انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

4- کمک هزینه تحصیلی فوق دکترا (Banting Postdoctoral fellowships): این بورسیه تحصیلی تکمیلی توسط دولت کانادا به دانشجویان بین المللی که تحصیلات تکمیلی را در رشته های علوم اجتماعی و طبیعی یا بهداشت انجام میدهند، ارائه می شود.
سالانه 70 کمک هزینه تحصیلی اهدا می شود. در مجموع 70 هزار دلار در سال و حداکثر تا 2 سال اعطا می شود.
🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.

5- بورسیه مقطع فوق لیسانس (Canada Graduate Scholarships-Master’s Program): هدف از برنامه بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا (CGS M) کمک به توسعه مهارت های تحقیق و کمک به آموزش پرسنل بسیار ماهر با حمایت از دانش آموزانی است که در تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد سطح بالایی از پیشرفت را از خود نشان می دهند.
به مدت 12 ماه 17500 دلار کانادا اعطا می شود. که قابل تمدید نیست.
این بورسیه تحصیلی کانادا توسط سه ارائه دهنده فدرال: موسسه تحقیقاتی بهداشت کانادا (CIHR)، شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (NSERC) و شورای تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی کانادا (SSHRC) مدیریت می‌شود.
🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.


6- بورسیه فوق لیسانس NSERC : این نوع بورسیه نیز جهت کمک هزینه و بورسیه تحصیلی توسط دولت کانادا برای دانشجویان برجسته که مشغول به تحصیل در علوم طبیعی یا مهندسی در دانشگاه های معتبر کانادا هستند، از طرف سازمان NSERC در دسترس است.
🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.


7- کمک هزینه تدریس Teaching Assistantships TA : این کمک هزینه به اعضای هیئت علمی وظایف مختلفی را می دهند از قبیل اداره کردن آزمایشگاه ها و گروه های تحصیلی، کمک به آماده سازی سخنرانی ها، نشانه گذاری تکالیف و آزمون ها و تصحیح اوراق امتحانی و غیره است.
دستیار استاد (TA) در حالتی که خود دانشجویان در مواردی همچون معدل تحصیلی و مهارت های زبان انگلیسی قوی ممکن است در خارج از دانشگاه نیز توسط اساتید به کار گرفته شوند که البته دارای مزایا و حقوق جداگانه و ویژه نیز می باشد.
مبلغ این نوع کمک هزینه بیش از 10 هزار دلار در سال است. حداقل معدل 84% یا بالاتر با مهارت بالا در زبان انگلیسی
همچنین در وظیفه کمک مدرسی (TA) باید دانشجو حداکثر 10 ساعت در هفته کار کند.

8- کمک هزینه تحقیقاتی و پژوهشی Research Assistantships RA : این کمک هزینه توسط اعضای هیئت علمی اعطا می شود تا در یک پروژه تحقیقاتی که به طور مستقیم با تحقیقات شخصی شما در ارتباط باشد، کمک کنند. این اشتغال شامل کار در محل دانشگاه است که از شما خواسته می شود در مورد تحقیقاتی که انجام می شود، از جمله بررسی علمی ژورنال ها، انجام آزمایشات، ضبط داده ها، انجام مصاحبه ها و غیره از خواسته می شود.
ارزش این بورسیه بسته به محقق متفاوت است.
حداقل معدل باید 84% یا بالاتر است. دستورالعمل های مربوط به اشتغال RA معمولا توسط آژانس، شورا یا مشاغل ارائه دهنده قرارداد یا کمک هزینه به عضو هیئت علمی تعیین میشود. حقوق دانشجویان RA از طریق بودجه قراردهای خارجی اعضای دانشکده و یا کمک‌های مالی تحقیقاتی پرداخت خواهد شد.

🔴 نکته حایز اهمیت این است که کمک هزینه‌های تحصیلی و وظایف دانشگاهی TA و RA به عنوان کار و تجربه حرفه‌ای داوطلبانه در نظر گرفته می‌شوند و علاوه بر ایجاد رزومه تحصیلی فوق‌العاده برای دانشجو، مزیتی ویژه برای فرد مورد نظر محسوب می‌شود. 🔴

9- بورسیه تحصیلی شایستگی تحصیلی Merit Scholarships: این بورسیه ها بر اساس نمرات دانشگاهی مدرک تحصیلی قبلی شما بوده و برای دانشجویان ممتاز در دسترس است.
ارزش این بورسیه، از 1000 – 12 هزار دلار متغیر است و پیشنهاد و ارائه این بورسیه ها توسط دپارتمان تحصیلی دانشجو انجام می شود.
🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.

10- همچنین دانشگاه های معتبر کانادا نیز با شرایط ویژه خود بورسیه و کمک هزینه تحصیلی نیز اعطا میکنند. در زیر لیستی از دانشگاه های معتبر ارائه کننده بورسیه تحصیلی کانادا ارائه شده است:

🎓دانشگاه تورنتو برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه واترلو برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه انتاریو برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه کلگری برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه مک گیل برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه کویین برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه ساسکاچوان برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه وسترن برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه آلبرتا برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.
🎓دانشگاه بریتیش کلمبیا برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن فرمایید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

2 دیدگاه دربارهٔ «انواع بورسیه تحصیلی در کانادا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا