سیستم آموزشی کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

کشور کانادا از سیستم آموزشی مجهز و بسیار قوی بهره مند می باشد که به صورت استانی یا ایالتی مدیریت می شود . کلیات این سیستم آموزشی تحت نظارت دولت فدرال می باشد و تا حدود زیادی استاندار های آموزشی در همه استانها یکسان است اما در برخی از استان ها اختلاف های آموزشی ممکن است وجود داشته باشد . کانادا نیز مانند سایر کشور ها سیستم آموزشی خصوصی و دولتی وجود دارد قریب به 6 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور به سیستم آموزش تخصیص داده شده که به عبارتی کانادا در صدر کشورهای توسعه یافته در جهت تخصیص بودجه بخش آموزش قرار دارد.

لذا علاقمندان زیادی متقاضی ویزای تحصیلی این کشور هستند. علت این امر را می توان سیستم آموزشی منحصر به فرد و به روز آن برشمرد.
بنابرین علاقه مندان برای درخواست ویزای تحصیلی بهتر است به کارشناسان و مشاوران مجرب کانادا از ایران برای معرفی گزینه های برتر تحصیل مراجعه نمایند زیرا رشته ها و فرصت های بیشماری بنابر سابقه تحصیل و یا آینده شغلی قابل ارایه می باشد.


ویزاهای تحصیلی به دو دسته تقسیم می شود که به قرار زیر می باشد:

ویزای دانش آموزی کانادا:


از آنجایی که آموزش به دانش آموزان از بازه سنی 5 الی 18 ادامه دارد لذا تقسیم بندی سطوح آموزشی مدارس این کشور متغیر است. به گونه ای که دوره ابتدایی تا سطح 5 می باشد، دوره راهنمایی از سطح 6 الی 8 و در نهایت دوره متوسطه از سطح 9 الی 12 می باشد.
طبق قوانین مصوب دولت فدرال، هزینه تحصیل در مدارس دولتی برای دانش آموزان خارجی سالانه 10 تا 14 هزار دلار است که بر اساس هر ایالت متفاوت می باشد کمترین رقم در پرنس ادوارد به میزان 10 هزار دلار و بیشترین رقم د رحال حاضر اونتاریو و بریتیش کلمبیا با 14500 دلار سالیانه می باشد و هزینه مدارس خصوصی رقم بالاتری خواهد داشت و تا 2 برابر دولتی قابل رویت است .


ویزای دانشجویی کانادا:

تحصیلات تکمیلی کانادا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خلاصه می شود. وجود دانشگاه های بین المللی متعدد در سطح شهرهای مختلف کانادا، مسئله تحصیلات تکمیلی در کانادا را حائز اهمیت کرده است.
مدارک اخذ شده از دانشگاه های کانادا، معادل سازی شده و به رسمیت شناخته می شود. در شرایط کمبود نیروی انسانی و مجرب برای بازار کار، افراد ترجیح می دهند دوره های مهارت آموزی را در موسسات فنی طی کنند و پس از کسب مهارت لازم از این طریق وارد عرصه کار شوند. هزینه های دوره های کالج از 10 هزار دلار شروع و تا 20 هزار دلار در هر استان متغییر است . هزینه های دوره کارشناسی بر اساس رتبه دانشگاه و رنکینگ ان از 18 هزار دلار در دانشگاه ترنت دراونتاریو آغاز و به 57 هزار دلار در دانشگاه تورنتو ختم می شود ولی بطور معمول برای دوره های لیسانس هزینه حدود 20 هزار دلار را بطور میانگین باید در نظر گرفت.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا