بهبود اقتصاد با افزودن 246 هزار شغل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعداد زیادی از کانادایی در هنگام شیوع ویروس کرونا به شغل خود باز می گردند و این در حالی است که وضعیت اقتصادی کانادا رو به بهبودی است.

 
⭕ حدود سه میلیون شغل در سراسر کانادا در ماه مارچ برای مهار کردن ویروس کرونا از بین رفتند. با این حال افراد بیشتری به کار خود بازگشته اند.

⭕ نتایج نظر سنجی نیروی کار در ماه آگوست نشان می دهد که کاهش اخیر محدودیتهای بهداشتی عمومی در مجموع به معنای اشتغال بیشتر کانادایی ها و به ویژه مهاجران شده است.

⭕ در ماه آگوست، اشتغال برای کانادایی ها حدود 1.4% افزایش داشته که در مجموع نسبت به دوران شیوع 5.7% افزایش یافته است و در همین حال، اشتغال برای مهاجران 1.6% بوده است که به 2.2% افزایش منجر شده است.

⭕این افزایش عمدتاً به دلیل کاهش جمعیت اخیر مهاجران و ورود حداقل تازه واردین بوده است.
 
🛑 اکثریت قریب به اتفاق دستاوردهای شغلی در موقعیت های تمام وقت بوده اند. تمرکز رشد اشتغال در بخش خدمات با 1.5% در مقایسه با بخش تولید کالا بوده است.
🛑 رشد بخش خدمات در قسمتهای خدمات آموزشی، اسکان، خدمات غذایی و سایر خدمات که می توان به سالن های زیبایی و آرایشی اشاره نمود، تمرکز داشته است.
🛑 در بخش های تولید کالا، سود حاصل از تولید با کاهش منابع طبیعی تا حدودی جبران شد. در حالیکه این دستاوردهای خبر خوبی برای همه کانادایی است، اما برخی از اختلافات در بخش استخدام دیده می شود.
 
💢 میزان مشارکت نیروی کار مرد در حال حاضر 0.2% قبل از دوره کووید -19 است در حالیکه در بخش زنان این مشارکت 1.3% کمتر نسبت به دوره قبل کرونا گزارش شده است.

💢 این موضوع نشان دهنده این است که اکثر زنان درگیر فعالیت های غیر شغلی مانند مراقبت از کودکان هستند.

💢 کارگران و جوانان با دستمزد پائین حدود 86% از دریافتی ماه فوریه مشغول به کار هستند در حالیکه سایر کارمندان تقریبا به سطح قبل از کووید بازگشته اند. ( حدود 1.99% از سطح اشتغال در ماه فوریه)

💢 این امر به طور کامل توسط تمرکز بر استخدام با دستمزد پائین در صنایع تولیدی –خدماتی آسیب دیده، ایجاد می شود.
 
🅾️ به همین ترتیب، فضای زیادی برای پیشرفت باقی می گذارد. کانادا هنوز به بازیابی 1.1 میلیون شغل از دست رفته از ابتدای دوره همه گیری نیاز دارد.

🅾️ با این حال، این گزارش جدید نشان می دهد که بهبود اقتصادی کانادا در مسیر درست پیش می رود. در ماههای اخیر تقریباً 1.9 میلیون شغل بازیابی شده است.

🅾️ علاوه 246 هزار شغل ایجاد شده در ماه آگوست، 419 هزار شغل دیگر در ماه جولای بازیابی و 1.2 میلیون در ماههای می و ژوئن بازیابی شدند.
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا