بازار کار از طریق اکسپرس انتری

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا تحقیق انجام داده است و نتایج مهاجرت از طریق اکسپرس انتری در سه سال اول کار این سیستم را نشان می دهد.

 
🟥 تقریبا تمام مهاجران اکسپرس انتری در اولین سال ورود خود به خاک کانادا موفق به استخدام در بازار و کار شدند.
🟥 گزارشی که اخیراً از سوی اداره مهاجرت پناهجویی و تابعیت کانادا منتشر شده است به این موضوع توجه دارد که مهاجران اکسپرس انتری چطور توانستند به سرعت بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ ده به بازار کار کانادا ورود پیدا کردند.
🟥 آنها نتایج گروههایی از افراد را مورد مقایسه قرار دادند که از طریق سیستم اکسپرس انتری الکترونیک درخواست خود را ارائه داده بودند و گروه دیگر مهاجران غیر اکسپرس انتری که هنوز از سیستم ثبت درخواست کاغذی استفاده می‌کردند.
 
🟧 تمام پاسخ دهندگان در تحقیق از طریق برنامه نیروی کار تخصصی فدرال برنامه تجارت های تخصصی فدرال دسته تجربه ی یک کانادایی یا یک برنامه ارتقا یافته کاندیدای استانی درخواست خود را ارائه کرده بودند.

🟧 مهاجرت اکسپرس انتری در سال بعد از راه اندازی سیستم مدیریت درخواست های الکترونیک در ژانویه سال ۲۰۱۵ نتایج را عموماً مثبت می دیدند.

🟧 گرچه نتایج نشان دهنده پیامدهای مطلوبی در کوتاه مدت بود؛ اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا عنوان کرد این سیستم برای انتخاب مهاجرانی طراحی شد که قصد داشتند در طولانی مدت موفق شوند.
 
🟪 مهاجران اکسپرس انتری نسبت به مهاجران روندهای غیره نتایج قوی تری را نشان دادند. اولین سال پس از مهاجرت ۹۵ درصد از مهاجران اکسپرس انتری استخدام شدند، که در مقایسه با ۸۷ درصد از مهاجران دستگاه‌های غیر اکسپرس انتری که در زمان مشابه استخدام شدن قرار میگیرد. مهاجرانی از دسته اکسنتریک یک سال پس از مهاجرت شان در یک شغل استخدام شدند حدود ۸۳ درصد از آنها در زمینه های کارشناسی کار می کردند.
🟪 طبق تقسیم بندی استخدام مهاجران توسط برنامه همواره متقاضیان اکسپرس انتری نسبت به استخدام شدن احتمال بالاتری را نشان می‌دادند. مهاجران برنامه نیروی کار تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی بالاترین میزان استخدام در شرایطی را نشان می‌دادند که از طریق سیستم اکسپرس انتری درخواست خود را ارائه داده بودند.
🟪 احتمال برای استخدام مهاجران اکسپرس انتری در شغل های تخصصی تر نسبت به مهاجران غیر اکسپرس انتری بیشتر بود.
 
🟫 یک سال پس از پذیرش در کانادا مهاجران اکسپرس اینتری در مقایسه با مهاجران غیر اکسپرس اینتری حدود ۲۰ درصد حقوق سالانه بیشتری داشتند. مهاجران اکسپرس انتری نیز نسبت به نیروهای کار متولد کانادا هر سال به طور متوسط ۱۰۲۰۰ دلار بیشتر درآمد داشتند.
🟫 مهاجران دسته تجربه کانادایی و برنامه تجارت های تخصصی فدرال تنها استثنائات بودند، چنان که مهاجران دسته‌های غیر اکسپرس انتری در این برنامه نسبت به سال اول کارشان در کانادا درآمد بیشتری داشتند. وقتی اداره مهاجرت پناهجویی و تابعیت کانادا متغیر های دیگر را بررسی کرد دریافت که تفاوت‌ها در درآمدها به خاطر تفاوت ها در شغل مورد نظر، سن، جنسیت، تحصیلات و موارد دیگر است.
🟫 مهاجران غیر اکسپرس انتری که با شغلهای کمتر تخصصی کار خود را آغاز کردند شاهد پیشرفت بیشتری بودند
 
🟨 هردو مهاجران اکسپرس انتری و غیر اکسپرس انتری از لحاظ درامد کارشان شاهد پیشرفت بودند. مهاجران غیر اکسپرس انتری پیشرفت بیشتری را گزارش دادند اما شغل های اول آنها در کانادا با تخصص پایین بودند.
🟨 بیش از یک سوم از تمام پاسخ دهندگان در این تحقیق گزارش دادند که در آن زمان دیگر در شغلی که برای اولین بار در کانادا به دست آوردند کار نمی کنند. بیشتر مهاجران غیر اکسپرس انتری که حدود ۴۱ درصد بودند گزارش دادند که شغل شان را تغییر داده بودند،در حالی که این میزان برای پاسخ دهندگان اکسپرس انتری حدود ۳۶ درصد بود.
🟨 افرادی که شغلشان را تغییر داده بودند،تعداد بسیاری از مهاجران غیر اکسپرس انتری که حدود ۳۴ درصد بودند، عنوان کردند که تغییر شغل شان به سمت شغل تخصصی تر بوده است ست که این رقم برای مهاجران اکسپرس انتری حدود ۲۴ درصد بود.
 
🔲 پاسخ دهندگان غیر اکسپرس انتری احتمال بیشتری را نشان دادند مبنی بر اینکه کار خود را با شغل های نیازمند تخصص کمتر با NOC سی یا دی شروع کردند.

🔲 طبق این گزارش، در نتیجه متقاضیان غیر اکسپرس انتری در شغل‌های با تخصص کم تر فرصت های بیشتری برای ترقی دارند.

🔲 هردو مهاجران اکسپرس انتری (۸۳%) و مهاجران غیر اکسپرس انتری (۸۵ درصد) گزارش دادند که درآمد آنها بین شغل اول به شغلی که در زمان تحقیق انجام میدادند افزایش یافته بود.

🔲 با این وجود مهاجران اکسپرس انتری احتمال بیشتری نسبت به تغییر شغل شان در در سطح مهارتی یکسان را نشان دادند
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا