آب و هوای شهرهای مختلف کانادا

زمان مطالعه: 9 دقیقه

برخی از افراد معتقد هستند که کانادا تماما کشوری سردسیر است که دمای هوا در آن همواره در سرد ترین شرایط ممکن قرار دارد. حقیقت امر آن است که می توان گفت در برخی از مناطق کشور کانادا چنین اتفاقی رخ می دهد اما بسیاری از شهرهای این کشور در شرایط متعادل تری به سر می برند.

 

برخی از شهرهای کانادا از استاندارد های آب و هوایی خوبی برخوردار هستند و آب و هوای این شهر ها در وضعیت نسبتا متعادلی قرار دارد. بنابراین در صورتی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، پیش از هر مسئله ای بررسی های لازم در خصوص شرایط آب و هوایی شهری که قصد زندگی در آن را دارید را انجام دهید چرا که این مسئله می تواند شرایط زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

بیشتر مناطق پر جمعيت كانادا سالانه حدود 2000 (حدودا 250 روز در سال) ساعت از آفتاب برخوردارند. بیشتر این مناطق در 200 تا 300 کیلومتری مرز ایالات متحده آمریکا و کانادا قرار دارند. مناطق مرزی کانادا سيصد تا چهارصد ساعت بیشتر از آفتاب برخوردارند، در حالی که مناطق نزدیک ساحل شرقی (به عنوان مثال هالیفاکس ، نوا اسکوشیا) ، میزان تابش آفتاب به دليل وجود مه سالانه نزدیک 1700 تا 1800 ساعت است.

آب و هوای تورنتو

تورنتو داراي آب و هواي نيمه‌قاره‌اي با تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد مي‌باشد. كه البته وجود درياچه‌ي آنتوريا تأثير بسزايي در خنك شدن تابستان و گرمتر شدن زمستان اين استان دارد. علت وجود رطوبت در تابستان نيز همين درياچه مي‌باشد. با وجودي كه تورنتو به نسبت ساير استانهاي كانادا زمستان گرمتري دارد، با اين حال دربازه‌ زماني اواسط دسامبر (دی ماه) تا اواسط مارس(اسفند ماه) هوا به شدت سرد است.

بسياري از صنايع و كارخانجات كانادا و امريكا در اطراف درياچه‌ های “گريت” واقع شده‌اند. دود ناشي از اين كارخانجات يكي از مشكلات آنتورياي جنوبي مي‌باشد. آب و هواي آفتابي و گرم از مشخصه‌هاي استان تورنتو مي‌باشد.

آب و هوای اتاوا

اتاوا به نسبت در مناطق شمالی تر کانادا واقع شده است و همین امر دلیل زمستانهای سردتر این شهر شده است. برخلاف سایر شهرهای انتاریو، اتاوا در مناطق ساحلی دریاچه ی آنتوریا قرار ندارد. به همین علت این شهر دارای تابستان گرم و زمستان سرد می باشد. آب و هوای اتاوا نیمه قاره ای با تابستان گرم و مرطوب و زمستان بسیار سرد می باشد.

 فصل زمستان در اتاوا بسیار سرد میباشد. در 120 روز از سال بارش برف به بیش از 1cm می رسد. این رقم در تورنتو 65 روز است. همچنین عمق لایه ی برف در اتاوا به نسبت تورنتو بسیار بیشتر است. اتاوا، همانند سایر شهرهای آنتونیا، دارای آب و هوای آفتابی می باشد. در تابستان هوا بسیار گرم و آفتابی است. زمستانهای اتاوا به نسبت کلگری وینیپگ روزهای آفتابی کمتری دارد.

آب و هوای کلگری

کلگری شهری واقع در جنوب آلبرتا، دارای زمستانهای بسیار سردی (البته نه به سردی ادمونتون، پایتخت آلبرتا) است. در 88 روز از سال بارش برف به بیش از 1 cm میرسد. کلگری دارای آب و هوای آفتابی است، حتی در زمستان. در تابستان این شهر بارش بارانهای پراکنده است. بارش بارانهای پراکنده در این شهر موجب سرسبزی این شهر شده است. این شهر بادخیز دارای بادگیرهای طبیعی نیز می باشد. بادهای گرم و خشک در زمستان دمای این شهر را گاهی به 30 درجه هم میرساند.آب و هوای کلگری خشک است. گاهی شبهای تابستان این شهر سرد می باشد. با وجود روزهای آفتابی بسیار، معمولا این شهر دارای آب و هوای متغیر و تقریبا غیر قابل پیش بینی است.

آب و هوای ونکوور

برخلاف ساير شهرهاي كانادا، شهر ونكوور (بزرگترین شهر استان بریتیش کلمبیا) داراي زمستان ملايم و برف اندك مي‌باشد. هواي سردي كه از شرق كانادا وارد مي‌شود معمولا به شهر ونكوور كه در غرب كانادا واقع شده‌است نمیرسد. علت اين امر نيز وجود كوهها صخره‌ها در اطراف اين شهر مي‌باشد. تعجبي ندارد كه ونكوور به دليل قرار گرفتن در سواحل اقيانوس آرام گرمترين زمستان را در كشور كانادا دارد. 

 

در اين شهر در فصل زمستان تنها 10 روز قطر برف نشسته بر زمين به بيش از 1 cm مي‌رسد. اين در حالي است كه در تورنتو اين بازه‌ي زماني به 65 روز مي‌رسد. ونكوور يكي از مرطوب‌ترين و مه آلودترين شهرهاي كانادا است به طوري كه گاهي در زمستان چندين روز متوالي بارش باران وجود دارد. تابستان ونكوور نيز بسيار مرطوب، گرم و آفتابي مي‌باشد.

 

 برای بسیاری از مردم ، شهرهای ” اوکاناگان ولي ” و همینطور پنتيكتن واقع در استان بریتیش کلمبیا داراي بهترین آب و هوا در کانادا می باشد. در این شهرها زمستان ها سرد است ، اما کوتاه و بسیار خفیف تر از اغلب شهرهای دیگر کانادا و تابستان ها گرم و آفتابی است. پنتيكتن توسط کوه های راکی احاطه شده است و این کوه ها از پنتيكتن در مقابل باد هاي قطب شمال محافظت مي كنند. دمای بالاي تابستان پنتيكتن را دلپذیر تر از انتاریو كرده زيرا رطوبت تابستان “اوکاناگان ولي” کمتر از انتاریو است. 

آب و هوای هالیفاکس

هالیفاکس مرکز استان نوااسکوشیا است که به دليل قرار گرفتن در سواحل اقیانوس اطلس داراي آب و هواي معتدل تري است. البته در مقايسه با شهرهای دورتر از ساحل استان داراي زمستان سخت تر و تابستان خنك تري است. هالیفاکس داراي ، تابستان گرم و کوتاه و زمستان سرد است. آب و هوای هالیفاکس در طول سال متغیر است. در هالیفاکس بارش برف بیشتر از 1 سانتی متر در حدود 85 روز در هر سال دیده می شود. اين در حالي است كه اين ميزان برف در تورنتو 65 روز دیده می شود. بر خلاف ساير شهر هاي كانادا، هالیفاکس روزهاي آفتابي كمتري دارد. بيش از 100 روز از سال مه آلود است .بهترین آب و هوا در هالیفاکس اواسط تا اواخر تابستان است.

آب و هوای مونترال

 

آب و هوای مونترال شبیه اتاوا است، با این تفاوت که وزش باد كمتري دارد. مونترال دارای آب و هوای نیمه قاره ای با تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد است. بارش برف بیشتر از 1 سانتی متر در حدود 109 روز در سال است. مونترال در مقایسه با تورنتو بارش برف بيشتر است. مونترال داراي آب و هوا آفتابی است. تايستان ها معمولا گرم و آفتابی است.

 

 کبک

کبک، استان فرانسوی زبان کانادا، نیز متقاضیان خاص خود برای مهاجرت را میان ایرانیان دارد و یکی از مهم ترین شهرهای این استان، شهر مونترال است. آب و هوای این شهر نیمه قاره است و به همین دلیل تابستان ها گرم و مرطوب است اما زمستان های این شهر سرد هستند. این مسئله را زمانی می توان بهتر درک کرد که 109 روز از سال، عمق برف در این شهر بیشتر از 1 سانتی متر است.

 ادمونتون

ادمونتون زمستان های سردی را پشت سر میگذارد و فصل بارش در این شهر طولانی مدت است به طوری که در 141 روز از سال می توان انتظار داشت که عمق برف در این شهر به بیش از 1 سانتی متر برسد. شرایط آب و هوایی در ادمونتون بسیار متغیر است و همین مسئله پیش بینی آب و هوای ادمونتون را نیز دشوار کرده است. ماه های دسامبر و ژانویه بیشترین روز های برفی در ادمونتون را رقم می زنند با این وجود حجم بارش برف در ماه فوریه به اوج خود می رسد. از طرف دیگر می توان گفت که نیمی از فصل تابستان نیز بارش باران در این شهر رخ می دهد.

 وینیپگ

وینیپگ واقع در جنوب استان مانیتوبا داراي زمستانهای سرد است. وینیپگ داراي آب و هوای قاره ای با تابستان کوتاه و بسیار گرم و زمستان طولانی است. با وجود هوای سرد ، وینیپگ در میان آفتابی ترین شهرهای کانادا است و از آب و هوای آفتابی در تمام طول سال برخوردار است.

 در اين شهر بارش برف بیشتر از 1 سانتی متر در حدود 132 روز در سال دیده می شود. با وجود دمای پایین زمستان در وینیپگ در مقايسه با تورنتو ، افرادی که در وینیپگ زندگی می کنند ادعا می کنند سرماي زمستان اين شهر نسبت به تورنتو لذت بخش تر است. تورنتو نسبت به وینیپگ در فصل زمستان پوشیده از ابر است بنابراین گرمایش تابشی از خورشید در وینیپگ بيشتر از تورنتو است. 

 

علاوه بر این ، برف مرطوب در تورنتو گرمتر از برف پودر در وینیپگ است در نتیجه رطوبت بیشتری را به هوا مي دهد. هوای مرطوب در مقايسه با هوای خشک دماي پوست را سریع تر كاهش مي دهد ، از این رو ساكنين تورنتو در مقايسه با ساكنين وینیپگ احساس سرماي بيشتري مي كنند . از دیگر شهرهای بزرگ کانادا که آب و هوای مشابه وینیپگ دارد شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان است.

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا