اسکان موقت در کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

اسکان موقت و آشنایی با انواع آن در کانادا

معرفی :

🏠 از آنجائیکه اولین هزینه قابل توجه یک مهاجر در کشور مقصد معمولا اجاره یا خرید مسکن می باشد، انتخاب نوع محل زندگی با توجه به میزان پولی که برای این کار در نظر گرفته اید، بسیار حائز اهمیت می باشد.

🔶 کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، می بایست قبل از ورود به این کشور، با توجه به شرایط خود برای وضعیت سکونت خود برنامه ریزی داشته باشند. به عنوان مثال، افرادی که به همراه خانواده مهاجرت می کنند، افرادی که آشنا و یا فامیلی در شهر لند خود دارند و یا بالعکس و …
🔶 در کانادا بر حسب مواردی از قبیل فرهنگ، بودجه و … خانه ها معمولاً ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی دارند که البته علاوه بر قیمت، برای انتخاب محل زندگی مناسب خود، باید مواردی مانند امکانات مسکن، وضعیت محله، دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی و غیره را در نظر داشت.

🏠 برای آشنایی بیشتر در زیر به معرفی انواع اسکان در کانادا می پردازیم:

1- گست هاوس (Guest House) :

گست هاوس معمولا به همان مهمانپذیرها گفته میشود که گزینه مناسبی برای اسکان تازه واردین برای مدت قابل توجه می باشد.
این خانه ها معمولا مبله هستند و پرداخت های آن به صورت روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه می باشد.

2- هتل / متل ( Hotel/ Motel ) :

در این مکانها عموما می توانید اتاقی اجاره کنید که دارای امکانات اولیه مانند دستشویی و حمام، تلویزیون و میز و صندلی است. مبلغ اجاره در این مکان ها معمولا بطور روزانه محاسبه می شود، گاهی درخواست و مذاکره برای محاسبه اجاره بها بصورت هفتگی برایتان بصرفه تر خواهد بود. از آنجا که در هتل یا متل امکان پخت غذا وجود ندارد و باید در رستوران غذا بخورید، عموما هزینه اقامت شما افزایش پیدا می کند.

3- آپارتمانهای مبله (Furnished) :

در کانادا بسیاری از صاحب خانه‌ها، واحدهای مسکونی خود را به صورت مبله و با امکانات مناسب به مستأجران واگذار می‌کنند.
مبله کردن و افزودن تجهیزات به خانه در کانادا دارای سطح‌های مختلفی است. بنابراین آپارتمان‌ها به نیمه مبله و کاملاً مبله تقسیم می‌شوند.
آپارتمان‌های نیمه مبله در کانادا با اثاثیه اولیه مانند مبلمان، میز قهوه، میز ناهارخوری و تختخواب تجهیز شده‌اند. این در حالی است که در آپارتمان‌های کاملاً مبله علاوه بر وسایل اولیه، وسایل آشپزخانه از جمله ظروف مختلف، مایکروویو و قهوه‌ساز و تجهیزات خانه از جمله جاروبرقی و اتو هم جزء امکانات خانه هستند.

🔶 مسلما‌ً اجاره واحدهای مسکونی که تجهیزات آنها کامل است بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد، زیرا از مزیت‌های اجاره آپارتمان‌های مبله در کانادا این است که نیازی به خرید و جا به جایی وسایل خود نخواهید نداشت و خیالتان راحت است که کلیه تجهیزات موردنیاز در آپارتمان جدید وجود دارند.

🔻هزینه ها :

⭕ هزینه اقامت در اسکان موقت به دلیل ماهیتش (زمان کوتاه، مکان مبله، امکانات بیشتر) معمولا بیشتر از اقامت دائم با همان حدود مشخصات است. با تصمیم منطقی و داشتن برنامه ریزی دقیق می بایست مدت اقامت در یک اسکان موقت را کوتاهتر کرد.

🟥 اگر مجبور بودید که زمان بیشتری را برای اسکان موقت خود سپری کنید (به عنوان مثال بیش از سه ماه) حتما در همان ابتدا یک توافق طولانی‌مدت را بخواهید تا هزینه کمتری پرداخت کنید.

⭕ مسلماً اجاره سه ‌ماه یک مسکن به مراتب از ۳ بار تمدید اجاره ماهانه یا به تعداد و یا تمدید اجاره یک‌ هفته‌ای ارزان‌ تر خواهد بود.

🟥 وب سایت های متعددی وجود دارد که آگهی اماکن اجاره ای را درج می کنند و شما می توانید با استفاده از موتورهای جستجوگر آنها را پیدا کنید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا