کمک به دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 6 دقیقه
از ماه مارس، کانادا به دنبال کمک به دانشجویان بین المللی است که اختلالات ناشی از همه گیری ویروس کرونا را تجربه می کنند.

دانشجویان بین المللی برای جامعه و اقتصاد کانادا بسیار مهم هستند. 640،000 دانشجو بین المللی در کانادا به ایجاد یک محیط یادگیری پر جنب و جوش در محیطهای کالج سراسر کشور کمک می کنند. آنها همچنین سالانه حدود 22 میلیارد دلار به اقتصاد کمک می کنند که حدود 200،000 شغل کانادایی را پشتیبانی می کند.

کانادا با تأیید اینکه دانشجویان بین المللی نیز تحت تأثیر اختلال COVID 19 قرار گرفته اند، اقدامات ویژه ای را برای کمک به 640،000 دانشجو بین المللی که در حال حاضر در این کشور هستند، به علاوه دانشجویان بین المللی که مایلند در آینده نزدیک به کانادا بیایند، اعلام کرده است.

🔹 وضعیت ضمنی

دانشجویان بین المللی فعلی و سابق (به عنوان مثال، دانشجوی بین المللی سابق که اکنون دارای مجوز کار برای تحصیلات کارشناسی ارشد ) هستند که نیاز به اقامت خود در کانادا در طول همه گیری های کروناویروس دارند ممکن است واجد شرایط این وضعیت ضمنی باشند.
در حالی که مهاجران، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برنامه تمدید مجوز کار / تحصیل خود را بررسی می کننداین افراد امکان بهره مندی از وضیعت ضمنی را دارند، و در حالیکه IRCC تصمیم خود را درباره برنامه های شروع مجدد خود می گیرد ، آنها مجوز تحصیل یا کار در کانادا را طبق شرایط اصلیرا خواهند داشت .

🔹 ساعات کاری

معمولاً در دوره تحصیلی ، دانشجویان بین المللی برای کار کردن به 20 ساعت در هفته محدود می شوند. با این حال، اخیراً IRCC این محدودیت را برداشته است. در نتیجه، دانشجویان بین المللی که در 10 حوزه کاری که دارای اولویت می باشند مشغول به کار باشند و به مبارزه با COVID 19 کمک کنند، می توانند تا 31 آگوست بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. این ده حوزه شامل :
انرژی و برق/گاز
فناوری اطلاعات و ارتباطات
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
سلامتی
غذا
اب
حمل و نقل
ایمنی
دولت
تولید

🔹 مزیت پاسخ اضطراری کانادا

اگر به دلیل شیوع ویروس COVID-19 کار خود را از دست داده اید ، ممکن است از طریق برنامه کمک اضطراری دولت کانادا (CERB) مشمول دریافت 500 دلار کمک هزینه هفتگی دولت کانادا به مدت شانزده هفته شوید.دانشجویان بین المللی که معیارهای واجد شرایط CERB باشد ، ممکن است چنین کمک هزینه ای دریافت کنند.

🔹 مسیرهای روابط عمومی

در سال های اخیر، دانشجویان بین المللی بیشتری اقامت دائمی دریافت نموده اند . دانشجویان بین المللی ویژگی های اصلی سرمایه انسانی را دارند که دولت های فدرال و استان ها هنگام انتخاب مهاجران به دنبال آن هستند. آنها جوان هستند، تحصیلات بالایی دارند و مهارت انگلیسی یا فرانسوی دارند و تجربه کانادایی دارند. از زمان آغاز بحران ویروس کرونا ، هر دو سطح دولت دعوت های بیشتری را برای اقامت دائم برای افرادی که سابقه کانادایی دارند درخواست کرده اند.

🔹 زمان بیشتر برای ارسال برنامه های مهاجرت

IRCC با توجه به اینکه ویروس کرونا ممکن است بر توانایی آنها در ارائه یک درخواست تکمیل تأثیر بگذارد، نسبت به متقاضیان مهاجرت نیز حساس تر شده است. IRCC اظهار داشته است که از برنامه های ناقص خودداری خواهد کرد و 90 روز دیگر به متقاضیان تحت تأثیر COVID 19 برای تکمیل مراحل از دست رفته ارائه می دهد.
اجازه کار پس از فارغ التحصیلی ، برای کمک به دانشجویان بین المللی که تجربه کار در کانادا را کسب کرده اند بسیار حایز اهمیت است که ممکن است نیاز به انتقال به اقامت دائم داشته باشند. در اوایل ماه آوریل، IRCC اعلام کرد که دانشجویان بین المللی که برای دریافت مجوز تحصیل برای شروع برنامه خود در ماه مه یا ژوئن در کانادا تأیید شده اند، می توانند بدون تأثیر بر صلاحیت آنها، برنامه خود را بصورت آنلاین آغاز کنند تا در نهایت درخواست PGWP کنند.

 

🔹 پشتیبانی بیشتری از دانشجویان بین المللی در راه است؟

نحوه مواجهه کانادا باویروس کروناچشمگیر بوده است، زیرا برای پذیرایی از مهاجران، دانشجویان بین المللی و کارگران موقت خارجی فوق و فراتر رفته است. تلاش های کانادا برای اسکان اتباع بیگانه تفاوت های چشمگیر با سایر کشورها، مانند ایالات متحده داشته است

یکی از مهمترین عوامل پیشگویی از آغاز بحران ویروس کرونا این است که کانادا پیوسته در جستجوی اصلاحات جدید برای اسکان اتباع بیگانه بوده است. ااقداماتی که ذکرشان در بالا رفت یک شبه اعلام نشدند بلکه به صورت تدریجی از طرف اداره مهاجرت کانادا و سایر مقامات دولت کانادا به اطلاع عموم رسید که کانادا چگونه به اتباع خارجی نیازمند کمک می کند. اگر بگوییم که دولت کانادا در صورت لزوم، اقدامات جدیدی را برای کمک به دانشجویان خارجی اتخاذ خواهد کرد سخنی گزاف نگفته ایم.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Admin3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا