افزایش امتیاز زبان فرانسوی در سیستم اکسپرس انتری

زمان مطالعه: 7 دقیقه

افزایش امتیاز زبان فرانسوی در سیستم اکسپرس انتری

داوطلبان اکسپرس اینتری می توانند امتیازات CRS بیشتری را برای زبان فرانسه یا در صورت دوزبانه بودن دریافت کنند.

متقاضیان اکسپرس اینتری فرانسوی زبان هم اکنون واجد شرایط دریافت امتیاز بیشتری برای مهاجرت به کانادا هستند.

 

امتیاز بندی سیستم اکسپرس اینتری کانادا

🔴 سطح زبان فرانسه حداقل NCLC 7 و سطح زبان انگلیسی 4 CLB و کمتر پیش از این 15 امتیاز داشت اما از این به بعد، 25 امتیاز اضافه (additional points) به این سطوح تعلق خواهد گرفت.
🔴 سطح زبان فرانسه حداقل NCLC 7 و سطح زبان انگلیسی 5 CLB و بالاتر پیش از این 30 امتیاز داشت اما از این به بعد، 50 امتیاز اضافه (additional points) به این سطوح تعلق خواهد گرفت.

پیش از این، به افرادی که نمره CLB7 در زبان فرانسه داشته (معادل B2) و در زبان انگلیسی نیز حداقل نمره CLB5 را داشتند 30 امتیاز اضافی تعلق می گرفت که کمک خوبی برای افزایش امتیاز این دسته از افراد بود.
حالا طبق قوانین جدید به این افراد 50 امتیاز اضافه تعلق خواهد گرفت یعنی 20 امتیاز بیشتر از حالت قبل. این افزایش 20 امتیازی تاثیر زیادی برای اخذ دعوت نامه برای دسته ای از این افراد خواهد داشت.

🔵 اگر بخواهیم تاثیر این تغییر را بر مینیمم امتیازهای برنامه اکسپرس انتری توضیح دهیم باید عنوان کنیم که قطعا تعداد افرادی با امتیاز بالا بیشتر خواهد شد.

💢 به طور مثال افراد دو زبانه ای هستند که محدوده امتیازی آنها بین 452 تا 471 هست و همه این افراد 20 امتیاز بیشتر خواهند گرفت و در واقع امتیازشان 472 و بیشتر خواهد شد.
بنابراین می تواند تاثیر منفی بر مینیمم امتیازها گذاشته و مقداری مینیمم امتیازها را افزایش دهد. اما نکته اساسی تر این است که چه تعداد افراد دو زبانه با امتیازهای بالا در پول اکسپرس انتری هستند؟ عدد دقیق آن مشخص نیست اما درصد قابل توجهی نخواهند بود و بنابراین ممکن است تنها تاثیر اندکی بر افزایش مینیمم امتیازها داشته باشند.

 

بررسی واجد شرایط بودن

🔴 نکته مهم دیگر این است که این تغییر می تواند امیدواری بیشتری را برای افرادی به وجود بیاورد که به دلیل افزایش سن، شانس گرفتن دعوت نامه آنها کمتر شده بود. این افراد می توانند با داشتن CLB9 زبان انگلیسی و B2 فرانسه امتیاز خیلی خوبی را کسب کرده و دعوت نامه دریافت کنند.
💢 به طور مثال فردی 40 ساله و مجرد با مدرک فوق لیسانس و حداقل 3 سال سابقه کار، می تواند با گرفتن نمره زبان CLB9 انگلیسی و B2 فرانسه به امتیاز 471 برسد که امتیاز خیلی خوبی هست. و یا اینکه همین شخص با سن 39 سال می تواند به امتیاز 476 برسد که شانس خیلی بالاتری خواهد داشت.

⭕️ به این نکته دقت کنید که این تغییر هم اکنون اجرایی شده و به افرادی که داخل پول هستند و یا وارد پول می شوند این امتیاز تعلق می گیرد.

کانادا قصد دارد 4.4 درصد از مهاجران فرانسوی زبان را (منظور برای خارج از کبک است) تا سال 2023 پذیرش کند. براساس یک اعلامیه رسمی دولت کانادا ، این کار برای کمک به کانادا ، برای رسیدن به این هدف است .

🔰 در سال 2019 ، درصد مهاجران فرانسوی زبان پذیرفته شده توسط کانادا (به جز کبک در دیگر استان ها) 2.82 درصد بوده است.

🔰 “حمایت از توسعه جوامع اقلیت فرانکفون در خارج از کبک بخشی از برنامه دولت کنونی کانادا برای رشد اقتصادی و شکوفایی بلند مدت در سراسر کشورکانادا است”

🔰 مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا: “کمک به حمایت از جوامع فرانکوفون نه تنها در کبک بلکه در سرتاسر کانادا کار درستی است. ما برای اطمینان از شکوفایی جوامع اقلیت فرانکفون به جذب بیشتر مهاجران فرانکفونی زبان ادامه خواهیم داد.”

🔰 بیش از 60،000 مهاجر فرانسوی زبان بین سالهای 2003 و 2019 به کانادا آمده اند. و در سال 2019 ، این تعداد فقط 8،645 مهاجر فرانسوی زبان بوده است.

سیستم مهاجرت اکسپرس انتری کانادا

اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت برای سه برنامه مهاجرت فدرال و بخشی از برنامه های استانی PNPs است ، که این برنامه ها عبارتند از:

در اکسپرس اینتری بر اساس معیارهایی مانند؛ سن ، سابقه کار ، تحصیلات و نمره زبان زبان انگلیسی یا فرانسوی در سیستم جامع امتیاز دهی یا CRS به داوطلبان واجد شرایط امتیاز داده می شود . و از طریق دراو های اکسپرس اینتری که در حالت عادی هر دو هفته انجام میشود برای متقاضیان دارای امتیاز قابل قبول، دعوتنامه برای مهاجرت کانادا یا همان ITA صادر می شود. متقاضیان به محض دریافت ITA ، می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

⚠️ افرادی که برای برنامه استانی اقدام می کنند (با دریافت نامزدی استانی) 600 امتیاز اضافه به آنها داده میشود و می توان گفت که با این کار دریافت دعوتنامه برای مهاجرت به کانادا تضمین می شود.

 
لازم به ذکر است که صدور ITA اکسپرس اینتری برای مهاجران فرانکفون، در سال 2018 میلادی 4.5 درصد بوده و در سال 2019 میلادی 5.6 ، در نتیجه با توجه به این آمار میتوان رشد قابل ملاحضه صدور دعوتنامه اقامت دائم کانادا برای مهاجران فرانسوی زبان را مشاهده نمود.

اخیراً ، اداره مهاجرت و شهورندی کانادا IRCC بیش از هر زمان دیگری دراو های (قرعه کشی برای صدور ITA) اکسپرس اینتری را انجام داده است. در آخرین دراو که 14 اکتبر 2020 برگزار شد ، 4500 ITA برای متقاضیان Express Entry / EE صادر شد. همچنین تاکنون 82،850 دعوتنامه اکسپرس اینتری در سال 2020 میلادی صادر شده است.

⚠️ برای افرادی که مایل هستند به استان کبک مهاجرت کنند ، این استان سیستم مهاجرتی و برنامه مهاجرتی خاص خود را برای متقاضیان فرانسوی زبان جهت مهاجرت به کانادا دارا است.

 
اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC تصمیم دارد که در طی پنج سال 40.8 میلیون دلار سرمایه گذاری کند تا از تحکیم مسیر ادغام مهاجران فرانسوی زبان پشتیبانی کند.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا