آشنایی با رشته مامایی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

آشنایی با رشته مامایی

🟠 توضیح اجمالی :

♥️ رشته مامایی از زیر مجموعه‌ های گروه علوم پزشکی و بهداشت است که با هدف تربیت کارشناسان متعهد در زمینه آموزش و خدمات مامایی صورت گرفته است تا فارغ التحصیلان این رشته بتوانند در جهت تامین سلامت مادران و کودکان جامعه قدم کنند.
♥️مامایی ( در شکل سنتی آن) یکی از قدیمی‌ترین مشاغل است. زیرا از قدیم، عده‌ای از زنان بودند که به دلیل تجربه بسیار و اطلاع‌ از داروهای گیاهی و تاثیرات آنها، به زنان دیگر کمک می‌کردند تا وضع حمل آسان‌تر و ایمن‌تری داشته باشند.

🟠 مسیر ورود به این رشته در کانادا برای مهاجران :

🟧 اشتغال در این رشته نیازمند مجوز استانی است یعنی فرد متقاضی باید در استانی که قصد اشتغال در آن را دارد به سازمان مربوطه (در انتاریو، کالج مامایی انتاریو) مراجعه کرده و برای دریافت اجازه کار درخواست دهد. این موضوع ارتباطی با مهاجر بودن یا نبودن فرد ندارد و اشتغال در این رشته بدون داشتن مجوز قانونی تبعات حقوقی دارد.

🟧 این رشته از جمله مشاغلی است که بدون داشتن مجوز خاص و ثبت‌نام در برنامه‌های ویژه‌ای که این کالج بسته به وضعیت متقاضی تعریف کرده، امکان اشتغال در آن ولو به صورت محدود وجود ندارد.

🟠 برنامه لیسانس مامایی :

🟧 دراین برنامه 4 ساله متقاضیان را جهت مراقبت از مادران در زمان بارداری، تولد فرزند و 6 هفته اول پس از تولد نوزاد با استفاده از ترکیب دانش تئوری و تجارب عملی آماده می سازد.

🟧 متقاضی از این برنامه تحصیلی-تحقیقاتی همه جانبه جهت آماده شدن برای شرکت در آزمون ثبت مامایی کانادا بهره می برد. متقاضیانی که موفق به گذر موفقیت آمیز در آزمون CMRE شوند مجوز ارسال تقاضا جهت ثبت گواهی مامایی خود در هر نقطه از کانادا را اخذ می نمایند.

🟠 شرح شغل شما به عنوان ماما به قرار زیر است:

🔶 ماماها قادرند تا به عنوان متخصصان غیر وابسته به مراکز درمانی کار خود را آغاز نمایند و یا با دیگر ماماها در مراکز درمانی خصوصی مشغول به کار گردند. مراقبت پیش و پس از زایمان و مراقبت از نوزاد در مراکز درمانی و یا منازل مراجعه کنندگان امکان پذیر است.
🔶 کار مراقبتی چه در بیمارستان ها، مراکز زایمان، منازل و یا به صورت مشارکتی در شبکه های مراقبتی اولیه امکان پذیر است.
🔶 مراقبت های پرستاری را بر اساس استانداردهای تأیید شده و شناخته شده در مامایی ، معالجه و مراقبت تعیین می کند.
🔶 این افراد، بیماران را مورد ارزیابی قرار داده و معاینات داخلی را نیز با همکاران فیزیوتراپ ترتیب می دهند.
🔶 وظایف این افراد شامل مراقبت، درمان و آموزش نکات پیش از زایمان و پس از آن به مراجعه کنندگان می باشد. این افراد نیازمند گواهی پرستار مامایی می باشند.

🟠 شما به عنوان یک ماما می بایست دارای شرایط زیر باشید :

🔶 داشتن استقامت فیزیکی بالا چرا که این شغل چه از نظر ذهنی و چه از نظر فیزیکی مقاومت بالایی می طلبد و قضاوت به موقع و مناسب داشته باشند.
🔶 ماماها ساعت های طولانی بدون برنامه ریزی مشغول به کار هستند که این مساله می تواند تمامی برنامه ریزی شخصی آنان را تحت تاثیر قرار دهد. شما می بایست اطمینان حاصل نمایید که می توانید 7 روز هفته و 24 ساعت روز را در اختیار مراجعه کنندگان خود باشید. این مساله به معنای خدمات رسانی همه روزه با کمترین میزان استراحت می باشد.
🔶 ممکن است مجبور به ملاقات والدین ( مراجعه کنندگان ) در خانه آنان و یا بیمارستان شوید و این مساله به معنای رفت و آمد بسیار به نقاط مختلف می باشد.

🟠 بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مامایی :

🔸 دانشگاه کبک
🔸 دانشگاه لورین
🔸 دانشگاه رایرسون
🔸 کالج دانشگاه شمال
🔸 دانشگاه مک مستر
🔸 دانشگاه مونت رویال
🔸 دانشگاه بریتیش کلمبیا

🟠 میزان تقاضا برای آن و دستمزد دریافتی ماماها :

🔶 وضعیت تقاضا در ده سال آینده به دلیل کمبود نیرو در این رشته بسیار مناسب و بالا می باشد.بهترین استان هایی که شرایط کاری برای این حوزه را میتوان مناسب دید ؛ استان های آنتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا را اشاره کرد.
🔶 ماماها پیمان کاران مستقلی هستند که می بایست خود به شخصه مسئولیت کار خود را بر عهده گیرند. این افراد تمامی مسئولیت کلینیک و از جمله بخش فیزیکی و همچنین مدیریت کارکنان را بر عهده دارند. با توجه به این موارد ماماها حداقل دستمزدشان 50 دلار ساعتی ؛ میانگین دستمزد 54 دلار و حداکثر دستمزد 60 دلار برای آنان میتوان نام برد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت و کار در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما

با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا