اسپانسرشیپ برای والدین ها

زمان مطالعه: 9 دقیقه

بعد از وقفه طولانی، اداره مهاجرت کانادا جزئیات برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادربزرگ ها کانادا در سال 2020 را اعلام نمود.

 

🟣 شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم به زودی می توانند برای حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.
🔵 اداره مهاجرت کانادا طی اطلاعیه ای اعلام کرد که برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادربزرگ ها با تغییراتی نسبت به سال 2019 به زودی اجرایی خواهد شد. قرار است این برنامه امسال مانند سال 2018 به صورت قرعه کشی برگزار شود و متقاضیانی که شرایط لازم را دارند می توانند از تاریخ 13 اکتبر تا 3 نوامبر 2020 پروفایل خود را ساخته و سابمیت کنند تا به عنوان کاندید در قرعه کشی شرکت داده شوند.
🟢 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد برای اینکه متقاضیان فرصتی یکسان داشته باشند، متقاضیان اسپانسرشیپ را به صورت تصادفی انتخاب می کند. متقاضیان برگزیده پس از دریافت دعوت نامه از سوی IRCC فرصت دارند طی 60 روز که درخواست خود را تکمیل و ارسال کنند.

⭕ IRCC حداکثر 10،000 درخواست را در سال 2020 خواهد پذیرفت. در سال 2021 برنامه های اسپانسرشیپ مختلفی را با هدف پذیرش 30,000 درخواست جدید اجرا خواهد کرد.
🛑 IRCC همچنین در حال معرفی یک سیاست عمومی موقت است که به جای حداقل درآمد لازم به اضافه 30 درصد ، میزان درآمد سال مالیاتی 2020 را به حداقل درآمد لازم کاهش می دهد. این امر برای پذیرش افرادی است که از نظر اقتصادی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.

 

همچنین آقای مندچینو در حساب کاربری توئیتر 5 اکتبر خود چنین بیان کرده است:
” اکنون بیش از هر زمان دیگری، پیوند خانوادگی یکی از مولفه های مهم سیستم مهاجرت کاناداست. این نقش اساسی در جذب، حفظ بهترین ها از سراسر جهان دارد. “

🔷 قرار بود اوایل امسال ثبت نام انجام شود ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد .

🔶 هدف IRCC استقبال از 21،000 مهاجر جدید از طریق این برنامه در سال جاریست، و مطابق با اهداف سطوح مهاجرت است .

🔶 این اهداف تنها چند روز قبل از اعمال محدودیت های سفر ویروس کرونا در ماه مارس توسط کانادا اعلام شد.

🔷 از آن زمان ، سطح مهاجرت کانادا به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 

روند برنامه PGP 2020 چگونه است ؟

🔺 مرحله 1:

✔️ متقاضی که دارای کارت اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی است، درخواست و تمایل خود را به صورت آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت در تاریخ مشخص اعلام می کند. این فرم به مدت 3 هفته از ساعت 12 مورخ 13 اکتبر تا ساعت 12 مورخ 3 نوامبر 2020 برابر 22 مهر الی 13 آبان 1399 قابل دسترسی خواهد بود.
✔️ افراد معلول همچنین می توانند یک نسخه کاغذی، بریل و علاقه چاپی بزرگ را برای درخواست مالی به درخواست IRCC در صورت درخواست ارسال کنند. آنها می توانند از طریق شماره 2100-242-888-1 با IRCC تماس بگیرند یا تا 3 نوامبر به آدرس زیر ایمیل بزنند:
IRCC.PGP.CORRECTION-CORRECTION.PGP.IRCC@cic.gc.ca
✔️ سپس قرعه کشی بر مبنای عدالت یکنواخت در بین همه شرکت کنندگان برگزار می گردد.

 

🔺مرحله 2:

✔️ دعوت نامه های درخواست برای حامیان مالی احتمالی ارسال می شود
✔️ IRCC همه موارد ارسالی را بررسی می کند ، ورودی های تکراری را حذف می کند و فرم ها را تصادفی انتخاب میکند ، دعوتنامه برای تمام قبول شدگان در قرعه کشی ارسال می کند. این یک دور دعوتنامه برای درخواست در سال 2020 ، 10هزار دعوتنامه برای متقاضیان ایمیل می شود(بجز افراد خاص). دعوت نامه های صادر شده توسط IRCC غیرقابل انتقال است.

 

🔺 مرحله 3:

✔️ درخواست ها ارسال می شود.
✔️ افرادی که دعوتنامه را دریافت نمودند ، 60 روز فرصت دارند درخواست کامل شده خود را ارسال کنند.

🔻 چه کسی واجد شرایط اسپانسرشیپ خانواده از طریق PGP کانادا است؟

❌ طبق گفته وب سایت دولت کانادا افراد سیتی زن، دارندگان کارت اقامت کانادا و بومیان کانادایی میتوانند والدین خود را اسپانسر کنند.اسپانسر باید 18 سال تمام سن داشته باشد و در کانادا ساکن باشد، همچنین درآمد کافی برای تامین مخارج خود علاوه بر والدین داشته باشد.
🔹 شهروند یا دارنده اقامت دائم باشید
🔹 حداقل ۱۸ سال داشته باشید
🔹 در کانادا زندگی کنید
🔹 در سه سال گذشته مینیمم درآمد لازم را در کانادا داشته باشید (در واقع حداقل باید سه سال در کانادا کار کرده باشید)
🔹 تعهد دهید که برای مدت مشخص از نظر مالی شخصی را که اسپانسر می کنید را حمایت خواهید کرد.
❌ معیارهای صلاحیت برای اسپانسرهای ساکن در استان کبک متفاوت است. افراد در بقیه کانادا باید از 20 سال از زمان اقامت دائم اعضای خانواده تحت حمایت ، حمایت مالی (اسپانسری)کافی داشته باشند. در کبک 10 سال است و این استان درآمد حامی مالی را نیز ارزیابی می کند .
❌ در هر صورت ، حامیان مالی باید تعهدی را با دولت امضا كنند به این معنی كه آنها نیازهای اصلی اعضای خانواده مورد حمایت مالی (اسپانسری) را تأمین می كنند و شخص حامی تمام تلاش خود را برای تأمین هزینه های زندگی خود انجام خواهد داد.

🔻 چه کسانی نمی توانند برای برنامه مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ کانادا اقدام کنند؟

1. افرادی که در زندان می باشند
2. افرادی که بدهی خود را به اداره مهاجرت پرداخت نکرده باشند
3. افرادی که تعهد قبلی اسپانسرشیپ علی الخصوص اسپانسرشیپ همسر را به جا نیاورده اند و نسبت به آن به دولت بدهی دارند
4. افرادی که اعلام ورشکستگی کرده اند و تعهدات خود را عمل نکردند.
5. افرادی که درامد انها علاوه بر خانواده فعلی شان در کانادا مکفی نیست

 

🔻چه کسی می تواند واجد شرایط اسپانسری باشد؟

💢 والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های بیولوژیکی یا فرزندخوانده کانادایی های واجد شرایط ، و همچنین والدین ناتنی در موارد طلاق یا جدایی واجد شرایط حمایت مالی (اسپانسری) هستند. برادران، خواهران و خواهر/برادرهای ناتنی، تنها در صورت داشتن فرزند تحت تکفل زیر 22 سال واجد شرایط اسپانسری می شوند.
💢 توجه: دقت داشته باشید که میزان حداقل درآمد برای هر والد یا فرزند زیر 22 سال است.
💢 اگر متقاضیان می خواهند بیش از یک نفر یا زوجین را حمایت مالی (اسپانسری) کنند، باید تمام شرایط درآمد را برای همه افراد متقاضی و افراد تحت تکفل آنها برآورده کنند.
💢 اعضای خانواده اسپانسر شده باید تمام مدارک مورد نیاز برای برنامه و هر گونه اطلاعات اضافی مانند آزمایشات پزشکی، سوء پیشینه های پلیس و بیومتریک را ارائه دهند.
💢 PGP برای کانادایی هایی که می خواهند اسپانسر داماد، والدین و یا پدر/مادربزرگ همسرشان باشند، نیست. اگرچه ممکن است در این برنامه به عنوان یک امضاکننده مشترک حامی همسر خود باشند. پدر/مادر و پدر/مادربزرگ که می آورند به کانادا نیز باید شرایط لازم را داشته باشند.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا