آغاز بکار برنامه مهاجرتی پایلوت کشاورزی-موادغذایی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
در نهایت از هم اکنون درخواست های برنامه پایلوت مهاجرتی کشاورزی- موادغذایی Agri-Food پذیرفته می شود.
این برنامه مهاجرتی آزمایشی کشاورزی برای رفع نیازهای کارفرمایان در بخش های فرآوری گوشت، قارچ و محصولات گلخانه ای، و پرورش دام در نظر گرفته شده است. افرادی که با ویزا موقت در کانادا هستند و در یکی از این بخش ها مشغول به کار می باشند، اکنون می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) طی سه سال آینده، سالیانه 2,750 نفر را به همراه خانواده از طریق این پایلوت خواهد پذیرفت. تقاضانامه ها از اکنون تا 14 می 2023 پذیرفته می شوند.
کارفرمایان کانادایی در حوزه کشاورزی- مواد غذایی از دولت فدرال درخواست کردند برای استخدام و نگاه داشتن نیروی کار مورد نیاز به آنان کمک کند. این پایلوت مهاجرتی قرار بود از اواخر مارس اجرا شود، اما به دلیل شیوع کرونا ویروس به تعویق افتاد. این طرح به کارگران خارجی موقت در بخش کشاورزی – مواد غذایی این شانس را می دهد تا برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.
از آنجایی که استان کبک سیستم مهاجرتی خود را دارد، این طرح شامل استان کبک نمی شود. گرچه، کارفرمایان کبکی که کارگر خارجی موقت استخدام می کنند می توانند از مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کانادا (LMIA) به صورت دو ساله، که بخشی از این طرح است استفاده کنند. آنان سپس می توانند برای اقامت دائم از کبک از طریق برنامه تجربه کبک (PEQ) درخواست دهند.
 
 
✔️ این پایلوت سه ساله به نگهداری کارگران خارجی غیرفصلی و با تجربه در صنایع غذایی و کشاورزی کانادا کمک می کند. دولت کانادا گفته است که این صنعت در سال 2018 ، بالغ بر 66.2 میلیارد دلار صادرات داشته است و از هر 8 شغل کانادا یک شغل در این صنعت وجود دارد؛ با این حال بخش هایی نظیر فراوری گوشت و تولید قارچ با مشکل پیدا کردن و نگهداری کارگران جدید روبرو هستند”.

✔️ گفتنی است این پایلوت مهاجرتی در پی سایر اقداماتی است که کانادا اخیرا برای فراهم کردن مسیر اقامت دائم برای کارگران خارجی موقتی ایجاد کرده است. از جمله این اقدامات می توان به برنامه های مخصوص پرستاران خانگی و تخصیص 2 هزار سهمیه برای کارگران خارجی موقت که مهارت های متوسط دارند اشاره نمود.

✔️ کشور کانادا با توجه به رویکرد خاص خود در حوزه صنایع کشاورزی و مواد غذایی در ناک های زیر اقدام به جذب نیروی ماهر می نماید. لازم به توضیح است که کارفرمایان این مشاغل از الزامات LMIA معاف می باشند.
 

🔶 مشاغل و صنایعی که مجاز به استفاده از این طرح می باشند:

صنعت تولید گوشت
قصابی
کشتارگاه صنعتی
سرپرست مزرعه و کارگران دام تخصصی
کارگران پردازش موادغذایی

تولیدات گلخانه ای، محل پرورش و فروش درخت و گلکاری، شامل تولید قارچ؛
سرپرست مزرعه و کارگران تخصصی
کارگران معمولی مزرعه
کارگران برداشت محصول
پرورش حیوانات به استثنای آبزیان
سرپرست مزرعه و کارگران تخصصی
کارگران معمولی مزرعه

بخش کشاورزی و مواد غذایی یک هشتم مشاغل را در کل کشور در اختیار دارد. در سال 2019، صادرات حوزه کشاورزی رکورد 67 میلیارد دلار را شکست.
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا