استان پرنس ادوارد کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

استانی واقع در اقیانوس اطلس در خلیج سنت لارنس و در ساحل شرقی کانادا  که از مجموع یک جزیره به همین نام و 3 جزیره بنام های پرنس  ،کوییز وکینگز تشکیل شده و جزء یکی از 3 استان وابسته به بازرگانی دریایی درکشور کانادا است.در سال 1873 به عنوان هفتمین استان به کانادا پیوست و مرکز آن شارلوت تاون (Charlottetown) می باشد .

بر اساس سرشماری سال 2016 جمعیتی حدود 142,907 نفر در این استان ساکن بوده و مساحت آن 5,686,03 کیلومتر مربع  می باشد از لحاظ موقعیتی 200 کیلومتری شمال هالیفکس  (Halifax) و نوااسکوشیا (Nova Scotia) و 600 کیلومتری شرق کبک (Quebec) قرار گرفته است .

این جزیره در رده ی صدوچهارمین  جزیره بزرگ دنیا و بیست و سومین جزیره در کانادا است.

نام گذاری

علت نام گذاری این جزیره فرزند چهارم جرج سوم بریتانیا و پدر ملکه ویکتوریا بوده است البته این جزیره شامل چندین نام غیر رسمی نیز میباشد : “باغی در خلیج ” ، “محل تولد کنفدراسیون  یا مهد کنفدراسیون ” که هر کدام از این نام ها بر اساس یک ویژگی خاص منتخب شده است برای مثال باغی در خلیج اشاره به مناطق سر سبز کشاورزی در این استان دارد.

 
آب و هوا

🔘 آب و هوایی این استان معتدل و به علت بادخیز بودن به شدت تحت تاثیر دریاهای اطراف آن می باشد یعنی در فصل زمستان باد، هوای سرد را وارد جزیره میکنند و در تابستان به علت وجود گرما، این باد باعث کاهش گرما می‌شود.در این استان 4 فصل را به طور  قابل تفکیک میتوان دید.
در استان پرنس ادوارد درتابستان یعنی از  ماههای july  وaugust  درجه هوا از 20 درجه تا حداکثر  30 درجه ی سانتی گراد می باشد و در زمستان یعنی ماههای (January  و February) میانگین روزانه هوا -3.3 درجه رسیده و زمستانی نسبتا طولانی دارد اما به نسبت سایر مناطق  زمستان خفیف تر است ولی گاهی اوقات طوفانهای زمستانی باعث تعطیلی مدارس و موسسات تجاری می گردند.
و اما فصل بهار در این استان دیرتر فرا میرسد ماههای  April یا  May  و معمولا درجه هوا بین 8 درجه تا 22 درجه می باشد. پاییز فصلی دلپذیر با بارندگی زیاد می باشد  معمولا هم دما بین 8 تا 22 درجه مباشد
در این جزیره میانگین بارش باران  سالانه 855 میلی متر (33.7 درصد) و متوسط ​​بارش  برف سالانه 285 سانتی متر (112 در صد) می باشد.

اقتصاد

🔘 اقتصاد این کشور ازصنایع کشاورزی، گردشگری و ماهیگیری تشکیل میشود.ولی کشاورزی صنعت غالب در این استان می باشد .این جزیره دارای 4.1 میلیون هکتار زمین برای استفاده در کشاورزی می باشد.کشت سیب زمینی مهمترین منبع درآمدی مردم این استان است که حدود یک سوم سیب زمینی کشور کانادا را تشکیل می دهد و کشت آن سالیانه حدود 1.400.000 تن میرسد . همچنین توت فرنگی ، سیب ، هویج ، پیاز ، زغال اخته و …. نیز جزء محصولات کشاورزی این جزیره به شمار می آیند.
از دیگر صنایع تشکیل دهنده اقتصاد این کشور ماهیگیری است. خزه‌های ایرلندی، صدف‌ها و صدف‌های خوراکی جزیره در سراسر کانادا و جهان معروف می ‌باشند.
صنعت گردشگری هم به خصوص در فصل های تابستانی به علت وجود مناظر طبیعی و زیبا  تاثیر چندانی بر اقتصاد این منطقه گذاشته است .
در این جزیره هرسال فستیوال هایی هنری زیادی از قبیل فستیوال  Charlottetown در مرکز کنفدراسیون هنر و فستیوال Fringe در اطراف شهر شارلوت تاون برگزار می شود .

مسکن

🔘 به علت کم جمعیت بودن استان پرنس ادوارد مسکن نسبت به سایر استان ها ارزان تر و قابل دسترس تر می باشد. میانگین قیمت خرید یک خانه در P.E.I. حدود 200000 دلار است که این قیمت این استان را یکی از مقرون به صرفه ترین مکان برای زندگی در کل کشور ساخته است. علاوه بر این، میانگین درصد درآمد خانوار نسبت به هزینه های زندگی و مالکیت البته بسته به نوع مسکن و ابعاد آن دارد تقریبا بین 21 تا 32 درصد می باشد. این درصد در کشور کمترین است.(اصلاح شود )

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا