اگر بیکار شدید در کانادا بمانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه
از دست دادن شغل خود به دلیل ویروس کرونا لزوماً به معنای مجبور شدن به ترک کانادا نیست
اتباع خارجی که به دلیل ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند، همواره این سوال را دارند که آیا موقعیت خود را در کانادا نیز از دست می دهند یا خیر، و اینکه چگونه از دست دادن اشتغال بر برنامه های مهاجرت کانادایی آنها تأثیر خواهد گذاشت.
گزینه هایی برای ماندن در کانادا حتی پس از از دست دادن شغل وجود دارد. اگر با ویزای کاری در کانادا هستید، گزینه تمدید ویزای شما وجود دارد، پس درخواست تمدید کنید یا وضعیت خود را به دانشجو یا توریست تغییر دهید – به شرط اینکه قبل از پایان وضعیت فعلی خود اقدام کنید. حتی اگر ویزای شما قبلاً تمام شده باشد، احتمالا گزینه هایی وجود داشته باشد تا وضعیت شما را اصلاح کند.
همانطور که میدانید تجربه کاری کانادا برای مهاجرت طبقه اقتصادی بسیار ارزشمند است، ساکنان موقت که در حال حاضر بیکار شدند ممکن است بتوانند از این وضعیت ضمنی بهره مند شوند.

اکثر ساکنان موقت در کانادا، از جمله دارندگان ویزای تحصیلی و کاری، که متقاضی تمدید ویزای خود شده اند ، مجاز به اقامت در کانادا تحت شرایط اولیه خود هستند تا اینکه تصمیمی در مورد درخواست آنها گرفته شود.
وضعیت ضمنی تا زمانی که تصمیمی درباره برنامه جدید اتخاذ شود ادامه دارد. در صورت تأیید برنامه ، متقاضی می تواند طبق شرایط جدید خود به کار یا تحصیل خود ادامه دهد. اگر اینگونه نباشد، خارجی ها می توانند از کانادا خارج شوند یا اگر کمتر از 90 روز از تاریخ اعتبار اولیه خود مانده باشد، متقاضی تجدید ویزای خود باشند،. شایان ذکر است که اتباع بیگانه نمی توانند در حالی که منتظر تصمیم برای وضعیت تمدید هستند، که با وضعیت ضمنی متفاوت است ، به کار یا تحصیل خود ادامه دهند.
 
 

اگر ویزای کار من به شغلم بستگی داشته باشد چه می شود؟


اتباع خارجی که دارای پروانه کار خاص کارفرما هستند، همچنین “closed work permit” نامیده می شوند ، که شغل خود را از دست می دهند تا زمان انقضا مجوز کاری خود می توانند به طور قانونی در کانادا بمانند. با این حال ، آنها مجاز به کار برای هر کس دیگری در کانادا نیستند.
اگر این مسئله در مورد شما صدق کند و می خواهید شغل جدیدی را شروع کنید ، باید مجوز کار جدید closed یا انتقال به یک مجوز کار آزاد را بگیرید.
همچنین ممکن است شما به عنوان توریست یا دانشجوی بین المللی در کانادا بمانید تا زمانی که شرایط برنامه مربوطه را برآورده کنید، تا زمانی که قبل از انقضا مجوز کار فعلی خود درخواست دهید.

اگر ویزای کار باز داشته باشم و شغل خود را از دست بدهم چه می شود؟


مزیتی که دارندگان open work permit می توانند برای کار در هر نقطه در کانادا و تقریباً برای هر کارفرمایی داشته باشند. با این وجود ، برخی از این دارندگان ویزاها ممکن است هنوز بخواهند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند تا درخواست اقامت دائم دهند.
همه دارندگان ویزای کار باز واجد شرایط تجدید نیستند. این مسئله مهم است که تأیید کنید که آیا شما مشمول برنامه الحاقی تحت پایلوت همسر یا شریک زندگی (common law partner) ، پردازش مجوز کار باز در کانادا (BOWP) یا مجوز کار در تعطیلات که اگر آنها الزامات را برآورده کنند.
 
 
 
برخی از مردم دچار ضرر و شکست می شوند و قادر به تمدید مجوزهای شغلی خود نخواهند بود مگر اینکه دولت با توجه به این شرایط خارق العاده اقدامات ویژه ای را انجام دهد.

با وجود این واقعیت که بسیاری از افراد به دلیل بیماری کورونا ویروس شغل خود را از دست داده اند ، کانادا هنوز هم برای کمک به مقابله با چالش های اقتصادی طولانی مدت، مانند افزایش نیروی کار و کمبودهای در بازار کار، به مهاجران نیاز دارد. دولت این موضوع را به رسمیت می شناسد و به همین ترتیب همچنان به پذیرش و پردازش برنامه های مربوط به مهاجرت کانادا ادامه می دهد.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا