باشد.

اگر واجد شرایط بالا نیستید:

ممکن است واجد شرایط «توانبخشی فردی» باشید. شما می توانید برای بازپروری فردی 5 سال پس از پایان دوره محکومیت خود، درخواست دهید.

پرونده های توانبخشی فردی، نیاز به درخواست به مقامات مهاجرت دارند که رسیدگی به آن بیش از یک سال طول می کشد. یک افسر مهاجرت تعیین می کند که آیا احتمال ارتکاب جرم وجود دارد یا خیر و اگر از این امر راضی باشد، گواهینامه ای صادر می کند که نشان می دهد شما از اعمال خود پشیمان شده اید و راه را برای درخواست ویزای شما باز می کند زیرا افسران مهاجرت قدرت زیادی برای تصمیم گیری در مورد بازپروری فردی دارند.

افسر در ارزیابی درخواست توانبخشی موارد زیر را در نظر می گیرد:

 

  • ماهیت جرم: هم شدت و هم شرایط جرم می تواند بر قضاوت افسر مهاجرت تأثیر بگذارد.
  • زندگی خود را از جرم و جنایت پاک نموده اید: اگر بتوانید ثابت کنید که از زمان ارتکاب جرم خود به یک نیروی مثبت در جامعه خود تبدیل شده اید، احتمال بیشتری وجود دارد که درخواس توانبخشی شما پذیرفته شود.

درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان ساکن کانادا

عزیزانی که در کانادا سکونت دارند، برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه می‌بایست به صورت زیر اقدام نمایند:

  • مراجعه به مراکز پلیس محل سکونت و تهیه‌ی برگه‌ی اثر انگشت.
  • مراجعه به سامانه‌ی میخک یا ثنا (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی).
  • انتخاب نماد امور سجلات و درخواست گواهی نبود سابقه‌ی کیفری.
  • تکمیل اطلاعات درخواستی و بارگذاری مدارک مورد نیاز.
  • پرداخت هزینه‌های لازم.
  • دریافت اصل گواهی پس از گذشت مدت زمان درج‌شده در وب سایت(با به همراه داشتن اصل مدارک هویتی).

درخواست گواهی‌عدم سوء پیشنیه از سامانه ثنا قوه قضائیه

سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین راه دریافت گواهی‌عدم سوء پیشینه برای ایرانیان خارج از کشور، مخصوصا ایرانیان مقیم کانادا که ایران در این کشور کنسولگری هم ندارد، سامانه ثنا قوه قضائیه است.

 

سامانه ثنا چطور گواهی صادر می‌کند؟

تمام افرادی که در این سامانه فقط یک بار احراز هویت شده و ثبت نام شوند می‌توانند درخواست گواهی‌عدم سوء پیشنیه خود را هم به صورت آنلاین بدهند و در سامانه ثنا خارج از کشور نیز نتیجه را به صورت یک فایل پی دی اف دریافت کنند.

فرآیند ترجمه رسمی گواهی‌های صادره از سامانه ثنا

با توجه به این که گواهی‌های صادره یک فایل پی دی اف فارسی هستند برای تبدیل آن به نسخه فیزیکی و ترجمه آن معمولا به این دو روش اقدام می‌شود:

 

  • ترجمه و مهر دارالترجمه در ایران

فایل پی دی اف برای یک دفتر ترجمه رسمی ارسال می‌شود یا خانواده شخص به صورت حضوری به دارالترجمه رسمی مراجعه می‌کنند و بعد از تائید توسط مترجم رسمی ترجمه می‌شود. سپس این ترجمه را معمولا دفاتر ترجمه رسمی خود برای دادگستری و وزارت امورخارجه نیز ارسال می‌کنند و از هر کدام مهر این دو مرجع را هم دریافت می‌کنند. سپس نسخه چاپی ترجمه که حاوی این دو مهر به علاوه مهر مترجم رسمی است را به خانواده تحویل می‌دهند.

  • ترجمه گواهی‌عدم سوء پیشینه در کانادا

برخی از کاربران راهش به ما اطلاع دادند که ترجمه گواهی‌عدم سوء پیشنیه را در کانادا انجام داده‌اند و مورد پذیرش این کشور هم بوده است. به طور کلی پیشنهاد می‌شود در رابطه با تائید ترجمه‌های صادره در کانادا قبل از هر گونه اقدام از مراجع رسمی این کشور نسبت به تائید یاعدم تائید آن استعلام شود.

آیا گواهی عدم سو پیشینه برای ویزای همسر کانادا لازم است؟

هنگام ارسال درخواست خود برای ویزای همسر کانادا باید گواهی عدم سو پیشینه ارائه دهید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا