مهاجرت کاری ساده به کانادا

زمان مطالعه: 16 دقیقه

مهاجرت کاری ساده به کانادا - 14 برنامه در 11 استان و منطقه کانادا

برنامه مهاجرت تجاری کانادا با هدف ایجاد فرصت های جدید در بازارهای محلی، با استقبال از افرادی که مهارت و تجربه لازم برای کمک به رشد آن را دارند، ایجاد می کند.

این برنامه‌های مهاجرتی و ویزاها برای کمک به ارتقا و توسعه اقتصاد کانادا از طریق جذب کارآفرینان، مشاغل آزاد و تاجرانی طراحی شده‌اند که هنوز شهروند کانادا نیستند. در حال حاضر، سه برنامه مهاجرت تجاری موجود است.

 

بسیاری از استان‌ها گزینه‌های مهاجرت تجاری دارند که بخشی از برنامه‌های نامزد استانی (PNP) آنها هستند. علاوه بر این، کبک و دولت کانادا برنامه های مهاجرت تجاری محبوبی را اجرا می کنند.
برای مروری بر همه برنامه‌ها و جریان‌های PNP برای افراد مایل به کسب و کار و تجارت، پیشاپیش بخوانید. پست دوم این مجموعه، راه اندازی جریان های PNP را به طور خاص برای فارغ التحصیلان بین المللی و مشاغل خاص پوشش می دهد.

گزینه فدرال – ویزای استارت آپ

ویزای استارت آپ برای کارآفرینانی طراحی شده است که ایده کسب و کار نوآورانه ای دارند که می تواند در سطح جهانی رقابت کند و در کانادا شغل ایجاد کند.

  • این برنامه هیچ گونه حداقل نیاز سرمایه گذاری خاصی ندارد. با این حال، متقاضی باید بودجه ای بین 75000 تا 200000 دلار از سازمان های تعیین شده دریافت کند و علاوه بر این، باید حداقل 50 درصد حق رای در نهاد راه اندازی را داشته باشد.

این بدان معناست که شما باید مبلغی معادل یا بیشتر از بودجه دریافت شده از سازمان های تعیین شده سرمایه گذاری کنید.

  • مهارت زبان باید CLB 5 یا بالاتر باشد و شما باید شرایط کم درآمد را برای سال برآورده کنید تا ثابت کنید می توانید برای خود و خانواده خود در کانادا فراهم کنید.

برنامه خوداشتغالی

این برنامه برای افرادی است که می توانند از طریق مشارکت ورزشی، فرهنگی یا هنری در بازار کار کانادا، شغل خود را ایجاد کنند.

افراد با بودجه کافی و تجربه کاری مرتبط می توانند برای برنامه خوداشتغالی درخواست دهند.

ویزای بیزینس ویزیتور

این ویزا برای افراد تجاری است که قصد دارند به طور موقت در کانادا بمانند تا با رشد، سرمایه گذاری یا ایجاد ارتباطات تجاری در بازارهای تجاری بین المللی شرکت کنند. ویزای بازرگانی ویزیتور برای کاندیدهای بالقوه ای است که در کنار سایر الزامات، قصد ندارند مستقیماً بر بازار کار کانادا تأثیر بگذارند.

ویزای کارآفرینی PNP

برنامه های کارآفرینی مانند جریان کارآفرینی نیوبرانزویک به مهاجران این فرصت را می دهد تا از قدرت اقتصادی رو به رشد کانادا استفاده کنند و احتمالاً همراه با خانواده خود در کانادا اقامت دائم دریافت کنند.

مشاوره رایگان تحصیلی از طریق واتساپ (9453 - 551 - 343 - 1+)
مشاوره رایگان مهاجرتی از طریق واتساپ (7154 - 222 - 613 - 1+)

در اینجا مروری بر جریان های PNP موجود برای افراد تجاری و کارآفرینان است.

این برنامه ویژگی هایی را از جریان های فارغ التحصیل بین المللی و همچنین برنامه های مهاجرت تجاری معمولی وام می گیرد.

برای واجد شرایط بودن باید مدرک فوق متوسطه داشته باشید اما حتی مدرک خارجی کافی است.

مانند هر ویزای استارت آپی، شما باید یک طرح تجاری دقیق داشته باشید که قابلیت اجرای ایده کسب و کار را نشان دهد و یک ارائه ده دقیقه ای که نشان دهد چگونه این ایده باعث رشد در یکی از هشت بخش کلیدی شناسایی شده توسط استان می شود.

 

  • تنها شش ماه تجربه تجاری، از جمله شرکت در دوره های کارآفرینی می تواند به شما کمک کند واجد شرایط شوید. اما حداقل نیاز سرمایه گذاری 100000 دلار برای مشاغل در CMAهای کلگری و ادمونتون یا 50000 دلار برای مشاغل در منطقه منطقه ای خارج از این دو CMA وجود دارد.
  • علاوه بر این، شما باید حداقل 34٪ از تجارت (دو CMA) یا 51٪ (سایر مناطق منطقه ای) را داشته باشید و مهارت زبان CLB 7 یا بالاتر را داشته باشید.
  • دسته پایه برای کسانی است که حداقل دارایی خالص آنها 600000 دلار است که سرمایه گذاری 200000 دلاری دارند و یک سوم یا بیشتر از سهام یک کسب و کار موجود یا جدید در استان را دارند.

در طول ده سال گذشته، شما باید داشته باشید

  • یا سه سال تجربه به عنوان مدیر-مالک فعال کسب و کار با حداقل 10 درصد یا بیشتر سهام یا
    چهار سال تجربه به عنوان مدیر ارشد یک کسب و کار در یک NOC 0 یا موقعیتی که در آن حداقل سه کارمند تمام وقت نظارت داشته باشید.
    یا باید مدرک تحصیلی بعد از متوسطه داشته باشید. افرادی که مدارک پایین تری دارند، تنها در صورتی واجد شرایط هستند که تجربه مالک-مدیر کسب و کار را به مدت سه سال از پنج سال با مالکیت 100 درصدی کسب و کار داشته باشند.
  • سایر الزامات شامل مشارکت فعال در مدیریت کسب و کار، ایجاد حداقل یک شغل برای یک شهروند یا مقیم دائم کانادا، مهارت زبان CLB 4 یا بالاتر، و اقامت در 100 کیلومتری کسب و کار است.
  • مهاجرت کارآفرین — پروژه های استراتژیک برای شرکت های خارجی است که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری استراتژیک در استان هستند. این شرکت باید حداقل 500000 دلار در یک تجارت جدید یا موجود در استان سرمایه گذاری کند.

حداکثر پنج نفر از کارکنان کلیدی چنین شرکتی واجد شرایط نامزدی برای اقامت دائم خواهند بود. این شرکت باید به ازای هر کارمند کلیدی سه شغل ایجاد کند، به این معنی که در صورت درخواست نامزدی برای هر پنج کارمند کلیدی، در کل باید 15 شغل در استان ایجاد شود.

مهاجرت کارآفرین – پیلوت منطقه ای فقط به کارآفرین خارجی که یک کسب و کار جدید در بریتیش کلمبیا راه اندازی می کند محدود می شود. این پایلوت تا سال 2024 تمدید شده است.

الزامات مانند دسته پایه با این تغییرات است:

 

  • سرمایه گذاری باید فقط در تجارت جدید و فقط در جوامع شرکت کننده باشد
  • دارایی خالص 300000 دلار و نه 500000 دلار.
  • حداقل سرمایه گذاری 100000 دلار و نه 200000 دلار
  • مالکیت کسب و کار حداقل 51٪ یا بالاتر و نه یک سوم یا بیشتر
  • تجربه تجاری باید در پنج سال گذشته باشد و نه در ده سال گذشته.

هر کسی که حداقل یک سوم یا بالاتر از سهام را در یک کسب و کار یا نقش مدیریت ارشد در یک تجارت به مدت سه سال از پنج سال گذشته داشته باشد، می‌تواند برای جریان PNP Manitoba برای کارآفرینان درخواست دهد.

 

  • دارایی خالص 500,000 دلار یا بالاتر، حداقل سرمایه گذاری 150,000 دلار برای مشاغل خارج از منطقه پایتخت منیتوبا (MCR) و 250,000 دلار برای مشاغل در MCR و CLB 5 یا بالاتر از مهارت زبانی دیگر الزامات است.
    شما به مدت دو سال با مجوز کار در تجارت خود کار خواهید کرد و در صورت رعایت شرایط توافق نامه عملکرد تجاری، این مجوز به اقامت دائم تبدیل می شود.
  • این جریان برای کسانی که دارایی خالص 600,000 دلار هستند، وجوه نقد رایگان برای سرمایه گذاری 150,000 دلار یا بالاتر باز است.
  • برای واجد شرایط بودن، باید یک سوم یا بیشتر از یک کسب و کار را برای حداقل سه سال داشته باشید یا باید حداقل پنج سال یک نقش مدیریت ارشد داشته باشید. مهارت زبان شما باید CLB 5 یا بالاتر باشد.
    شما باید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید یا یک کسب و کار موجود بخرید و حداقل یک سال آن را اداره کنید تا واجد شرایط اقامت دائم شوید.

PNP نیوفاندلند برای کارآفرینان بین المللی به شما امکان می دهد بر اساس تجربه مدیریت کسب و کار واجد شرایط شوید، حتی اگر هیچ سهام مالکیتی نداشته باشید. برای واجد شرایط بودن باید پنج سال سابقه مدیریت ارشد در ده سال گذشته داشته باشید.

  • به عنوان صاحب کسب و کار، باید حداقل 25 درصد از سهام را در اختیار داشته باشید و باید حداقل دو سال تجربه مدیریت فعال در مدت پنج سال پس از درخواست داشته باشید.
  • حداقل دارایی خالص 600,000 دلار به همراه سرمایه گذاری حداقل 200,000 دلار در کسب و کاری که در آن حداقل یک سوم سهام یا بیشتر دارید مورد نیاز است. اگر سهام مالکیت شما کمتر باشد، حداقل نیاز سرمایه گذاری به 1 میلیون دلار افزایش می یابد.
  • شما باید بین 21 تا 59 سال سن داشته باشید، مهارت زبان CLB 5 یا بالاتر داشته باشید، حداقل فارغ التحصیل دبیرستان باشید و کسب و کار شما باید حداقل یک شغل در استان ایجاد کند.

نیوبرانزویک از صاحبان مشاغل با تجربه مدیریت فعال می خواهد تا ثابت کنند که بر دو کارمند نظارت داشته اند تا واجد شرایط جریان مهاجرت تجاری باشند.

  • شما باید حداقل 51 درصد از سهام خود را در کسب و کار خود داشته باشید و در سه سال از پنج سال گذشته آن را مدیریت کرده باشید. حتی یک مدیر ارشد با تجربه مدیریت بازرگانی و نظارت بر کارمندان واجد شرایط خواهد بود.
  • شما باید حداقل یک سوم از کسب و کار در نیوبرانزویک را داشته باشید، دارایی خالص 500000 دلار یا بالاتر و 150000 دلار یا بیشتر سرمایه گذاری کنید. کسب و کار شما باید حداقل یک شغل تمام وقت در استان ایجاد کند.
  • سایر شرایط شامل مهارت زبان CLB 5، حداقل دیپلم دبیرستان و اقامت در 100 کیلومتری محل کسب و کار است.

از ژوئن 2021، مناطق شمال غربی برنامه‌هایی را نپذیرفتند که به طور مشخص چارچوب زمانی برای اثبات مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار و زیرکی تعریف نکرده‌اند. در عوض، باید ثابت کنید که تجربه و تحصیلات گذشته شما را واجد شرایط اجرای موفقیت آمیز طرح کسب و کار می کند.

 

  • کسب و کار در Yellowknife به ارزش خالص و حداقل سرمایه گذاری به ترتیب 500000 دلار و 300000 دلار نیاز دارد. برای تجارت خارج از Yellowknife، این نیاز به 250000 دلار و 150000 دلار کاهش می یابد.
  • متقاضیان باید مهارت زبان CLB4 یا بالاتر را داشته باشند و تشویق می شوند که سرمایه گذاری خود را در مشاغل موجود یا جدید تنها پس از پذیرفته شدن برنامه نامزد خود انجام دهند.

تحت جریان کارآفرین OINP، می توانید بر اساس مالکیت کسب و کار و/یا تجربه مدیریت کسب و کار خود به عنوان یک مدیر ارشد واجد شرایط شوید. در هر دو مورد، شما باید حداقل دو سال تجربه در پنج سال گذشته داشته باشید.

ارزش خالص، حداقل سرمایه‌گذاری و الزامات ایجاد شغل بر اساس محل راه‌اندازی کسب‌وکار و همچنین راه‌اندازی کسب‌وکار ICT/ارتباطات دیجیتال متفاوت است.

 

 
GTA
Outside GTAICT/Digital Comm. Business
Net Worth$800,000$400,000$400,000
Minimum Investment$600,000$200,000$200,000
Job Creation2 full-time jobs1 full-time job

1 full-time job

شما باید حداقل یک سوم سهام در کسب و کار را داشته باشید، می توانید با یک شهروند خارجی و/یا یک یا چند شهروند کانادایی و مقیم دائم شریک شوید و باید مهارت زبان CLB 4 یا بالاتر را داشته باشید.

 

PEI Business Impact این یک برنامه دو مرحله‌ای است که در آن شرایط ارزش خالص را برآورده می‌کنید، واجد شرایط مجوز کار در جزیره پرنس ادوارد می‌شوید و سپس سرمایه‌گذاری خود را ظرف 12 ماه پس از فرود در استان مستقر می‌کنید.

 

  • اگر در سه سال از پنج سال گذشته دارای 20 درصد یا بیشتر سهام در یک کسب و کار با تجربه مدیریت فعال بوده اید، می توانید به عنوان مالک کسب و کار درخواست دهید. هر کسی که سهام کمتری دارد یا مالکیت تجاری ندارد، می‌تواند بر اساس سه سال تجربه مدیریت ارشد در پنج سال گذشته درخواست دهد.
  • شما باید دارایی خالص 600,000 دلار یا بالاتر داشته باشید و باید حداقل 150,000 دلار در عرض 12 ماه پس از فرود، سرمایه گذاری کنید. PEI نیاز به زبان آسان CLB 4 یا بالاتر دارد. شما باید حداقل 274 روز یا بیشتر در طول راه اندازی کسب و کار در استان زندگی کنید و هزینه های عملیاتی کسب و کار باید بیش از 75000 دلار در سال باشد. دسته جریان مجوز کار
  • شما باید دارایی خالص 500000 دلار یا بیشتر و حداقل سه سال تجربه به عنوان کارآفرین یا مدیریت کسب و کار در ده سال گذشته داشته باشید.
  • اگر کسب و کار شما در رجینا یا ساسکاتون است، باید حداقل 300000 دلار یا حداقل 200000 دلار در سایر جوامع استان سرمایه گذاری کنید.
  • شما باید حداقل یک سوم سهام کسب و کار را داشته باشید و باید در مدیریت روزانه کسب و کار شرکت کنید. علاوه بر این، کسب و کار شما باید حداقل دو شغل برای شهروندان یا ساکنان دائمی که با شما مرتبط نیستند ایجاد کند.

یوکان در مقایسه با استان های دیگر نیازمندی های کمی سخت تری دارد. شما باید دارایی خالص 500000 دلار یا بیشتر، دارایی نقدی نقدی، اوراق قرضه و غیره به ارزش 300000 دلار یا بیشتر داشته باشید، و باید ثابت کنید که می توانید 300،000 دلار یا بیشتر به عنوان سرمایه گذاری در کسب و کار خود در یک دوره دو ساله سرمایه گذاری کنید.

  • برای واجد شرایط بودن، باید حداقل سه سال تجربه مدیریت فعال به عنوان مالک کسب و کار و به عنوان مدیر ارشد با موقعیت NOC 0 یا A داشته باشید. علاوه بر این، شما باید حداقل پنج سال تجربه کاری مرتبط با تجارت داشته باشید.
    تمام سرمایه گذاری ها باید تنها پس از پذیرش درخواست نامزد کسب و کار شما انجام شود. شما می توانید یک کسب و کار بخرید یا یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید و باید به یکی از ده بخش استراتژیک لیست شده توسط یوکان مرتبط باشد.
ProgramQuebec Immigrant Investor Program – The Investor Program has been suspended until April 1, 2023 in order be reviewed
Minimum Net WorthCAD $2,000,000
Minimum InvestmentCAD $1,200,000 risk-free through an approved financial intermediary or by financing that investment. 
Experience2 years of business management experience in the past 5 years prior to the submission of an application in a specific enterprise (agricultural, commercial, or industrial, OR management experience in a governmental or international organization) and in a position defined as full-time.
EOI SystemNo
Managerial RoleNo active managerial role required to apply
Business PlanNone
Exploratory VisitRecommended
InterviewMay be required as part of the application review. 
Refundable DepositNot required
PR/Work permitPR after first obtaining Quebec Selection Certificate (CSQ)
Additional RequirementsBackground check and medical examination
ProgramQuebec Entrepreneur Program — A new application intake period began on November 1, 2020, and is scheduled to run until September 30, 2021 for Stream 1. The intake of permanent selection applications for Stream 2 of the program has been suspended
Minimum Net Worth*CAD $900,000 of financial resources. 
Business ownership/operation*Holds and controls, alone or with the accompanying spouse or common-law partner at minimum 25% of the equity of the enterprise he or she creates or at least 51% of the equity of the enterprise he or she acquires.
EOI SystemNo
Managerial RoleRequired
Business ProjectRequired
Exploratory VisitRecommended
InterviewRequired as a final step in the application process
Start-up deposit*CAD $300,000 for a business in the metropolitan area of Montreal or CAD $200,000 for a business outside the metropolitan area of Montreal. 
PR/Work permitPR after first obtaining Quebec Selection Certificate (CSQ)
Additional Requirements

Submit a contract to prove financial self-sufficiency and demonstrate a secondary school general diploma level of education.

Provide a performance guarantee deposit of $200,000 that is refundable if certain conditions are met.*

ProgramQuebec Self-Employed Worker Program — Application intake period from November 1, 2020, to September 30, 2021.
Minimum Net WorthCAD $100,000
Minimum InvestmentNot required
Experience2 years of self-employed experience in the profession or trade the applicant intends to practice in Quebec
EOI SystemNo
Managerial RoleRequired
Business PlanNone
Exploratory VisitRecommended
InterviewMay be required as part of the application review
Start-up depositRegister a start-up deposit of at least CAD $50,000 at a local financial institution if based in the metropolitan area of Montreal or at least CAD $25,000 if based outside of Montreal. 
PR/Work permitPR after first obtaining Quebec Selection Certificate (CSQ)
Additional RequirementsSubmit a contract to prove financial self-sufficiency and demonstrate a secondary school general diploma level of education.

>>گروه کانادا از ایران در راستای اطلاع رسانی دقیق و اجرایی، وضعیت این برنامه های مهاجرتی را به تمام متقاضیان اعلام نموده است. علاقه مندان میتوانند با دنبال کردن مطالب ما در وبسایت، اینستاگرام و کانال تلگرام ما از آخرین وضعیت این برنامه مطلع شوند<<<

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

2 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت کاری ساده به کانادا»

    1. سلام وقت بخیر
      در ابتدای امر شما باید یک نامه پناهندگی از دفتر UNHCR (آژانس پناهندگان سازمان ملل) در ایران یا ترکیه دریافت کنید تا کانادا از ایران بتواند روی پرونده شما کار کند.
      در خدمتیم

      1+

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا