افزایش نیروی کار دارندگان PGWP

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آمار استخراج شده نشان می دهد که در دهه ی گذشته یکی از منابع اصلی رشد اقتصاد کانادا توسط حضور دانشجویان بین المللی بوده است.

بر اساس مطالعه اخیر Statistics Canada، افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان بین المللی وارد شده به کانادا در سال های اخیر منجر به افزایش مشارکت در PGWPP شده است. 

 

طبق این مطالعه، در دهه گذشته، تعداد دارندگان مجوز تحصیل برای اولین بار در کانادا از حدود 75000 نفر در اواسط دهه 2000 به 250000 نفر در سال 2019 افزایش یافته است. مطابق با این روند، بخش بیشتری از دانشجویان بین المللی به شرکت در برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) رفته اند و پس از فارغ التحصیلی مجوز کار دریافت کرده اند.

 PGWPP یک برنامه نیروی کار موقت است که به دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از موسسات مذکور در کانادا امکان دریافت مجوز کار آزاد برای اقامت و کار را ارائه می دهد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، داوطلبان باید یک برنامه تحصیلی حداقل هشت ماهه را در یک موسسه واجد شرایط در کانادا گذرانده باشند. 

مدت زمان مجوز پس از آن بر اساس طول برنامه تحصیلی حداکثر تا  سه سال برآورد شده است. به عنوان یک مجوز کار آزاد، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به فارغ التحصیلان بین المللی این امکان را می دهد که در هر شغلی در هر کجای کانادا کار کنند و در هر زمان که بخواهند میتوانند محل کار خود را تغییر دهند.

 
طبق این مطالعه، طی سال های 2008 تا 2018، تعداد سالانه دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شش برابر شده و از 10300 به 64700 نفر افزایش یافته است.

این افزایش برای مردان و زنان مشاهده شد، گرچه مردان نسبت بیشتری از دارندگان PGWP در همان دوره را به خود اختصاص دادند. چین و هند از سال 2008 تاکنون کشورهای مبدأ 51 درصد از دارندگان PGWP بوده‌اند، اما تا سال 2018، این دو کشور مبدأ ، 66 درصد از کل PGWP‌های صادر شده به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی از هند شاهد افزایش بیش از چهار برابری سهم خود بودند، از 10 درصد در سال 2008 به 46 درصد در سال 201۸ روند معکوس برای چین با 41 درصدکاهش  به 20 درصد در مدت مشابه همان زمان مشاهده شده است.

  انتاریو بیشترین سهم دانشجویان بین المللی را به عنوان مقصد کاری در سال 2008 با 44 درصد جذب کرده است و این در طول زمان به 56 درصد در سال 2018 افزایش یافته است. بین بازه سال های 2008 تا 2018 که کاهش یافته است.از نظر مشارکت در بازار کار دارندگان PGWP، این مطالعه خاطرنشان می کند که در سال 2008، در مجموع 10300 دارنده PGWP اظهارنامه مالیاتی T4 مثبت ارائه کردند. این میزان تا سال 2018 به 135،100 افزایش یافت. طبق گزارش، در آن دوره، متوسط ​​درآمد دارندگان PGWP با درآمد شغلی نیز از 14500 دلار (به دلار 2018) در سال 2008 به 26800 دلار در سال 2018 افزایش یافت که نشان دهنده ورودی بیشتر در بازار کار بوده است.

 

 همچنین قابل توجه است، این مطالعه نشان داد که نزدیک به سه چهارم از همه دارندگان PGWP طی پنج سال پس از دریافت PGWP خود، به اقامت دائم منتقل شدند. نرخ انتقال در میان دارندگان PGWP برای برنامه های سطح کالج و کارشناسی ارشد، به ویژه در میان گروه های اخیر، بالاترین میزان بود.

مشاوره رایگان تحصیلی از طریق واتساپ (9453 - 551 - 343 - 1+)
مشاوره رایگان مهاجرتی از طریق واتساپ (7154 - 222 - 613 - 1+)

 

 

نتیجه به دست آمده می گوید که یافته ها از اهمیت PGWPP برای دانشجویان بین المللی و اقتصاد کانادا حائز اهمیت بوده است. از یک طرف، PGWPP به دانشجویان بین‌المللی که از یک موسسه معتبر کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا تجربه کاری در کانادا به دست آورند و می‌توانند تجربه شغلی لازم برای درخواست برای برخی از جریان‌های اقامت دائم را فراهم کنند.

 

 PGWPP اجازه می دهد تا شکاف بین تحصیلات کانادایی و تجربه کاری در داخل کشور را پر کند و بنابراین می تواند شانس اخذ اقامت دائم کانادا را از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال افزایش دهد. داشتن مدرک کانادایی و تجربه کاری به داوطلبان اکسپرس انتری این امکان را می دهد که در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیاز بالاتری کسب کنند و در نتیجه شانس خود را برای دریافت وضعیت اقامت دائم افزایش دهند.

 

سایر برنامه‌ها مانند برنامه استانی نامزد (PNP) و برنامه تجربه کبک (PEQ)، برای کسانی که در کبک تحصیل کرده‌اند، نیز از جمله جریان‌های مهاجرتی هستند که به نفع نامزدهای دارای مدرک و تجربه کاری کانادایی کمک کرده است. و در معنای وسیع‌تر، همانطور که در اطلاعات  بدست آمده نشان می دهد، “PGWPP مشارکت دانشجویان بین‌المللی را در بازار کار کانادا تسهیل می‌کند، دارندگان واجد شرایط برای مهاجرت نهایی رو به افزایش است که باعث می شود کانادا را به مقصدی جذاب‌تر برای تحصیل تبدیل نماید.”

 

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا