انواع محل اقامت دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مقاله انواع محل اقامت دانشجوی بین اللمللی جهت افرادی که مایل به ادامه تحصیل در کانادا هستند را معرفی می نماییم .

🏠 اسکان در کانادا برای دانشجویان خارجی تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور یک تجربه در حال تغییر زندگی است زیرا نه تنها از خانه خود دور نخواهید شد بلکه در یک محیط بیگانه خواهید بود که محل، فرهنگ، مردم و غذا کاملاً متفاوت باشد. . در چنین سناریویی، اگر بتوانید اقامتگاه مناسبی را در کانادا پیدا کنید، جایی که آن خانه را از احساس خانه دور می کنید، فقط به شما کمک می کند تا به سرعت در محیط جدید مستقر شوید.

🏠برای یافتن مکان مناسب در کانادا تلاش کنید، زیرا بیشتر وقت خود را در خارج از کلاس در محل اقامت خود صرف خواهید کرد. اشتباهی که بسیاری از دانشجویان هنگام آماده شدن در پذیرش، درخواست ویزا و مقدمات مسافرت دارند عجله برای پیدا کردن محل اقامت است . در مورد اینکه بهترین زمان برای جستجوی اسکان در کانادا چیست، به محض دریافت پیشنهاد پذیرش خود، شروع کنید ،

🏠ا گر دانشجوی بین المللی هستید، اولین جایی که باید در آن به دنبال محلی برای اقامت خود باشید، اداره دانشجویان بین المللی یا وب سایت کالج یا دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را دارید. با توجه به بودجه، انتظارات و شرایط دیگر، مدارس کانادا می توانند شما را با انواع گزینه های اقامت و خارج از دانشگاه در اختیار شما قرار دهند.

 

محل اقامت دانشجویی استاندارد برای دانشجویان بین المللی به شرح ذیل است :

1. اقامت دانشجویی – خانه های خوابگاهی

برخی مدارس محل اقامت دانش آموزان را در محوطه دانشگاه یا مجاور دانشگاه فراهم می کنند. خوابگاه ها معمولاً ساختمانهای بزرگتری هستند که بسیاری از دانشجویان را در خود جای داده اند، در حالی که خانه های مسکونی جدا شده اند و معمولاً سه تا شش دانشجو دارند. خوابگاه ها دارای مناطق مشترک برای سرگرمی، آشپزی و ورزش و همچنین حمام مشترک و امکانات حمام هستند. این خوابگاه ها یک یا چند نفر در هر اتاق می خوابند و مستقیماً توسط مدرسه اداره می شوند. خوابگاه ها اغلب یک انتخاب مسکن پیشنهادی برای دانشجویان سال اول دانشگاه و دانشجویان است.

خانه های شهری معمولاً شامل سه تا شش اتاق خواب با اتاقهای یک نفره (بدون هم اتاقی) و یک طبقه اصلی شامل آشپزخانه و اتاق نشیمن است. این شیوه اقامت معمولاً برای دانشجویان سال دوم دانشگاه چهارم و دانشجویان فارغ التحصیل محفوظ است.

در هر دو مورد، این سبک از اقامتگاه ها ممکن است دارای امکاناتی مانند رستوران یا سلف سرویس باشند که بتوانید غذایتان را در آنجا بخورید. همچنین ممکن است محل اقامت دانشجویی شما نزدیک به مکان‌های غذاخوری داخل و خارج از پردیس موسسه آموزشی باشد. هر دو از امکاناتی مانند سیستم گرمایشی، آب گرم و اینترنت برخوردار هستند و با هزینه کم این خدمات را عرضه می‌کنند.

2.آپارتمان های مشترک

آپارتمان های مشترک در محوطه دانشگاه به هر دانشجو یک اتاق می‌دهند ، در یک فضای نشیمن با یک یا چند هم اتاقی دیگر را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این سبک از محل‌های اقامت نیز ممکن است اتاق خواب یک نفره داشته باشند در حالیکه قسمت های آشپزخانه، حمام، غذاخوری و نشیمن مشترک است.

همه مدارس در کانادا نمی توانند به شما در یافتن خانه های دانشگاه کمک کنند. در این موارد، مدارس ممکن است شما را به یک یا چند املاک آژانس ارجاع دهند یا از شما انتظار دارند که تا خودتان جستجو کرده و مکان مناسب را پیدا نمائید.هزینه اجاره مسکن خارج از دانشگاه به ویژه در شهرهای بزرگ ونکوور، تورنتو و مونترال بسیار متفاوت است.

3- اقامت خانگی (Homestay)

زندگی با یک خانواده میزبان می تواند با شروع زندگی جدید خود در کانادا، احساس خانه و امنیت را برای شما فراهم کند. خانواده های میزبان معمولاً یک اتاق خصوصی و یک نفره را فراهم می کنند و سه وعده غذایی روزانه و دسترسی به اینترنت را در اختیار دانشجو قرار می دهد .

خانواده میزبان به سوالات شما در مورد شهر پاسخ می‌دهند، شما را با فرهنگ و آداب و رسوم کانادایی آشنا می‌کنند و با شما غذا می‌خورند. محل های اقامت اشتراکی گزینه‌ی دیگری می‌باشند و به صورت اتاق های تک نفره (بدون وعده ی غذایی) در دسترس هستند. دانشجویانی که در خانه های میزبان اقامت دارند باید با اتوبوس یا قطار 30 تا 50 دقیقه مسافت را طی کنند تا به موسسه آموزشی خود برسند. این مدت زمان برای رفت و آمد به مکان‌های مختلف در کانادا کاملا طبیعی است.

4- آپارتمان های اجاره ای مبله و یا بدون تجهیزات

برای پیدا کردن محل اقامت دانشجویی خود قبل از رسیدن به کانادا، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف و استفاده از وب سایت هایی مانندAirbnb, Craigslist, HouseTrip یا Wimdu آپارتمان مجهزی را برای خود اجاره کنید. معمولا در این آپارتمان ها مبلمان و وسایل کامل وجود دارد. در این نوع از وبسایت ها نظرات قبلی درباره اجاره واحدها را با دقت بخوانید و ببینید که نظر دیگران در مورد اقامت در آن محل چه بوده است.
اجاره کردن آپارتمان بدون وسایل نیز امکان پذیر است اما برای دانشجویان بین المللی که برای اولین بار وارد کانادا می‌شوند، سخت خواهد بود.

 

هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی

از آنجا که هزینه زندگی از شهر به شهر و و بسته به مکانی که مدرسه در آن قرار دارد متفاوت است بهترین هزینه تخمین زده شده زندگی بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد.

در اینجا یک جدول برای کمک به شما در درک هزینه های تقریبی ماهانه و همچنین هزینه های سالانه ارائه شده است.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Admin3

اسکرول به بالا